Skall köpa iPod shuffle - Behöver snabba svar!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är helt ny här, fint fint forum.
Den 20/6 ska jag köpa en iPod shuffle, från siba. Först tänkte jag köpa det från Apple store men ångrade mig, vill juh ha den direkt!
Men nu kommer mina frågor.
Jag ska resa den 26/6 till Tunisien, så jag kommer inte ha någon tillgång till datorer där, men så vill jag ladda min lilla iPod också, utan extra tillbehör, har väldigt lite pengar just nu. Så jag undrar om man kan göra det på något sätt?
iTunes verkar inte så bra, jag vill kunna ladda in låtar till min iPod shuffle utan hinder, har två datorer, en gammal och en ny, fast den gammla är min, så jag undrar om ni rekomenderar ett bra och smidigt program?
Tycker du att jag skall köpa en iPod shuffle?
Det kommer bli min första MP3
Okej, det var allt, ha det bra!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-02 21:10

Om jag förstått det rätt så laddar man en Shuffle via usb-porten på datorn. Det kanske finns särskilda laddare att köpa, men jag tror inte det följer med. (Finns säkert folk här som rättar mig om detta.)

Om du inte gillar iTunes kan jag rekommendera Anapod. De har en gratisversion som man klarar sig långt på, och fullversionen är inte dyr. Vi har gjort ett test av Anapod här på iPod.se.

Om du ska välja en Shuffle eller nån annan (iPod) hänger väl lite på hur mycket låtar du behöver ha in och om du vill ha mer kontroll på låtarna.

Okej!
Jag är typ en liten minimal person som bara gillar vissa låtar så 512 mb är för mycket för mig men jag ska köpa den ändå, du med 40 gb, jag vet inte hur man ska hålla på med att bläddra igenom 1000 låtar, om man ens har så många.

Någon Shuffle ägare: Får man en batteri laddare med?

Det är ingen laddare med Shufflen.

Om du dretter i Siba utan går till MacForum på Avenyn eller Kungsgatan så hjälper dom dig med tillbehör.

När det kommer till mp3 spelare med flash minne så rekommenderar jag inte shufflen eftersom den inte har skärm, har ingen radio och man måste använda itunes vilket förstör hela kännslan av att bara plugga in spelaren i en dator och byta filer. Kolla in creatives flash spelare dom är både billiga och erbjuder skärm och radio vilket är bra om man ska resa utomlands.

Jag behöver ingen skärm eller radio

Då är det väl bara att köpa shuffeln.

1
Bevaka tråden