Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia släpper två nya mobiler. 3300 & 6220.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två nya från Nokia

Saxat från Dagens Industri:
< Nokia 3300 är en telefon med en bärbar digital musikspelare för mp3 och radio, en digital inspelningsfunktion samt meddelande- och spelfunktioner.>

< Nokia 6220 är en mobiltelefon för affärsanvändarna enligt Nokia. Telefonen har inbyggd kamera, Edge, högupplöst färgskärm, Java samt MMS.>

3300 ska börja levereras under andra kvartalet och 6220 under tredje kvartalet.

Nokia visade också upp en digitalpenna, samt en biltelefon.

Läs mer:
Mobil.se om Nokia 6220.
Mobil.se om Nokia 3300.
Mobil.se om övriga Nokia nyheter.
Se en bild av 6220.
Se en bild av 3300.
Läs Nokias pressreleas av 6220.
Läs Nokias pressreleas av 3300.
Computer Sweden om Anoto-pennan.
Dagens Industri.

[ 11. mars 2003, 16:32: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

Där ser man, 6220 kan ju vara lite intressant om det inte vore för att dom inte har bluetooth så vitt jag kan se...

3300 verkar ju vara rätt lik den där spelmobilen.

Ja det kändes inte som några riktiga nyheter.
Ingen "Wow!" effekt direkt. Men som sagt 6220 kan ju kanske va nått.

mobil.se: Bluetooth saknas dock, som vanligt med Nokia.

Ja, då minskade ju risken rätt hårt för att man skulle köpa en sån. Möjligheten att på ett smidigt sätt synka en Nokia med Macen är ju rätt små. Det finns ju tredjepartsprogram, men man vill ju gärna ha integreringen med iSync/iCal/Adressbook.

/henrik

Någon som sett nått om några priser än?

Såg just detta:

Nokia 3300 ser ut att hamna runt 5000 kronor om man köper den utan abonnemang.

6220 kommer att ligga i en mellanprisklass när det gäller gprs-telefoner.

[ 11. mars 2003, 16:37: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

Är det min omedvetna nationalism eller kickar Sony Ericsson nokias ass!!!

Jag tycker ärligt att Sony Ericssons nya är riktigt heta medan Nokias senaste nallar inte lockar alls. För några år sedan hade ju Nokia lätt de snyggaste mobilerna med 8210 i spetsen, nu känns det som att de försöker göra nån slags överambitiös design som bara blir fel.
Detta är ju givetvis en smaksak men vad tycker ni kommer Sony Ericsson få ökade marknadandelar tillslut.

Länge leve Ericsson!!

<Detta är ju givetvis en smaksak men vad tycker ni kommer Sony Ericsson få ökade marknadandelar tillslut.>

Nja, jag tror att SonyEricsson kommer att öka några procent, i bästa falla en 5-6%. Däremot tror jag att Nokia kommer att minska med en 10-15% till fördel för alla nya märken som dyker upp.
Dock förblir nog Nokia den största mobiltelefontillverkaren, ett bra tag.

Håller med Ben Rangel där, försökt o föra fram detta tidigare.. Nokia = plastleksaker medan SE till o från glänst.. t68an är ju rätt snygg, t600 o dom där nallarna i 300 segmentet är sjukt fula men så kom en Z1010 in i bilden igen o så steg dom igen..

Nokia verkar det bara gå utför med, dom har inte insett flipnallarnas överlägsenhet i 3G segmentet..vilket japsen gjort redan med GSM nallar.

Jag kommer ihåg när Ericsson gjorde 688 (och senare 888 tror jag). Det var verkligen allt annat än billig plast, den kunde användas som hammare om man saknade en sådan. Rejäl men otroligt ful och kantig. Ungefär då kom Nokia 6110 och sopade banan med användarvänlighet och mjuk fin design. Plastigare ja, men ack så mycket attraktivare (ja om man nu inte saknade en hammare förstås ).

I dagsläget tycker jag faktiskt Nokia 6100 är en av de snyggaste nallarna, men så länge som väljer att avstå bluetoothsatsningen så är det tyvärr inte aktuellt. Nya SE T610 såg inte så mycket ut på bilderna, men jag tror den växer när man få se den live, det är uppfattningen jag fått ifrån kommentarer av folk som faktiskt testat telefonen. Synd bara att dom satsade på en transflektiv TFT så man kan använda den i solljus också.

Sedan har vi ju det viktiga budgetsegmentet, även här tycker jag SonyEricsson har den fräckaste nallen, köpte deras tusenkronors mobil t200, svart, som både är snygg o funktionell, de andra nallarna under tusenlappen kunde inte uppfylla de ytliga kriterierna iallafall.

Sedan har vi ju det viktiga budgetsegmentet, även här tycker jag SonyEricsson har den fräckaste nallen, köpte deras tusenkronors mobil t200, svart, som både är snygg o funktionell, de andra nallarna under tusenlappen kunde inte uppfylla de ytliga kriterierna iallafall.

1
Bevaka tråden