Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7650 kalender

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-09 09:10

Jag har, i flera omgångar försökt föra in kalendernoteringar från Nokia 7650 till iCal. Resultat är dock inte så bra, noteringarna kommer in på rätt tid, men det finns inget innehåll i dom..

någon som har tips på hur detta kan lösas?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-22 16:31

Nokia är numera telefonvärldens Microsoft.
När jag fick min 7650 så försökte jag få tag på ett modemscript för GPRS och jagade Nokia med blåslampa. Efter ungefär 50 samtal så blev jag uppring av en tekniker från finland som berättade att efter beslut uppifrån så stöder Nokia i stort sett bara windows-lösningar. Enlig killen jag pratade med fanns beta versioner av både modemscript och syncmöjligheter för OSX, men de fick inte lämnas ut från utvecklingsavdelningen. Han sa vidare att 9110i var den sista telefonen med officiellt mac-stöd från nokia. Så för min del kommer 7650 att avyttras, så fort det går att köpa bugg-fria P-800 på marknaden. (efter mars i år)

  • Oregistrerad
  • 2003-01-22 16:39

Glömde ju att säga att de inte följer standarden när det gäller vCal formatet. De har ändrat detta så att telefonen måste syncas genom deras egen programvara. Detta gör telefonen fullständigt värdelös men nokia tror väl precis som Microsoft att bara man är stor nog så kan man göra som man vill.
Det är skönt att veta att Ericson mobile platforms har fått fart på försäljningen av sin platform till flera stora telefontillverkare.

1
Bevaka tråden