Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

comviq kontant och GPRS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-07 20:44

är det någon som fått comviq kontant och GPRS att fungera? MMS fungerar bra men GPRS går inte alls. jag har en p800.

Comviq-kontant i kombination med GPRS är helt hopplöst. Jag försökte få igång det på en polares telefon, under ca ett halvårs tid. Ringde Comviqs kundtjänst över 40 gånger, utan att de kunde lösa problemet. Helt sanslöst krångligt. Till slut gav jag upp.

Men med mitt vanliga Comviq-abonnemang funkar GPRS fint, och det är ju framför allt helt gratis fram till 31 juni!

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-07 22:14

jag misstänkte det var något sådant. den säger att den inte får kontakt med DNS.
vilken DNS har du?

På internetkonton har hag
comviq GPRS
l:wap
p:wap
adress wap.swipnet.se

Wap-konto
comviq GPRS
adress: 130.244.196.090
port: 9201

stämmer det med dina?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
jag misstänkte det var något sådant. den säger att den inte får kontakt med DNS.
vilken DNS har du?

På internetkonton har hag
comviq GPRS
l:wap
p:wap
adress wap.swipnet.se

Wap-konto
comviq GPRS
adress: 130.244.196.090
port: 9201

stämmer det med dina?

Det stämmer fint. Jag har dock ingen P800 utan T68, och där saknas alternativet port, antar dock att den använder standardporten i alla fall.

/M

Jag har tjatat på både Comviq och SE sedan 1januari angående GPRS. Fick så sent som för 1 timme sedan ett mail från Comviq, där man fortfarande inte hittat någon lösning. Jag får dock GPRS att fungera på vissa adresser ???? Exempelvis kan jag wappa till Aftonbladet och Esato. Dock inte till comviq egen wapportal !!!! Dom kan ej ge någon förklaring. På T68 fungerade allt perfekt ! Mina inställningar på P800 är samma som ovanstående.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-03-08 14:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Men med mitt vanliga Comviq-abonnemang funkar GPRS fint, och det är ju framför allt helt gratis fram till 31 juni!

/M

Va? Nu har jag nog missat något här... Berätta! Med gratis, menar du då att man inte behöver pröjsa något för själva tjänsten... ? Den samtalstid du är uppkopplad är väl ändå inte "for free"?

[edit: stavfel]

[ 08. mars 2003, 14:55: Meddelandet ändrat av: Rasmus ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rasmus:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Men med mitt vanliga Comviq-abonnemang funkar GPRS fint, och det är ju framför allt helt gratis fram till 31 juni!

/M

Va? Nu har jag nog missat något här... Berätta! Med gratis, menar du då att man inte behöver pröjsa något för själva tjänsten... ? Den samtalstid du är uppkopplad är väl ändå inte "for free"?

[edit: stavfel]

Comviq verkar ha lite svårt att binda sina kunder till sina tjänster. Så fram tills 31 Juni är GPRS från Comviq _helt_ gratis. Inte en krona kommer de debitera dig. Have fun

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-08 18:13

testade gprs med kontantkort på en t300 då funkar det

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-10 14:10

nu funkar det för mig! mycket märkligt men nu går det, alla sidor funkar inte dock. kan inte använda opera browsern för den kan inte gå genom en wap-gateway. får ringa comviq och fråga om dom har någon direkt internetkoppling som jag har på mitt vodafone abonnemang

1
Bevaka tråden