skumraskaffär?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-23 14:31

Såg den här annonsen på eniro http://kopsalj.eniro.se/EniroNummrAno.asp?SerNr=953037&AvdNr=8 Tänkte att det såg jävligt skumt ut men maila ändå säljaren för å se va den hade att säga. Fick då det här (långa) svaret:

Hello,

Can you speak english? My swedish is not so good...

Here is the price list with the iPods that I can offer you:

Apple iPod Mini 4Gb (1000 Songs) - 71 USD
Apple iPod Mini 6Gb (1500 Songs) - 115 USD
Apple iPod 20GB (5000 Songs) - 149 USD
Apple iPod 40GB (10 000 Songs) - 179 USD
Apple iPod Photo 30Gb (7500 Songs) - 195 USD
Apple iPod Photo 40GB (10 000 Songs) - 205 USD
Apple iPod Photo 60GB (15 000 Songs) - 285 USD
Apple iPod U2 20GB Special Edition – 189 USD
Apple iPod Shuffle 512Mb (120 Songs) - 49 USD
Apple iPod Shuffle 1Gb (240 Songs) - 73 USD

The units are brand new,have complete warranty and come sealed in their original box.
They come with all accesories and are the latest generation (work on MAC and also PC).

For the Ipod Mini the available colours are: blue, green, silver and pink.
The minimum order ammount is 500 USD.
Items can be paid in EURO, at the current exchange rate.

Right now I am in Rome, Italy, but this won't be a problem because I can ship you the items using a shipping service like UPS, FedEx or DHL... it's your choice. I usually ship my packages outside Italy using "UPS Worldwide Express" service from UPS. The items will be delivered at your door in maximum 3- 4 woking days and I will also provide you the tracking number so you can follow the shipment on-line.

The shipping taxes & inssurance are under my expense.

We can arrange a deal so you can see and inspect the items before I get payed.
The deal will be made via Square Trade. Please visit www.squaretrade.com for more info.

If you agree, please confirm me your shipping address & exact order and we can start the deal.

Awaiting your reply.

Regards,
Ben Villmas

Det hela verkar ju minst sagt väääldigt skumt, men att han vill sälja via Square Trade (som jag inte vet nått om som företag eller hur det funkar dock) får mig ändå att undra. Nån som vet nått om det här, eller åtminstone provat Square Trade och vet hur/om det funkar??

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-23 15:11

Uh-uh.

Nä du. Det där låter väldigt skumt. "Right now I am in Rome..." Nä. Usch. Ren blåsning. Det tycker jag det verkar som. :eek:

"Minimum order ammount 500 USD", ännu mer blåsning!

1 gb shuffle kostar mer än en 4 gb mini hahahahahahaha! Skumtskumtskumt

Håll dig till mer säkra "annonser" tycker jag

Jag gick själv nästan på den där annonsen, och jag kollade upp hans namn lite på google. I ett diskussionsforum på tyska Ebay var det någon som checkat lite, och han kom tydligen från rumänien, och en kille i detta forumet hade betalat, men aldrig fått varorna.

Skamligt att annonsen fortfarande är uppe, med tanke på att detta var en månad sen ungefär?

• Medlem
  • 2005-05-24 11:21

usch, vilket svin.

Ursprungligen av knyck:

usch, vilket svin.

killen vill väl tjäna snabba pengar, och det är väl lätt att bli lurad när man verkligen vill ha nått...

VARNING !!!!!

Det där scenariot är exakt det samma som alla "bluff traders" hade för några år sedan med mobiltelefoner.

Dom har inga som helst varor att sälja. Falska shippingintyg skaffar dom på okända vägar, som ser ut som exakta kopior, men som i själva verket inte är värda ett öre.

Dom ser till att "kunden" skickar pengarna baserat på ett mailat eller faxat falskt shippingintyg. Sedan dras en lång rad snyfthistorier om vad som "hände". Sen hör man aldrig av dom igen.

Även om priserna ser låga ut, så tänk på att priserna i själva verket är hutlösa, eftersom dom inte gäller för några som helst varor.

Yup, it's a bluff. Do NOT buy anything...

Jag tror det är samma lirare som har härjat på Tradera för ett tag sedan.
En italienare med skumma betalningssätt osv.
Då sålde han dock mobiltelefoner och laptops...

Ursprungligen av MackieSS:

Jag tror det är samma lirare som har härjat på Tradera för ett tag sedan.
En italienare med skumma betalningssätt osv.
Då sålde han dock mobiltelefoner och laptops...

Yup, and I think the same guy did digital cameras and lenses at ebay.com

1
Bevaka tråden