funkar det verkligen att jogga med iPod mini?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-20 01:18

Jag vill ha en iPod mini, men innan jag bestämmer mig vill jag veta om det verkligen funkar att jogga med iPod minin. Visst skakminne och så, men funkar det? Har läst på otaliga webbsidor där det står att det går, men samtidigt hört från en kompis att det inte går så bra iom hårddisken.

Jag har tänkt köpa till ett armband och sätta det högt upp på armen när jag är ute o joggar - om nu det skulle vara bättre ur skaksynpunkt.

Ärliga svar tack

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-20 02:06
Ursprungligen av c3po:

Jag vill ha en iPod mini, men innan jag bestämmer mig vill jag veta om det verkligen funkar att jogga med iPod minin. Visst skakminne och så, men funkar det? Har läst på otaliga webbsidor där det står att det går, men samtidigt hört från en kompis att det inte går så bra iom hårddisken.

Jag har tänkt köpa till ett armband och sätta det högt upp på armen när jag är ute o joggar - om nu det skulle vara bättre ur skaksynpunkt.

Ärliga svar tack

är övertygad om att det funkar ur tekniksynpunkt.
hddn klarar inte hårda slag och stötar när den är igång, men gungning när du springer lär inte vara något som helst problem.
vore dessutom lagom ironiskt om det inte gick när man säljer motionsutrustning för iPod.

• Medlem
  • 2005-05-20 10:42

tack för svar

Ursprungligen av erik:

är övertygad om att det funkar ur tekniksynpunkt.
hddn klarar inte hårda slag och stötar när den är igång, men gungning när du springer lär inte vara något som helst problem.
vore dessutom lagom ironiskt om det inte gick när man säljer motionsutrustning för iPod.

Nu vågar jag nog skicka iväg min beställning.

Det går att jogga med en ipod mini. Själv springer med min ipod photo 30gb och det går bra. Om man kan jogga med en mobil i fickan så går det att jogga med en ipod mini

Ursprungligen av homeboy87:

Om man kan jogga med en mobil i fickan så går det att jogga med en ipod mini

Jasså har du Hårddisk i din telefon? :rolleyes:

Jag tyckte att jag läste att det är 25minuters skakminne på apple.se. Det kan varit någonannanstan med jag tror det är 25min.

Ursprungligen av Daviddd:

Jag tyckte att jag läste att det är 25minuters skakminne på apple.se. Det kan varit någonannanstan med jag tror det är 25min.

Jag skejtade med min mini.. så det är helt lugnt att jogga med den

Håller med han som skrev här att det vore ironiskt eftersom dom säljer träningsgrejer till ipoden...

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-22 07:00

Jag är helsäker på att det funkar jag är ute och springer varje dag med min o det har alldrig varit något problem. Jag köpte till ett armband för ett tag sen men det kändes bättre att ha den i fickan eftersom du får ha en sladd hängande från armen till öronen men jag använder armbandet ibland iallafall eftersom det inte alltid finns fickor på träningskäder

Har du låtar med låg bitrate får du längre skakminne, har du låtar med hög bitrate får du kortare skakminne.

iPodens 32MB skakminne ska räcka till 25min, troligtvis vid 128kBit bitrate. En podcast eller webbradio med 64kBit bitrate borde räcka i 50min utan risk för hack.

När jag joggar brukar det börja hacka efter ca 30min, de flesta låtarna är i 192kBit. Då räcker det att man lugnar ner sig lite i joggandet och håller iPoden så stilla som möjligt, för att den ska återhämta sig

25minuter, så länge orkar jag aldrig att springa. Så för min del är det lugnt.
Synd bara att träningsarmbanden till stora iPod inte är lika snygga och smärta som de till iPod mini. Eller har jag bara fått för mig det?

Jag hoppar studsmatta med min photo utan problem, och vad jag har hört så klarar microdriven i mini slag/stötar etc väldigt bra så det ska nog inte vara några problem.

1
Bevaka tråden