ljudböcker, Ipod eller Ipod-mini?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Jag har tänkt att köpa en Ipod eller Ipod-mini. Jag tycker att Ipod-mini känns bäst eftersom den är minst, billigare och har tillräckligt med utrymme för mig. Vad jag undrar är om det går bra att spela upp ljudböcker i Ipod-mini eller om det är några problem. Om jag har fattat det rätt så finns det speciella funktioner till Ipod för ljudböcker men inte till Ipod-mini, eller??

Är tacksam för svar

MVH Emelie

Hej, kan meddela att det är lite allmänt strul med ljudböcker och ivf Ipod 20G (senaste versionen). Man måste konvertera om ljudböckerna till sterio-format. När man köper dem är de oftast mono. Sedan måste man efter att man pausat mitt i ett kapitel. Gå in och lyssna på en låt ett par sekunder för att inte hel ipoden ska låsa sig helt. Sedan går den inte att få igång förrens batteriet är helt urladdat. Har bytt ut min ipod en gång för jag trodde det var fel på den men samma fel uppstod med den nya. Har hört många som har samma problem och löst det på ovanstående sätt. Eftersom jag lyssnar mkt på ljudböcker så är det MKT irreterande. Tydligen är det en känd bugg, så kasnke det löser sig längre fram med någon programuppdatering?

Ang ipod-mini så verkar det inte vara samma problem. Min sambo har en som jag lånat när min strulat och det har funkat bra att lyssna på ljudbok. Dock har jag inte vågat prova att inte gå in och lyssna på en låt (lite omständigt) efter att jag lyssnat på ljudbok på den eftersom jag inte velat att hans också skulle låsa sig. Den har aldrig strulat vilken min 20 giggare gjort alldeles för mkt så nu funderar jag på att byta den med någon som kanske inte lyssnar på ljudböcker. För musik fungerar den klockrent...

/Sara

1
Bevaka tråden