Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iriver to Ipod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag är en ny Ipod mini användare, sedan 2 veckor tillbaka.
Tidigare så hade jag den första Irivern som är ett X antal år gammal. Den är både ful och har dåligt ljud. Sen att man bara får in cirka 50-60 låtar är katastrofalt.
Alla i min familj har haft en ipod i minst 1 år medans jag har varit tvungen att gå runt med min ruskigt dåliga och fula Iriver. Värt att notera är att familjen består av 7 medlemmer. Alltså många ipods.
Jag hade inte riktigt tyckt om ipod så mycket, jag kände att till och med minin var för stor.
Redan när jag såg förpackningen så ändrade jag uppfattning, den var så otroligt snygg!
Direkt så blev jag som kär i min Ipod mini. Den ligger alldeles perfekt i handen och jag kan ha hela skivsamligen på den, eller åtminstonde alla bra album som jag har på datorn.
Allting är perfekt med Ipod; liten, snygg, bra ljud och lätt att använda. Menysystemet och Itunes är riktigt välgjorda.
Eftersom jag gillar den så mycket och är otroligt rädd om den så funderar jag på att köpa ett fodral till den. Men jag har inte riktigt hittat någon som jag gillar. Det skulle vara snällt om jag fick något förslag, ett extra plus är om det finns något fint mönster på fodralet.

  • Medlem
  • 2005-05-14 18:36
Ursprungligen av Swartz:

Hejsan!

Jag är en ny Ipod mini användare, sedan 2 veckor tillbaka.
Tidigare så hade jag den första Irivern som är ett X antal år gammal. Den är både ful och har dåligt ljud. Sen att man bara får in cirka 50-60 låtar är katastrofalt.
Alla i min familj har haft en ipod i minst 1 år medans jag har varit tvungen att gå runt med min ruskigt dåliga och fula Iriver. Värt att notera är att familjen består av 7 medlemmer. Alltså många ipods.
Jag hade inte riktigt tyckt om ipod så mycket, jag kände att till och med minin var för stor.
Redan när jag såg förpackningen så ändrade jag uppfattning, den var så otroligt snygg!
Direkt så blev jag som kär i min Ipod mini. Den ligger alldeles perfekt i handen och jag kan ha hela skivsamligen på den, eller åtminstonde alla bra album som jag har på datorn.
Allting är perfekt med Ipod; liten, snygg, bra ljud och lätt att använda. Menysystemet och Itunes är riktigt välgjorda.
Eftersom jag gillar den så mycket och är otroligt rädd om den så funderar jag på att köpa ett fodral till den. Men jag har inte riktigt hittat någon som jag gillar. Det skulle vara snällt om jag fick något förslag, ett extra plus är om det finns något fint mönster på fodralet.

Du verkar alltså nöjd med din iPod. Trevligt. Var på väg att göra samma misstag som du gjorde - att köpa en iriver. Så nu i efterhand är jag ruskigt lycklig över att Apple släppte iPod photo så att jag köpte den istället för en iriver H340.

Vad gäller fodral så finns det en del att välja på. iSkin är väl det mest populära. Själv har jag ett fodral gjort av Belkin vilket är mycket praktiskt om man använder dock då bakstycket kan vikas bakåt. Men med mönster var det värre. Du kan ju' alltid sy ett själv annars
Däremot så finns både iSkin och ipodsocks i rätt spejsiga färger.

Jag har 2 Iriver. en 395T (flash perfekt att springa med) och en H340 (perfekt på resor). Men jag ska köpa en Ipod Mini och ha däremellan... H340 är jättebra med kanonljud, men lite för stor och tung för att ha i fickan...

Så det blir en tredje mp3-speare för mig, och pappa kommer bli galen

Superelliz, jag tycker att du borde köpa en mini. Det är troligen det bästa som har hänt mig. (inom teknikens värld)
Jag måste poängtera att jag hade den första Irivern som kom så det har säkert blivit bättre mer åren, så dina två är säkert bra.

Det här med fodral. Jag har nu hittat en som jag har fastnat för, i alla fall på utséendet. Dock vet jag inte riktigt hur skyddet fungerar, skulle vara snällt om någon med mer erfarenhet skulle kunna förklara.
http://www.everythingipod.co.uk/item--iPod-Decal-mini-iPod--decal_mini.html
Design 9-Woodland Camo

Hejsan
Denna tycker jag är snygg, jag har den till den "vanliga" Ipoden (40Gb) http://www.paulsmith.co.uk/shop/gifts/digital-music-player-cover-wzsa-1409-v26-1/
Kanske inte det mest praktiska av fodral men snyggt och inte är det många som har det heller vilket jag ser som en liten fördel fåfäng som jag är

/björn

Nog var den snygg men dock kommer jag inte lägga så mycket pengar på ett fodral nu nuläget.
Ska köpa en som fungerar bra och är prisvärd i första hand.
Kom gärna med fler förslag.

1
Bevaka tråden