Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blåtandsfunderingar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-23 12:33

Sitter här och funderar.

Blåtand vore ju ganska idealiskt att ha för en pendlare som vill kolla mail etc på tåget, MEN vilken telefon är frågan.

P800 är läcker. Grymt läcker. MEN den är kanske i största laget. jag har en slimmad iBook med det mesta jag behöver.

T68i, nej för mycket Ericsson i den...

Nokia då? Hmmm. Här är det tunt med möjligheter. SyncML kan de knappt stava till!

Så, någon med bra tips? Vänta och se? Eller kommer jag överrens med en T68i? Alla försök slutar i frustration, dessvärre. Eller jag skall stå i det mer än ett par dagar? :rolleyes:

Varför skall det vara så svårt?

  • Medlem
  • 2002-12-24 01:34

Jag funderar på en sån här till min thinkpad
http://www.nokia.se/mobiltelefoner/d211/

Får man ju WiFi också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-24 14:26

Siemens nya S55 har också blåtand, färgskärm och dessutom Java. Jag vet dock inte hur pass bra den fungerar med mac. Den kostar enligt pricerunner ca 4000:- och då följer det med en kamera till telefonen med inbyggd blixt. Det kan kanske vara ett alternativ till t68i som jag tycker börjar kännas lite gammal. Mer info finns här Siemens

  • Oregistrerad
  • 2002-12-24 23:33

ja, inte blir det lättare. Hittade inget om SyncML på Siemenssida...

Ny telefon på jobbet lär ju dröja. Så jag måste ju köpa en själv.

undrar när man kan få en telefon som man kan skräddarsy efter de behov man har.

blåtand, SyncML, enkel kalender och stor adressbok sen gärna med enkelheten i Nokias telefoner... :rolleyes:

Synd man har en iBook för annars var ju Nokias kort intressant...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-26 01:01

T68i är OK tycker jag.
Bluetooth-synken mot macen fungerar bra, om än lite långsamt ibland. Radio har jag via handsfree:n. Eposten läser jag via WAP än så länge (via 1rstwap.com), snart skaffar jag nog GPRS till mitt abb också, WAP:en går väl snabbare då?!?

Minus för att den är lite seg att navigera i, ungefär som OS X på min gamla iBook:) Sen är menyerna inte helt logiska heller... T ex för att kunna skicka över en bild från telefonen till datorn måste jag gå in i menyn "Mina bilder" från exakt rätt håll. Man kan komma åt "Mina bilder" på ett antal olika sätt, men man måste alltså gå in rätt väg, bläddra genom menyhierarkin på rätt sätt, för att kunna skicka en bild - knäppt!

Telefonen kan hänga sig ibland, det hjälper att göra en omstart...

Sen är det lite tråkigt att man inte kan spela upp de ljudinspelningar man gjort i telefonen på sin dator, iallafall inte på macen. Annars är röstmemofunktionen en kul pryl om man vill spela in ett samtal - eller en gå_till_ica_och_handla-lista för den delen:)

Nu har jag inte senaste OS-update:n i telefonen, förhoppningsvis blir den lite rappare och stabilare när jag fixat det.

/ Emil

1
Bevaka tråden