Är iPod mini "rätt" för mig?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har länge funderat på att köpa min första MP3 -spelare, och har nu tänkt att göra verklighet av den tanken. Var först mycket inne på JoS MP 400, men känner mig lite kluven inför den så jag började snegla på minipoden.

Menyer och design känns mer än OK - det jag är lite frågande över är storleken & repkänslighet. Kommer troligtvis inte lyssna sådär extremt mycket, utan mest under promenader, om man sitter på en buss eller cyklar. Så frågan är om man uppfattar den som "stor & klumpig" om den ligger mycket i en ficka eller liknande, och om det kanske skulle vara bättre att välja en MP3 -spelare av shuffle -storlek???

Hmm svårt fråga.....men personligen tycker jag inte att ipod mini är så värst klumpigt och stor, men däremot så kräver den regelbundet rengöring och vård, för annars så kan man lätt repa skärmen, men det finns alltid skydd till den som man kan köpa typ Iskin.
Den är skön att ha i promenader och vid joggning man kan lungt kolla på skärmen vilken låt man vill lyssna på och det är enkelt att bläddra med clickwheel.
Sen så drar den till sig folk alla vill typ hålla den, prova den osv, så lite glamfaktor har den.
Jos mp400 vet jag inte så jag kan inte utalla mig om den, förrutom att den är super liten i förhållande till ipod mini.
Men om jag idag skulle välja mellan Ipod mini och Jos mp400 så skulle jag någ välja en ipod igen eftersom jag får plats med mer musik, och dessutom om man gillar lyssna på ljudböcker så är den perfekt för när man vill slappna av nånstan och lyssan på en skön bok..

Ursprungligen av mr_vigren:

Hej,

Har länge funderat på att köpa min första MP3 -spelare, och har nu tänkt att göra verklighet av den tanken. Var först mycket inne på JoS MP 400, men känner mig lite kluven inför den så jag började snegla på minipoden.

Menyer och design känns mer än OK - det jag är lite frågande över är storleken & repkänslighet. Kommer troligtvis inte lyssna sådär extremt mycket, utan mest under promenader, om man sitter på en buss eller cyklar. Så frågan är om man uppfattar den som "stor & klumpig" om den ligger mycket i en ficka eller liknande, och om det kanske skulle vara bättre att välja en MP3 -spelare av shuffle -storlek???

Den är inte särskilt stor och klumpig. Den är ju som en lite mindre mobil , jag har själv en silver 2g 6gb, och har fått en repa, fast det var när jag halkade när jag var ute och gick, och landade på podden. Skärmen har inte fått någon repa än. Jag använder den oftast case.

• Oregistrerad
  • 2005-05-13 08:35

Kör på mini.

JOS i all ära. Men jag måste säga. För att vara så lite större så rymmer den ofantligt mycket mer låtar. Och det kan vara skönt att slippa lyssna på samma låtar om och om igen. Och nu behöver du inte uppdatera ta bort, och lägga in nya hela tiden.

Sedan kommer du nog använda den mer än du tror

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Kör på mini.

JOS i all ära. Men jag måste säga. För att vara så lite större så rymmer den ofantligt mycket mer låtar. Och det kan vara skönt att slippa lyssna på samma låtar om och om igen. Och nu behöver du inte uppdatera ta bort, och lägga in nya hela tiden.

Sedan kommer du nog använda den mer än du tror

//C

Sant!

och du skriver igen
Calle återuppstår!

Hej,

Hörrududu! Nu är du lite ute och cyklar Det var samma för mig, köpa en JoS som suger pung eller en iPod mini som äger, valet var lätt och det vart en iPod mini. Men repkänslighet är det inte så värst mycket av, speciellt inte om du har ett fodral. Jag har själv Icewear fodral som är i silikon och mycket stilrent och skyddar bra! När jag valde den trodde jag den skulle bli stor osv. men när jag såg den i affären vart jag kär i den direkt! Om du inte har rört den så vet du inte hur liten den är egentligen. Trodde den skulle vara större men jag hade fel;) Jag har min i fickan hela dagarna det enda jag märkt är att jag måste ha mobilen i samma ficka som nycklarna, inget problem dock. Bara att pallra dig till affären och köpa en mini hoppas jag hjälpte till med nåt..

Lämplig

Hej,

Jag fick min iPod mini idag, den är väldigt bra måste jag säga. Den är precis lagom va det gäller storleken och dessutom så är den väldigt snygg. Jag rekomenderar definitivt en iPodmini före en "vanlig" mp3.

1
Bevaka tråden