Ska jag köpa en Shuffle också?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höör
  • 2005-05-11 19:07

Jag har en iPod G4 20 GB, och har under en tid funderat på att köpa en shuffle.
Den är enligt min åsikt ganska oemotståndlig, och det hade inte varit fel med en.
Det första min polare brukar svara med är: "Men varför ska du köpa det? Du har ju redan en 20 GB ju!"
Men som den prylgalning jag är så tycker jag på sätt och vis att det är lite halvt onödigt att cykla in till stan med 18 GB musik på fickan.
Så min fråga är: -Ska jag köpa en Shuffle?

• Medlem
  • 2005-05-11 19:11
Ursprungligen av dremit:

Den är enligt min åsikt ganska oemotståndlig, och det hade inte varit fel med en.
Det första min polare brukar svara med är: "Men varför ska du köpa det? Du har ju redan en 20 GB ju!"
Men som den prylgalning jag är så tycker jag på sätt och vis att det är lite halvt onödigt att cykla in till stan med 18 GB musik på fickan.

Det kan vara lite svårt att svara på en så här odefinierad fråga, och det är ju trots allt bara du själv som kan ta beslutet. Men vill du verkligen ha den, kommer att använda den och har pengarna - KÖP DEN!

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-11 19:15
Ursprungligen av Hampe:

Det kan vara lite svårt att svara på en så här odefinierad fråga, och det är ju trots allt bara du själv som kan ta beslutet. Men vill du verkligen ha den, kommer att använda den och har pengarna - KÖP DEN!

Aoh - du har nog så rätt så. Jag ska nog köpa den.
Ooh.. Kan inte vänta tills man sitter med den i handen...

• Medlem
  • 2005-05-11 19:25
Ursprungligen av dremit:

Aoh - du har nog så rätt så. Jag ska nog köpa den.
Ooh.. Kan inte vänta tills man sitter med den i handen...

Gör det. Du blir säkert nöjd. Är själv lite småsugen på en. Men en fjärr får i mitt fall tyvärr prioriteras före.

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-11 21:00
Ursprungligen av Hampe:

Gör det. Du blir säkert nöjd. Är själv lite småsugen på en. Men en fjärr får i mitt fall tyvärr prioriteras före.

Ah! Jag köpte en fjärr för ca två veckor sedan! Det kan jag rekommendera. Väääldigt bra.

Jag har en själv en ipod och en iriver flash spelare men använder bara ipoden även när jag är på gymmet. Jag måste helt enkelt ha med mig alla mina låtar över allt. En shuffel är väl inte så nödvändig men har du råd så är det väl bara att köpa en. En begangad shuffle är inte heller en dålig ide, en 512mb kan man säkert få för 500kr.

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-11 20:59
Ursprungligen av homeboy87:

Jag har en själv en ipod och en iriver flash spelare men använder bara ipoden även när jag är på gymmet. Jag måste helt enkelt ha med mig alla mina låtar över allt. En shuffel är väl inte så nödvändig men har du råd så är det väl bara att köpa en. En begangad shuffle är inte heller en dålig ide, en 512mb kan man säkert få för 500kr.

Ah det är sant. Fast det är en grej att köpa den direkt i affären... Man vill ju stödja Apple vettu.

• Medlem
  • 2005-05-12 07:50

Shuffle får bra kritik? Jag skulle inte rekommendera den alls - ljudet är väldigt medelmåtting och DU KAN INTE ÄNDRA DEN. Den har faktiskt inga inställningar alls. Köp hellre en av Irivers flash-spelare.

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-12 17:10
Ursprungligen av Cinos:

Shuffle får bra kritik? Jag skulle inte rekommendera den alls - ljudet är väldigt medelmåtting och DU KAN INTE ÄNDRA DEN. Den har faktiskt inga inställningar alls. Köp hellre en av Irivers flash-spelare.

Hur menar du med att ljudet är medelmåttigt? Shuffle har den bästa ljudkvalitén av iPodarna än så länge. Plus att det beror på vilka lurar du använder.
Hursomhelst köper jag en. Hatar iRiver. Bara namnet är ju plagiat!

• Medlem
  • 2005-05-14 20:31
Ursprungligen av dremit:

Hur menar du med att ljudet är medelmåttigt? Shuffle har den bästa ljudkvalitén av iPodarna än så länge. Plus att det beror på vilka lurar du använder.
Hursomhelst köper jag en. Hatar iRiver. Bara namnet är ju plagiat!

Mm, men så är Ipodarna är knappast ledande inom ljudkategorin heller. Dom duger dock. Iriver är mycket bättre på flash-spelare, plagiat eller inte. Tyvärr blir deras HDspelare slagen av Ipod med hästlängder.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 19:32
Ursprungligen av Cinos:

Eh jo, låtarna har ju sina inställningar och du kan ändra dem i iTunes. Sen att du inte kan sätta Equalisern p å Rock och sen byta till Hip-Hop nästa låt är en annan sak.

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-12 21:15
Ursprungligen av Wheat:

Eh jo, låtarna har ju sina inställningar och du kan ändra dem i iTunes. Sen att du inte kan sätta Equalisern p å Rock och sen byta till Hip-Hop nästa låt är en annan sak.

Jo jag tror faktiskt man kan det! Om du klickar på "get info" på en låt så kan du ställa in equalizer presets. Dock stannar EQn på den preseten när man kommer till en låt som inte har någon equalizer preset. Så det är bara att börja ställa in EQ för 3000 låtar...

• Medlem
  • 2005-05-14 20:33
Ursprungligen av Wheat:

OK. Men att ta genvägen via datorn när man vill ändra inställningarna känns inte särskilt lockande.

shuffle + IPod

Ursprungligen av dremit:

Jag köpte en shuffle fast jag har en IPod G4 40GB och jag är nöjd med det köpet. Den är perfekt när man skall till affären eller när man skall ut och cykla. Den är bra att ta med sig på krogen också, bara ha den i innefickan tar ingen plats alls. Det enda jag har att anmärka på är att den brusar lite när man använder sig av Shure e3 lurar, även i mina Bose Triport brusar det en del, men det går bra att använda sig av orginallurarna även om det inte ger riktigt så bra ljud

/björn

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-16 19:37
Ursprungligen av bjornasman:

Jag köpte en shuffle fast jag har en IPod G4 40GB och jag är nöjd med det köpet. Den är perfekt när man skall till affären eller när man skall ut och cykla. Den är bra att ta med sig på krogen också, bara ha den i innefickan tar ingen plats alls. Det enda jag har att anmärka på är att den brusar lite när man använder sig av Shure e3 lurar, även i mina Bose Triport brusar det en del, men det går bra att använda sig av orginallurarna även om det inte ger riktigt så bra ljud

/björn

Hah! En som fattar vad jag menar! Just det att den är så himla händig! hur mycket väger den nu igen? Har för mig att det ä typ 33 g eller något...

1
Bevaka tråden