Problem att skicka epost från P800

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-22 15:39

Jag har problem att skicka epost från min P800. Mitt mailkonto ligger hos Bostream, men det verkar inte som om deras smtp-server fungerar när jag inte ligger på deras nät. Eftersom jag kör vi vodafone försöker jag med deras smtp-server - men det verkar heller inte fungera eftersom jag inte använder vodafone-mail. Vet någon om mina problem beror på smtp-inställningar eller andra problem med telefonen?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Tamm:
Jag har problem att skicka epost från min P800. Mitt mailkonto ligger hos Bostream, men det verkar inte som om deras smtp-server fungerar när jag inte ligger på deras nät. Eftersom jag kör vi vodafone försöker jag med deras smtp-server - men det verkar heller inte fungera eftersom jag inte använder vodafone-mail. Vet någon om mina problem beror på smtp-inställningar eller andra problem med telefonen?

Jag har en P800 som jag mejlar med - har Telia både som mailleverantör och mobiloperatör. Det har aldrig varit några problem, så det borde fungera även för dig (förstås) - trots att du har andra leverantörer.

Detta var kanske inte mycket till svar, men min gissning är att problemen inte beror på telefonen iallafall.

Lycka till!

• Medlem
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-27 20:52

på den gamla goda tiden då man körde med modem vet jag att vissa (bland annat tele2) hade så man endast kunde kolla sin mail om var uppkopplad med deras fjärranslutning.

mvh
/P

1
Bevaka tråden