Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny svensk mobiltelefon : Neonode!

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad tror ni om detta?
Neonode
Artikel i Aftonbladet

En ny svensk mobiltelefon som satsar mycket på form, färg och funktion och har fokus på ungdomar. Se upp Ericsson & Nokia!

  • Medlem
  • 2002-12-12 15:04

Om det inte är fejk eller ett skolprojekt, så ger det iaf intrycket av att vara det...

Nja - tror nog att det är på riktigt :

Tidningen Mobil
Bilder

Hmm..ruggigt "vill ha begär" på den telefonen

[ 12 December 2002, 15:13: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

  • Medlem
  • 2002-12-12 15:16

Jo, det såg ju mer trovärdigt ut kanske. Men, satan, vilken fultöntigwebnerdigwannabehemsida.

Mmm, ja.

*tappar sin Nokia 5110 i golvet några gånger*

Oj, dags att byta telefon...

*sätter upp N1 på inköpslistan*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Om det inte är fejk eller ett skolprojekt, så ger det iaf intrycket av att vara det...

Gillar inte utveckling eller?

...fast du har rätt om siten.

  • Medlem
  • 2002-12-12 15:28

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
[QUOTE]Gillar inte utveckling eller? [/quote]Njo, men det beror på vilken typ av utveckling vi pratar om. Jag tror heller inte att de vinner på att endast vända sig till fjortonåringar, även om det säkert är en bra målgrupp. Nokia har ju inga problem att mångla sina telefoner bland kidsen, trots färre skateboards på hemsidan.

I vissa fall är utveckling bra, men om man säger t ex att modern R&B (Craig David exempelvis) är en utveckling av Hip Hopen, så tycker jag den är av ondo. Den där hemsidan tycker jag också var av ondo. Den var töntig. Jag gillar inte att få en livsstil nedkörd i halsen. Apples iPod reklam är också töntig. Riktigt töntig.

  • Medlem
  • 2002-12-12 15:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
...fast du har rätt om siten.

Blev min lilla uppsats meningslös nu eller?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-12 15:42

Tja, så där megaimponerad behöver man ju inte bli. Siemens har ju sin SX43:a som inte är helt olik. Det här känns ju _väldigt_ mycket hype. Hur kul kan det vara med en telefon som kör Windows CE under det glassiga? Minsta bugg och pang, så får man väl en blåskärm. Känns som man skulle kunna vänta på att iPaq:arna blir lite mindre så får man mera standard än detta. Eller hellre en Apple-telefon, men det lär väl aldrig hända. Synkning med Mac OS X, nja tror inte det.

Jag tycker det är skitbra med friska fläktar även om just den här telefonen är lite väl "kladdig".
Hade Ericsson fått bestämma själva hade telefonerna forfarande varit stora som tegelstenar och innehållit en massa teknoskit som ingen använder eller vet hur det ska aktiveras med nån hemlig kod.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 16:10

Skeptisk.

När det finns de som inte vågar köpa telefoner ifrån SE för risken för konkurs, hur är det med en ny liten spelare som bara har visat prototyper?

Jag är starkt skeptisk. Siten gör mig ännu mer förvånad. Att satsa bara på en målgrupp tror jag bara kan sluta på ett sätt...

Sen windows i en telefon, nej jag tror inte på det.

Fast det är kul med en frisk fläkt!

Jag tyckte den var ful.

Strålande liten sak. Jag tror att de får svårt att konkurrera med de stora elefanterna, men inte pga av en sämre produkt.

Bra att någon visar hur det ska gå till att göra en mobil. Att lägga knappsatsen i en tryckkänslig skärm är ju genitaliskt.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 16:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
..

Bra att någon visar hur det ska gå till att göra en mobil. Att lägga knappsatsen i en tryckkänslig skärm är ju genitaliskt.

Vet inte hur bra det är med tryckkänslig skärm egentligen. Flottiga fingar osv. ställer säkert till problem.

Dessutom vet alla som har en mobil så här långt upp i landet hur segt skärmarna reagerar när det är kallt.

  • Medlem
  • 2002-12-15 15:09

Som sagt, Windows CE dödar ju allt ha-begär..

Lite tuft dock att dom tagit bort den helt onödiga knappsatsen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-15 16:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
I vissa fall är utveckling bra, men om man säger t ex att modern R&B (Craig David exempelvis) är en utveckling av Hip Hopen, så tycker jag den är av ondo.

Skön analogi! (Fast det är väl inte riktigt samma sak med teknisk utveckling?)

Citat:

quote:Jag gillar inte att få en livsstil nedkörd i halsen.

En vettig synpunkt. OK att man delvis köper ett koncept när man köper en teknisk pryl, men det ska ju helst kännas som att det är man själv som skapar konceptet. Dessutom hittade åtminstone jag inte mycket vettig information på sidan - mest ögongodis.

Tryckänslig skärm... är det bara jag som tänker grafitti?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-15 19:57

Min Motorola Accompli A008 har tryckkänslig skärm och ingen knappsats. Det funkar faktiskt bra om man rengör skären hyffsat ofta och inte äter flottyrmunkar innan man ringer... Handskriftsigenkännigen är också riktigt bra.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-16 09:01

Någon som vet vilka pengar som ligger bakom Neonode? Smått fantastiskt att de fick fram en telefon tillslut, som det verkar iaf. De måste fortfarande leva på riskkapital från 99 ju. För ingen lär ju ha plöjt ner stålar i detta på senare tid. Jaja.

Det hade hjälpt om de haft råd med en engelsk copy som kunde stava. Sajten är tragisk.

Det hade hjälpt också hjälpt om Neonode hade någon sorts marknadsandel från början. Omöjligt att slå sig in på denna marknad nu, om man inte har en helt grym innovation och en halv miljard dollar i marknadsföringskassan. Som det verkar finns varken eller.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 23:31

Har följt N1:an ganska länge nu. Det senaste budet är att det varit problem med skalet och att de förska ska kunna köpa den v. 14. För detta krävs dock att man är av de första 1000 som reggat sig på deras hemsida osv. Följ det hela på neonode.com om ni är nyfikna.

Vidare måste jag säga att detta inte alls verkar vara en fjortistelefon, den har mycket mer än så. Tror det kan användas effektivt av de flesta buissness-människor.

Mac-stödet är jag dock orolig över. Ska jag behöva använda min PC nu igen? Men det är väl upp till de som kan programmera... hm.

  • Medlem
  • 2003-03-27 22:10

Törs man verkligen lita på att tillverkarna presterar mac-stöd för prylen?

Vore det inte kul om det blir något i stil med "Funktionen garanterad av 99mac.com"

Det skulle ge uppmärksamhet till forumet minsan.

/ErikC

Jag är starkt sugen på att köpa en N1. Snygg och liten, samt möjlighet till 1 GB minne etc - allt för 5000 kronor.

Sedan kan jag inte hålla med om att Ericsson har en massa "teknoskit" i sina telefoner. Det du kallar "skit" anser jag är viktigt (t.ex signalmätare som uppdateras varje sekund).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-04-13 21:13

Kan vara bra att få in en nytänkande tillverkare på marknaden som kan få fart på utvecklingen. Synd att N1:an inte har Bluetooth ellr ir, annars hade jag köpt den.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-20 17:41

Jag diggar den, men jag vill ha BlueTooth på den....

men en Applefon är något jag så längtar efter.....

Jag har hört insiderkällor som ställer sig mycket tveksamma till att Neonode någonsin kommer i produktion. Det har tom hävdats att det är en ren bluff för att höja aktien på företaget och sedan sälja.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-20 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelleman
Jag har hört insiderkällor som ställer sig mycket tveksamma till...

Insider? Hur pass inside menar du? Såklart det finns källor som blivit tveksamma p g a att den har blivit fördröjd flera gånger. Nu verkar folk fått besked via e-mail dock, iofs för sig kan väl detta också vara bluff!?

Bevaka tråden