Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport internet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 00:48

Morsning !
Jag har börjat använda Airport till min Powerbook G4 (400) och jag får nätverket till mina andra datorer att funka felfritt, mitt stora problem är att ansluta till internet.
Inställningarna som jag gjort är följande:
bastationen är inställd med PPP och med lösenord osv, den ringer upp min leverantör (Telia) och basstationen är uppkopplad men jag kan inte komma ut på nätet med interrnet explorer.
Måste jag jag nåt klient-Id då jag ställer in min dator på DHCP och endast har sökdomäner ifyllt (telia.com), TCP/IP är ju givetvis inställt på "Anslut via airport".
Tacksam för ideer.
Willy Landstedt

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 21:54

Mycket troligt att du får byta ut ett IP-nummer pga att just Telias nummer ofta krockar med AirPort:s
Ring Telia och be om ett annat nummer!

Lycka till!

Prova om du får upp någon sida när du knappar in http://194.52.62.41 i exploders adressfält.
Om det funkar så måste du antagligen knappa in ip-numren till felias dns:er manuellt (ska ju delas ut automatiskt, men sånt funkar inte alltid). Ring supporten i så fall.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-06 19:50

Ska jag skriva in IP adressen på TCP/IP på DHCP under användarnivå fullständig för när jag gör det så funkar det inte bättre.

Det konstiga var att jag lämnade in datorn och airporten till min datafirma i norrköping och dom fick det att fungera.
Jag har provat med att ansluta telekabeln till det interna modemet på Titanen och det funkar ju utmärkt, så det bör ju inte vara något fel på uppkopplingen.
Kan det vara så att Ip adresserna är annorlunda där jag kopplar upp mej.
???????????

1
Bevaka tråden