fördelen med Apple Store... eller...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha..., då var det dags!

Skall nu i dagarna inhandla min nya blivande livskamrat, en iPod Photo 60GB.
Jag tänkte från början att köpa den via applestore men då jag vill kunna få "eye to eye" support om något trasslar (vilket kan läsas om på vissa ställen här i forumet) funderar jag på att köpa den hos någon återförsäljare. Jag är fortfarande student så jag skall köpa den med studentrabatt samt dela upp betalningen på ett år (gjorde så med min iBook... lysande!). Då jag skall flytta söderut (till Ljungby) kommer jag ej att bo nära någon av de större städerna där det finns Macotek, Macforum, Machuset e.t.c som kan lägga upp betalningen via Wasa så som Apple Store gör (ovan nämnda affärer är typ förlängning av Apple Store om jag förstått rätt).

Så till den springande punkten:

Som beskrivits vill jag kunna konfrontera försäljaren "mano a mano" så att säga och funderar då på att köpa IPP:n hos Teknikmagasinet som även de kan dela upp betalningen så som Apple Store (wasa) kan göra för ungefär samma kostnader.

Min inköpslista hos Applestor ser ut som följer:
IPP 60GB
SendStation PocketDock LineOut
FireWirekabel

Hos Teknikmagasinet får jag ett paket för ungefär samma belopp:
Dockningsstation
FireWirekabel
AV-kabel
Vilket uppfyller de önskemål jag har.

Om ni vill kan ni kolla upp detta hos Teknikmagasinet:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100108

Jag skulle vilja veta om det är någon som vet något om servicen hos Teknikmagasinet. Är den bättre eller sämre än Apples. Är det någon som skuller råda mig att köpa den på endera stället?

Fördelar/nackdelar

Respons på detta inlägg mottages med största tacksamhet!

/T

Jag kan säga att den service/support som du har möjlighet och få över disk på en iPod produkt är ganska begränsad hos Teknikmagasinet, det bästa och kunnigaste svaren får du alltid ifrån Appels egna support.