Hur ska man ha låtarna i iPoden?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag funderar starkt på att köpa en mini, men har först lite frågor.

- Bör man ha en mapp fö varje artist, eller ska man bara slänga in dom som dom e?
- Om det är uppdelat i mappar, kan man fortfarande lista upp alla låtar på en gång eller måste man mappa in i varje?
- Om alla låtar ligger på en plats, kan fortfarande sortera upp dom för artister då?

Patrik

Alla låtar sorteras efter både artister och album. + att du kan ändå se alla låtar du har på ipoden i en lista.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 16:01

Allting sorteras automatiskt efter ID-taggen i mp3-låten.

Posta i rätt forum och använd sök så får du mera info.

• Medlem
  • 2005-04-19 16:03
Ursprungligen av wunderbaren:

Hej!

Jag funderar starkt på att köpa en mini, men har först lite frågor.

- Bör man ha en mapp fö varje artist, eller ska man bara slänga in dom som dom e?
- Om det är uppdelat i mappar, kan man fortfarande lista upp alla låtar på en gång eller måste man mappa in i varje?
- Om alla låtar ligger på en plats, kan fortfarande sortera upp dom för artister då?

Patrik

De sorteras automatiskt i flera olika mappar så som artist, album, spår. Dvs om du har den informationen inlagd på låten i datorn. Alternativet spår listar alla låtar. Jag tycker att det systemet fungerar utmärkt, man kan välja att lyssna på ett helt album eller blanda alla spår eller blanda en speciell listas spår. Man kan även göra en egna listor, har t.ex. en träninglista som jag bara lyssnar på när jag springer etc. Jag lovar minin uppfyller alla dessa kriterier.

Ursprungligen av mione:

De sorteras automatiskt i flera olika mappar så som artist, album, spår. Dvs om du har den informationen inlagd på låten i datorn. Alternativet spår listar alla låtar. Jag tycker att det systemet fungerar utmärkt, man kan välja att lyssna på ett helt album eller blanda alla spår eller blanda en speciell listas spår. Man kan även göra en egna listor, har t.ex. en träninglista som jag bara lyssnar på när jag springer etc. Jag lovar minin uppfyller alla dessa kriterier.

Kan man sortera efter genre också?

• Medlem
  • 2005-04-19 16:07
Ursprungligen av SalleNOS:

Kan man sortera efter genre också?

Japp bara du har lagt in vilken genre låten har i itunes så finns den mappen också automatiskt!

Du måste fixa alla id3-taggar oxå, annars är det kört... om du har laddat ner lösa låtar på DC++ eller liknande och inte scene-releaser är ID3-taggarna åt helvete och då får du sitta och fixa dem själv...

Ursprungligen av agradin:

Du måste fixa alla id3-taggar oxå, annars är det kört... om du har laddat ner lösa låtar på DC++ eller liknande och inte scene-releaser är ID3-taggarna åt helvete och då får du sitta och fixa dem själv...

tankar inte dc skit:)

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-21 09:02

Testa gärna Tag & Rename underbart litet program

Tag & Rename

1
Bevaka tråden