Applestore

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet att det här har frågats förut, men jag måste verkligen få veta.

Jag har nu väntat jättelänge på min graverade IPod Photo 30Gig från Applestore, och fick beskedet av en telefonist vid torsdag lunch att den skull gå iväg på fredag (den 8:e)

Trots detta har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att den är på väg, inget kollinummer eller någonting? Får man ens något?

Någon som vet om detta är normalt?

MVH

Står det inga siffror om du kollar "beställningsstatus"?
(När den lämnar vart fabriken nu ligger så dyker det upp siffror där)
När du fått siffror så går du in på tnt.se och "trackar" så ser du precis vart den är.
(gäller när den kommit till europa)

Ursprungligen av Pär:

Står det inga siffror om du kollar "beställningsstatus"?
(När den lämnar vart fabriken nu ligger så dyker det upp siffror där)
När du fått siffror så går du in på tnt.se och "trackar" så ser du precis vart den är.
(gäller när den kommit till europa)

Det står en himla massa siffror, jag vet bara inte vart jag ska kolla?

Går du in under "details" för ordern så finns det ett fält som heter "Tracking Number(s) :"
Detta är en länk som leder till en sida där det står "Carrier Name" och "Tracking Number".
Ta och kopiera "tracking number" och gå till speditörens (Carrier, vanligen TNT) hemsida (TNT.se om det är TNT) och kolla frakten med hjälp av nummren i deras tracker. Apples sida laggar lite gentemot speditörens...

• Medlem
  • 2005-04-11 16:27

När beställde du iPoden? Jag ska nämligen också beställa en 30GB photo med gravyr, och undrar lite hur lång tid det kommer ta.

Ursprungligen av Ello:

När beställde du iPoden? Jag ska nämligen också beställa en 30GB photo med gravyr, och undrar lite hur lång tid det kommer ta.

Jag beställde min den 23:e Mars och har fortfarande inte fått besked ens om att den ska ha gått iväg.

Hur beställde du då?
(betalning?)

Betalade via bankgiro dagen efter, så pengarna har dom väl haft i runda slängar i två veckor nu....

Ursprungligen av b99andla:

Betalade via bankgiro dagen efter, så pengarna har dom väl haft i runda slängar i två veckor nu....

Har hört fler som har haft strul med sådan betalning, kort är mycket smidigare...
Men du har ju telefonnummret så det är väl bara att ligga på.

Ursprungligen av Pär:

Har hört fler som har haft strul med sådan betalning, kort är mycket smidigare...
Men du har ju telefonnummret så det är väl bara att ligga på.

Betalningen var inga problem, den var ju igenom efter fyra dagar... det är dom två-tre veckorna snart som den inte ens har lämnat fabriken på som bekymrar mig!

Betalningen var inga problem, den var ju igenom efter fyra dagar...

Låter ju bra, för tidigare har det varit jäkla krångel med mellankonton och grejor...

Ursprungligen av Pär:

Låter ju bra, för tidigare har det varit jäkla krångel med mellankonton och grejor...

Ja, bra och bra... för Apple säkerligen, men personligen räknar jag med att både betalningar och leverans ska gå smidigt från ett multinationellt mediabolag, men så är tydligen inte fallet...

Idag fick jag ett nytt mail där det stod att den återigen inte är skickad, men att dom har "börjat plocka ihop den" och att "den ska gå iväg om några dagar"

Känns sådär..

Hej!

Vet att det här har frågats förut, men jag måste verkligen få veta.

Jag har nu väntat jättelänge på min graverade IPod Photo 30Gig från Applestore, och fick beskedet av en telefonist vid torsdag lunch att den skull gå iväg på fredag (den 8:e)

Trots detta har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att den är på väg, inget kollinummer eller någonting? Får man ens något?

Någon som vet om detta är normalt?

MVH

Om det är normalt vet jag inte men i mitt fall gick det så långt att jag anmällde Appel till konsumentverket.

En otroligt lång historia. Enkellt sakt så visade sig att felet var att bank/post centralen skickar pengarna till Bibbit (apples leverantör) som en hel summa, därför kan Bibbit eller Appel ibland inte spåra var just min summa låg. I mitt fall var det jag och 6st andra från sverige vars pengar sattes ihop. Ett problem som Bibbit/Appel är medvetna om.

Ursprungligen av crowbar:

Om det är normalt vet jag inte men i mitt fall gick det så långt att jag anmällde Appel till konsumentverket.

En otroligt lång historia. Enkellt sakt så visade sig att felet var att bank/post centralen skickar pengarna till Bibbit (apples leverantör) som en hel summa, därför kan Bibbit eller Appel ibland inte spåra var just min summa låg. I mitt fall var det jag och 6st andra från sverige vars pengar sattes ihop. Ett problem som Bibbit/Appel är medvetna om.

Okej, men här var det inte Bibbit som var problemet utan Apples tröga hanteringen av IPodarna, tyvärr...

Okej, men här var det inte Bibbit som var problemet utan Apples tröga hanteringen av IPodarna, tyvärr...

Mailade dom igen idag, IPoden är nu 9(!) dagar försenad utifrån mitt första leveransbesked!

Jag beställde och betalade min iPod Photo 30 GB i fredags (15/4) med kort.

Har fått via mail en prel. beställningsbekräftelse (16/4 tid: 01.08), sedan en beställningsbekräftelse (17/4 tid: 16.55) och till sist ett leveransmeddelande (17/4 tid: 18.28).

Det står 3-4 dagar tills den levereras, men är det någon som har fått den tidigare? Kan inte vänta så länge

Edit**

Måste man hämta upp den via nån post"kiosk" eller kommer den till dörren?

Den ska komma till dörren...

Ringde till Apple igen idag... en månad sedan jag beställde nu, dom vet fortfarande inte vart IPoden är, om den har gått iväg ifrån fabriken, eller om den ligger för upphämtning, eller om det är så att den kanske redan har gått iväg... Noll koll!!

Har gått ganska snabbt faktiskt. Den kanske är hemma nu (är på skolan). Såhär stod det på tnt.se

Datum Tid Ställe Status
19 apr 2005 07:39 Stockholm Out For Delivery
19 apr 2005 07:39 Stockholm Import Received
18 apr 2005 23:00 Eindhoven Shipped From Originating Depot
18 apr 2005 21:13 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
18 apr 2005 14:07 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Så, nu har den slutligen gått iväg ifrån Apple. Får dock inte upp någon leveransstatus alls på apples söksidor (inte appcode heller), men på TNT:s söksida står det såhär:

22 apr 2005 12:58 Shanghai Consignment Received At Transit Point
21 apr 2005 16:53 Shanghai Shipped From Originating Depot
21 apr 2005 15:56 Shanghai Consignment Received At Transit Point
21 apr 2005 15:17 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Nån som har koll på hur lång tid det kan ta efter dom här beskeden?

• Medlem
  • 2005-04-19 18:12

Min iPod är/var i Örebro 7.30 i morse (runt 10 mil härifrån) , den här frågan har väl ställts förut men hur levererar TNT grejerna? Kommer dom till en utan att ringa i förväg, och vad händer om man inte är hemma?

Har inte kommit än:/. Kommer väl imorrn (30 mil från sthlm).

Det här va ju juste.

19 apr 2005 13:00 Stockholm Potential Delay - Routing Error At Destination

Vilka små ärthjärnor dom är, hihi*

1
Bevaka tråden