Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NOKIA 7650?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har testat den.

  • Medlem
  • 2002-09-17 15:38

Har testat den i affär, känns helt ok. Kanske lite stor..men jag köpte en iaf idag, har den på laddning över natten så jag återkommer med info imorrn!

Går det att koppla den till mac med bluetooth

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Går det att koppla den till mac med bluetooth

Med allra största säkerhet, ja.

Däremot är det inte säkert att den klarar iSync funktionerna när det programmet kommer.

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-09-18 15:09

SyncML e lite skumt faktiskt..på nokias hemsida, under syncml står det att 7650 stöder det, men det finns ingen info om syncml i 7650:ans papper..

Annars verkar det va en trevlig telefon, gillar skärmen skarpt! Nu ska jag bara beställa en bluetooth adapter o kolla vad som händer

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 18:08

Nokia är förvirrade.

De som jobbar med interniformationen GLÖMDE att skriva om SyncML enligt en kille jag fick tag på efter mycket om och men. SyncML skall finnas i den eller så kommer en fix som löser det. Det har jag fått som svar då jag ringt Nokia...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 18:38

Detta är Nokias SyncML sida . Om du inte orkar klicka kan jag säga att det är en 404-sida.

"Tyvärr! Du har försökt att ladda en sida som inte finns på denna server. "

Säger kanske lite?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 19:45

Har länge fingrat på Nokia 7650 och varit ganska säker på att skaffa en...

- Menyfunktionerna är underbara!
- Den inbyggda kameran imponerar...
- Den är trots sin storlek och vikt riktigt smidig!

MEN...det som fått mig att tveka är just Bluetooth-funktionen då den inte är fullständig. Dvs du kan synca med din dator och annan utrustning, men inte t.ex. använda trådlösa tillbehör som t.ex. Nokias eget nya headset - vilket jag tycker är ett "nerköp" !

Det är just de trådlösa funktionerna jag skulle behöva när man ändå lägger ner de pengar som telefonen kostar... :rolleyes:

Somsagt, är fortfarande tveksam - men jag kommer att behöva en ny telefon ganska snart så kanske jag "kryper till korset" tillslut ändå.

Har skaffat en och den är super.
Det fungerar att skicka v-cards till den via bluetooth. Det går dock inte att få den att fungera med address boken "Trisst"

Kameran är OK för att sitta på en mobil

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Har skaffat en och den är super.
Det fungerar att skicka v-cards till den via bluetooth. Det går dock inte att få den att fungera med address boken "Trisst"

Kameran är OK för att sitta på en mobil

Testade den för en 3 veckor sedan. Jag fick då adressboken att fungera. Skickade mitt kort och alla nummer och adresser kom med.

Hade inte iSync så jag har inte testat med den, men med största sannolikhet kommer det att fungera också.

När man trycker på Bluetooth knappen i adressboken så ansluter den inte till mobilen. Jag testade med en T68 och då fungerade det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
När man trycker på Bluetooth knappen i adressboken så ansluter den inte till mobilen. Jag testade med en T68 och då fungerade det.

Jag är inte helt säker på att det är telefonens fel. Jag har sett detta beteende med T68i också.

Hur får man över bilderna från kameran till datorn.

Och kan inte någon ta en bild och lägga upp så man ser kvaliteten ?

Hur många bilder får plats, hur mycket minne är det?

Eller är tanken att man bara ska kunna skicka iväg bilden över telenätet?

Många frågor - finns det några svar.
Tack.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Och kan inte någon ta en bild och lägga upp så man ser kvaliteten?

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=31;t=000044

Bra länk, tackar.

T68 med kameramodul tycker jag gav bättre bilder än 7650. Suddigt på nokian.

Jo jag instämmer (som du ser i mitt inlägg) men det är också fler faktorer att tänka på. Nu när jag har testat båda kamerorna själv kan jag bara hålla med om vad Aftonbladet säger. Allting fram tills slutresultatet är Nokian bättre på. Vad gäller ren bildkvalitet kan T68:n leda en bra bit, i alla miljöer utom de med dåligt ljus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 13:26

Angående bilder till datorn!

Gå in www.nokia.se/clubnokia och registrera dig och gå sen in på photozone, sen kan du via "bildöverföraren" (i tfn) och ladda upp bilderna via wap eller gprs.
Använder vodafone och alla inställningar finns att ladda ner till tfn från deras hemsida.

//mmi

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
[QUOTE]

Hade inte iSync så jag har inte testat med den, men med största sannolikhet kommer det att fungera också.

[/quote]Det funkar inte med iSync

Ja nu bara måste ju alla ha en 7650 eftersom det går att köra DOOM på den!

1
Bevaka tråden