Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siemens SL55

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mobil skriver idag om Siemens kommande modell SL55 och visar lite bilder. Jag måste säga att den ser rätt läcker ut, speciellt eftersom den verkar vara grymt liten.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 12:05

Men hon saknar bluetooth....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 12:38

Kan tillägga att telefonen är superliten men har en riktigt kass skärm för att vara en färgskärm.
Ganska tam telefon egentligen.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 13:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Kan tillägga att telefonen är superliten men har en riktigt kass skärm för att vara en färgskärm.
Ganska tam telefon egentligen.

Då köer jag s55an istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 13:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Då köer jag s55an istället

Eller kanske en Sony Ericsson T610?
Lite dyrare, men mycket fräschare!

Fräschare? på vilket sätt, inte utseendemässigt väl? den är sjukt ful o har extremt gammalmodig design tycker jag.. fyrkantig o .. ja allmänt ful.

Fattar inte vad SE håller på med, såna där mobiler var ju knappt inne 92...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 21:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Fräschare? på vilket sätt, inte utseendemässigt väl? den är sjukt ful o har extremt gammalmodig design tycker jag.. fyrkantig o .. ja allmänt ful.

Fattar inte vad SE håller på med, såna där mobiler var ju knappt inne 92...

Lät det inte lite så när iMac kom oxå
Fast telefoner är ju inte mitt gebit...

Möjligen, men jag håller verkligen få flipmodeller.. vilket dom fattat där i japan. enda sättet o få plats med en stor display.. (el ett bra sätt iaf)

Sen undrar jag samtidigt varför NECs 3G telefoner är så sjukt stora o tjocka när det funnits 3G telefoner i Japan en längre tid som inte är större än GSM telefoner..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 22:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Fräschare? på vilket sätt, inte utseendemässigt väl? den är sjukt ful o har extremt gammalmodig design tycker jag.. fyrkantig o .. ja allmänt ful.

Fattar inte vad SE håller på med, såna där mobiler var ju knappt inne 92...

Nej, jag pratade inte om utseendet.
S55 är en bra telefon, inget snack om det, men man kommer inte ifrån att den bygger på gammal teknik.
Den är ju i stort sett en kopia på T68, som kom för snart två år sedan.
T610 håller längre. Om ett halvår kommer S55 inte kännas särskilt het.

Där håller jag absolut med dig..
Intressant om GSM telefonerna står sig om ett år gentemot 3G.. med dagens fräscha NEC nallar lär ju GSM klara sig ett par år till.. hehe

En intressant sak är hur WLAN bestyckade GSM telefoner kommer att mottas av marknaden. Inte helt dum ide, och klart smidigt om det görs rätt..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
den är sjukt ful o har extremt gammalmodig design tycker jag.. fyrkantig o .. ja allmänt ful.
Fattar inte vad SE håller på med, såna där mobiler var ju knappt inne 92...

De verkar i alla fall vara inne nu 2003 med tanke på så många som köper dem. SE T610 och SE T310 är ju storsäljare för tillfället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 10:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Där håller jag absolut med dig..
Intressant om GSM telefonerna står sig om ett år gentemot 3G.. med dagens fräscha NEC nallar lär ju GSM klara sig ett par år till.. hehe

Jag tror absolut GSM-lurarna kommer stå sig mot 3G:s lockelser. Det kommer dröja innan folk hoppar på 3G-tåget. Var så säkra.

Citat:

En intressant sak är hur WLAN bestyckade GSM telefoner kommer att mottas av marknaden. Inte helt dum ide, och klart smidigt om det görs rätt..

Wlan i mobilen är en bra idé. Det krävs dock att det finns något i telefonerna som kan nyttja den feta bandbredden. Ett bra exempel vore ju en riktig e-postklient eller en bra webbläsare. Även messaging-tjänster skulle vara tufft att ha. Och då inga nedbantade mesversioner som finns idag, utan riktiga program. Tänk er iChat eller Proteus i mobilen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Nej, jag pratade inte om utseendet.
S55 är en bra telefon, inget snack om det, men man kommer inte ifrån att den bygger på gammal teknik.
Den är ju i stort sett en kopia på T68, som kom för snart två år sedan.
T610 håller längre. Om ett halvår kommer S55 inte kännas särskilt het.

Jag köpte en S55 i lördags och den har kanske den skönaste knappsatsen man kan ha på en mobiltelefon igår idag och ett par dagar framöver. Känslan bara är där. 256 färger i skärmen är lagom av vad jag kräver av en mobiltelefon eftersom när jag vill ta fotografier vill jag inte ha halvusla bilder med en kameramodul, utan tar min riktiga kamera i stället. (Hmm... Detta kan se ut som ett reklaminslag, men men...) telefonen utstrålar kvalitet och design, men det enda jag saknar är blåtand till min iMac.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 12:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Jag köpte en S55 i lördags och den har kanske den skönaste knappsatsen man kan ha på en mobiltelefon igår idag och ett par dagar framöver. Känslan bara är där. 256 färger i skärmen är lagom av vad jag kräver av en mobiltelefon eftersom när jag vill ta fotografier vill jag inte ha halvusla bilder med en kameramodul, utan tar min riktiga kamera i stället. (Hmm... Detta kan se ut som ett reklaminslag, men men...) telefonen utstrålar kvalitet och design, men det enda jag saknar är blåtand till min iMac.

Köp en blåtand-adapter (USB) för 500-700kr från AppleStore eller annat bolag. Funkar skitbra, men frågan är om iSync stöder Siemens än.

Hittills har den funkat utmärkt med SonyEricsson, men kunnat överföra filer till Nokia iaf.

Jag ska köpa en sådan iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 12:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Funkar skitbra, men frågan är om iSync stöder Siemens än.

Enligt vissa rykten ska iSync 1.1 stödja såväl Siemens som Nokias bluetooth-lurar.
Version 1.1 väntas komma inom kort.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 12:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Enligt vissa rykten ska iSync 1.1 stödja såväl Siemens som Nokias bluetooth-lurar.
Version 1.1 väntas komma inom kort.

Yes!

Citat:

Köp en blåtand-adapter

Det är nästa pryl på min inköpslista.

Om Apple inte uppdaterar iSync i och med Panther kommer så kan man undra vad dom tänker med... Stödet för annat än en liten hög Ericsson-telefoner och Palm-PDA's är tunnt, minst sagt.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 13:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Det är nästa pryl på min inköpslista.

Om Apple inte uppdaterar iSync i och med Panther kommer så kan man undra vad dom tänker med... Stödet för annat än en liten hög Ericsson-telefoner och Palm-PDA's är tunnt, minst sagt.

Men Bluetooth är ju Ericssons uppfinning, och Apple hade, tydligen, något samarbete med dem. Det är väl mest kritiskt att Siemens och Nokia ska höra av sig till Apple, inte tvärt om. N'est pas?

Det är mycket möjligt. Men det skadar ju inte Apple om de skulle skicka en fråga om hur andra företag vill ha det i kompabilitetsfrågor...

Försäljaren på Vodafone, som verkade helt ok på sitt område, sa att BT-chipet som sitter i S55 är identiskt med det som finns i T68.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-21 14:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Det är mycket möjligt. Men det skadar ju inte Apple om de skulle skicka en fråga om hur andra företag vill ha det i kompabilitetsfrågor...

Försäljaren på Vodafone, som verkade helt ok på sitt område, sa att BT-chipet som sitter i S55 är identiskt med det som finns i T68.

Det vore ju helt otroligt. Men, iofs, Siemens OS är, fortfarande, inte samma.

Något som kan rekommendera märke för BTadapter, eller är det ynklig skillnad?

1
Bevaka tråden