Hur synka bara VISSA adresser?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 01:57

När jag synkar adressboken med telefonen (via iSync och blåtand) vill jag inte att alla adresser ska tas med.

För att lösa detta har jag skapat en speciell grupp i adressboken med de ca 80 adresser jag vill ha med. Och i inställningarna för telefonen i iSync väljer jag att BARA adresserna i den gruppen ska synkroniseras.

Men likt förbaskat vill iSync lägga till alla 400 adresserna till min telefon!

Vad gör jag för fel? Nån som fått det här att funka?

/Pierre

• Oregistrerad
  • 2002-11-21 19:32

Ingen som vet?

Hur gör ni andra som kör iSync? Sykroniserar ni alla adresser/nummer i adressboken? Eller skickar ni vCard-filer fram och tillbaka manuellt?

/Pierre

Förfarandet som du beskriver i ditt första inlägg är korrekt, det borde fungera. Det är så man gör när man inte vill ha alla kontakter i telefonboken.

Jag kan dock inte ge dig något svar på varför det inte fungerar i ditt fall...konstigt att iSync väljer att synkronisera allt, när du ställt in att du bara vill synkronisera en katalog... :rolleyes:

/M

• Oregistrerad
  • 2002-11-21 20:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Förfarandet som du beskriver i ditt första inlägg är korrekt, det borde fungera. Det är så man gör när man inte vill ha alla kontakter i telefonboken.

Jag kan dock inte ge dig något svar på varför det inte fungerar i ditt fall...konstigt att iSync väljer att synkronisera allt, när du ställt in att du bara vill synkronisera en katalog... :rolleyes:

/M

Mmm. Lite irriterande faktiskt. Men då vet jag att det funkar för andra... bara att gröta vidare!

/P

1
Bevaka tråden