Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IR-öga för OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-11-14 22:38

Nu har det hänt... 8310:an hängde sig och jag kommer inte längre åt adressboken genom sökfunktionen. Skit!

Det går bra att kopiera från telefonminnet till SIM, men SIM har ju bara 100 platser och jag har strax under 200 i telefonen. Surtelia vägrar ge mig ett kort med 32k (250 platser) och det enda som verkar återstå är att försöka synka nallen med datorn.

Jag gjorde en sökning här och läste om GSM Remote som verkar vara lösningen för mig. Tankade ner, rotade fram en gammal PowerBook G3 med IR på jobbet. Men, ack, inte gick det. Datorn tappar kontakten med telefonen var tredje sekund, och det är omöjligt att kunna överföra något över huvud taget.

Så, min fråga är alltså; finns det något IR-öga man kan koppla till USB som stöds av OSX?

Jag köpte (öppet köp, man har väl varit med förr) ett öga hos den lokala datormånglaren, men det var ju kört. No contact... Ska lämna tillbaka imorgon.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-15 09:51

Från Applestore:

"Belkin IrDA adapter
• Gör det enkelt att föra över data från en mobiltelefon till datorn.
• Fullt kompatibel med USB version 1.1
• Fullt kompatibel med IrDA version 1.0
Systemkrav:
• Mac OS X version 10.2 rekommenderas starkt (alternativt Mac OS X version 10.1)
• IrDA-kompatibel mobiltelefon.
SEK 550,00 "

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-11-15 14:40

Tack för tipset. Beställde en direkt. Hoppas bara att det funkar nu...

Bluetooth är annars en rekommendation

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Tack för tipset. Beställde en direkt. Hoppas bara att det funkar nu...

Kan du posta här när du fått den? Är mycket intresserad av att veta om den klarar IrOBEX.

Ciryon

1
Bevaka tråden