Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två nya från Nokia!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag väntas Nokia släppa två nya mobiltelefoner. Som tidigare nämts väntas "kameramobilen" 3650 samt en uppgradering av 3510, 3510i.

Nokia 3650

-Stor färgskärm
-Kamera
-Trippelband
-MMS
-Utbytbara skal-Java
-Bluetooth
-RealPlayer

Nokia 3510i

-Färgskärm
-MMS
-WAP
-Dualband
-Utbytbara skal
-Polyfoniska ringsignaler
-Java

Källa: Mobil.se

Finns på Nokias webb!

http://www.nokia.se/

Bilder:
3650
3510i

Vad tycker ni om telefonernas design? 3650 är rätt nyskapande, med knappsats som påminner om telefoner med nummerskiva. Bra eller dåligt?

edit: fixat länken

[ 06 September 2002, 10:37: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Bilder:
Vad tycker ni om telefonernas design? 3650 är rätt nyskapande, med knappsats som påminner om telefoner med nummerskiva. Bra eller dåligt?

Visst ser knappsatsen lite tuff ut men hur användarvänligt är det?

  • Medlem
  • 2002-09-06 10:46

Att gå ifrån den traditionella knappsatsen måste vara det mest korkade man kan hitta på. Med dagen knappsatser kan man utan problem slå nummer utan att titta på telefonen, det kommer att vara omöjligt med den telefonen. Det är en så stor lucka i designen att det är svårt att se några fördelar.

Den andra telefonen ser ut som en ericsson.

En sak jag funderade på är att 3650 verkar sakna linsskydd till kameralinsen. Hur smart är det egentligen? Linsen kommer att bli skitig och repig på nolltid, och då blir kameran obrukbar...

Sen försvann visst två telefoner, det var ju snack om 4 telefoner ?

Ja det här med kameror i mobilen, där tycker jag Ericsson gjort en bättre variant med avtagbara. Jag vill tex inte ha en kamera i min mobil just nu, vill jag så kan jag köpa en utan o behöva byta mobil. Sen har vi det där med oskyddade linser etc. Hur är det med Nokia 7650?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Sen har vi det där med oskyddade linser etc. Hur är det med Nokia 7650?

Linsen på 7650 skyddas av det utskjutbara tangentbordet.

/M

1
Bevaka tråden