Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koss Porta Pro..

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt runt lite på forumet, men inte hittat svar på mina frågor. Ursäkta om jag missat något.

Jag har beställt en iPod Mini 2g, och kollat upp lite om hörlurar och sådant. Jag har provat de till iPod, och tycker väl att de låter så där, dessutom tappar man ju dem hela tiden, vilket jag inte uppskattar. Jag vill ha något rejälare än snäckor, helt enkelt.

Jag har fått upp ögonen för Koss Porta Pro, och har frågor om denna.

1. Hur har man den på sig, över huvudet?

2. Läcker ljudet mycket?

3. Jag är inte någon audiofil, kommer jag att märka någon skillnad?

OBS: Jag menar den nya varianten, Koss Porta Pro, det blev fel uppe i rubrien, ursäkta mig.

  • Medlem
  • 2005-03-13 15:44

Sporta Pro är den nya modellen, porta den gamla.
ett tips är att kolla recensionen på dem båda i forumsdelen testlabbet i det här forumet.

Ursprungligen av LMX:

Sporta Pro är den nya modellen, porta den gamla.
ett tips är att kolla recensionen på dem båda i forumsdelen testlabbet i det här forumet.

Det har jag redan gjort, sorry. Dessutom tror jag allt att Porta är den nya då jag kollat upp på Koss egen sida, Apple´s och Webbhallen..

  • Medlem
  • 2005-03-13 16:31
Ursprungligen av Sartas:

Det har jag redan gjort, sorry. Dessutom tror jag allt att Porta är den nya då jag kollat upp på Koss egen sida, Apple´s och Webbhallen..

Porta pro är dom bästa lurarna du någonsin kommer att äga, dvs om du inte har råd att lägga tio ggr mer på lurarna än på spelaren. Du har dom mycket riktigt över huvudet, men kan sen falla ihop dem så att de knappt tar någon plats. Ljudet är skitbra och priset är inte mer än för ett par kassa pluggar eller lurar modell elgigant. de sista lurar du behöver köpa.

De ser ju förjävligt fula ut bara. Är Koss KSC serien något att ha? Då menar jag typ 11 eller liknande med ett bra nackband.

Fula är dom inte men smaken är som baken. antingen gilla rman dom eller inte. Själv tycker jag att dom är coola sin retro look, mycket snyggare än att bära runt på en bar stora philips lurar. Skit i utseendet men när du hör ljudet såkommer du inte äns att bry dig om utseendet du kommer att älska dom. Testa dom innan du köper andra lurar, equalizer mode som låter bäst med dom är Jazz.
Koss erbjuder andra modeller av porta pro, så det finns andra alternativ om du inte gillar utseendet av porto pro men gillar ljudet.

Ursprungligen av homeboy87:

Koss erbjuder andra modeller av porta pro, så det finns andra alternativ om du inte gillar utseendet av porto pro men gillar ljudet.

Andra modeller :eek:? Vart?
Jag ska försöka hitta en affär där jag kan prova dem. Här i VMO finns dock inte mycket..

Koss KSC75, Koss KSC 35, Koss KSC 7, Koss KSC 10, Koss sport porta pro
Där har du koss lurar som använder samma komponenter som porta pro men är i ett annat utförande.

Ursprungligen av homeboy87:

Koss KSC75, Koss KSC 35, Koss KSC 7, Koss KSC 10, Koss sport porta pro
Där har du koss lurar som använder samma komponenter som porta pro men är i ett annat utförande.

Okej! Dom har jag sett. Tack så mycket! Jag hittade Porta för 299 kr + 89 kr frakt på Webbhallen, bra pris?

Ursprungligen av daniel.evertsson:

Tack så mycket!

Kan någon uttala sig om luren läcker vid ungefär 75% (med volymspärr) på iPod Mini?

  • Medlem
  • 2005-03-17 19:44
Ursprungligen av daniel.evertsson:

Vadå fraktfritt! Från 300 spänn och uppåt väl? Lurarna går ju bara på 295 så ni får väl hitta något för 5 kronor. Eller?

Ursprungligen av JvD:

Vadå fraktfritt! Från 300 spänn och uppåt väl? Lurarna går ju bara på 295 så ni får väl hitta något för 5 kronor. Eller?

jo, det ska vara 300, med jag fick iaf fraktfritt när jag köpte dem...

den läcker inte så mycket där...

Tack för svaret, kan du utveckla det?

Ursprungligen av Sartas:

Tack för svaret, kan du utveckla det?

När man spelar 75% med volymspärr läcker det inte så mycket...

1
Bevaka tråden