Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håller SonyEricsson?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Aftonbladet hotar Ericsson med att sluta investera nytt kapital i dotterbolaget Sony Ericsson, om företaget inte visar vinst inom ett halvår. Vad tror ni klara SE att ta fram nya storsäljare, eller är sammarbetet ett minne blott?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 01:37

Det finns en till tråd om detta.

Den andra tråden handlar om Ericsson. Min fråga är huruvida mobilsektionen, dvs. SonyEricsson har någon framtid.
Jag både tror och hoppas att Ericsson inte kommer att konka, men SonyEricsson ligger rätt illa till för närvarande...

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 02:07

Så som jag ser det måste dom profilera sina telefoner på något sätt. Nu känns dom lite som bleka Nokia kopior. Sony är mycket duktiga på konsumentmarknaden, med telefonerna är inte tillräckligt skarpa. Det är för lite vill ha känsla över dom. (T68i undantaget).

Kanske dom skulle profilera sig på high-end marknaden, på samma sätt som Apple mfl har gjort. Alltså speciella exkusiva produkter, med höga marginaler och pris.

Jag hade nog inte köpt en telefon just nu, med tanke på ny teknik som skall introduceras inom kort. Så visst ligger dom pyrt till.

Två nya produkter:
T300
Z700

[ 31 Augusti 2002, 02:36: Meddelandet ändrat av: MrT ]

Sony Ericsson Z700 är nedlagd och kommer inte att släppas, men det ska bli kul att se vad det blir av P800. Sony Ericsson tror hårt på den, och kommer den ut i tid så kan den bli en hit.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-31 10:32

Märkligt att gå ut med ett sånt utalande, det lär ju knappast öka köpivern för Ericssonnalle, eller Ericssonaktie för den delen också (jag vet många som redan tidigare har tvekat att köpa för osäkerheten om Ericsson skulle fortsätta med mobiler).

Själv tror jag att om SonyEricsson misslyckas så är Ericssons saga som mobiltelefonleverantör slut. Dumpa den inkompetenta ledningen på Ericsson istället för att dumpa samarbetet med Sony. Ericsson behöver en ledning som bryr sig mer om företaget än om sitt eget personliga välbefinnande.

[ 31 Augusti 2002, 10:35: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-31 11:08

Det är förvånande att Hellström fortfarande får sitta kvar i ledningen och att det inte debatteras för fem öre. I vilket annat företag som helst hade vd:n åkt ut fortare än kvickt efter sådana gigantiska misslyckaden.

Ja, det är rätt skumt. Varför i hela friden får han sitta kvar. Han har fått en massa tid att vända den negativa trenden, men det händer aldrig något. Det måste finnas mycket kompetentare personer.

1
Bevaka tråden