Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protest/Intresseundersökning

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-08 20:49

Man kanske skulle starta någon hemsida, mot poddens brist på funktioner, såsom inbyggd mikrofon och radio, samt möjlighet att spela fler ljudformat. Folk fick där bli medlemmar, eller kryssa i någon ruta ifall de känner bågon avsaknad av dessa funktioner. Eller, det finns kanske redan? I vilket fall så skulle inte hemsidans budskap vara att vi slutar använda (och köpa) iPod i fall ni inte trycker in dessa funktioner i podden. Dock så kunde den ju visa hur stort (eller litet, tror jag dock inte) intresset är efter dessa funktioner.

/Hampus

  • Medlem
  • 2005-03-08 20:58

det låter som du vill ha en iriver;)

  • Medlem
  • 2005-03-08 21:06
Ursprungligen av alal:

det låter som du vill ha en iriver;)

Absolut inte. Anser bara att Apple snålat lite väl på funktioner. Dessutom så gäller det ju inte bara på iriver, utan i princip alla spelare utom just iPod

  • Medlem
  • 2005-03-08 21:12

Öhh du får nog inte så mycket respons i ett iPod-forum.................................... Starta tråden i nått "Hej jag är jätte snål och bygger min egen dator och köper allt som har med windows att göra, och hatar mac"-forum...

  • Medlem
  • 2005-03-08 21:39
Ursprungligen av MsB:

Öhh du får nog inte så mycket respons i ett iPod-forum.................................... Starta tråden i nått "Hej jag är jätte snål och bygger min egen dator och köper allt som har med windows att göra, och hatar mac"-forum...

Uräskta, men sen när kom windows in i bilden?

Prova att starta en sådan hemsida.
Investera inte i alltför hög bandbredd för jag tror folk redan gjort sitt val.

(Dessutom så kan ju processorerna som sitter i iPod hantera radio (en liten IC till) och ljudinspelning, men jag förstår Apple så väl att de inte vill implementera dom lösningarna när dom funkar som dom (inte) gör…)

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 22:44

Jag är nöjd med dom funktioner som finns i iPoden.
Vill inte spela in min röst eller någon annans. Jag vill inte lyssna på radio, dom spelar bara skit andå.
Musik och spelen är det jag behöver.

Varför starta en hemsida om att du inte är nöjd med din iPod?
Sälj den och köp en spelare som du vill ha istället.
Jag för min del tycker bara att det är skönt att den inte har massa värdelösa funktioner.
Den gör det den är tillverkad för, spela musik på ett ypperligt sätt och bara det.

  • Medlem
  • 2005-03-08 23:31
Ursprungligen av randulf:

Varför starta en hemsida om att du inte är nöjd med din iPod?
Sälj den och köp en spelare som du vill ha istället.
Jag för min del tycker bara att det är skönt att den inte har massa värdelösa funktioner.
Den gör det den är tillverkad för, spela musik på ett ypperligt sätt och bara det.

Äntligen ett klokt inlägg. Så sant, så sant så.
Jag överlever nog, det finns ju trots allt tillbehör.

  • Medlem
  • 2005-03-09 00:33

Men snälla!? Alla behöver ju inte lacka bara för att han har synpunkter på ipod Visst jag älskar också min ipod, men den har, liksom alla produkter har, brister. Och förresten, vad är det för fel på inte så rika studenter som bygger sin egen pc och därigenom får otroligt bättre prestanda än en mac för samma pengar?

  • Medlem
  • 2005-03-09 14:30
Ursprungligen av Acar:

Men snälla!? Alla behöver ju inte lacka bara för att han har synpunkter på ipod Visst jag älskar också min ipod, men den har, liksom alla produkter har, brister. Och förresten, vad är det för fel på inte så rika studenter som bygger sin egen pc och därigenom får otroligt bättre prestanda än en mac för samma pengar?

Skämtade lite med mitt inlägg... Fast mac är ju grymmare än PC

  • Medlem
  • 2005-03-09 14:37

*Publiken ger ifrån sig ett as garv*

  • Medlem
  • 2005-03-09 15:45
Ursprungligen av Ip0d:

*Publiken ger ifrån sig ett as garv*

*OK* :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-03-09 22:13
Ursprungligen av MsB:

Skämtade lite med mitt inlägg... Fast mac är ju grymmare än PC

Har faktiskt börjat gilla Mac allt mer på sistonde efter inköpet av min iPod, fast PC har en del fördelar också. Gillar med Mac kompatibiliteten med iPod, och att den är så bra till musik- och bildredigering, men det tar nog ändå ett tag innan jag går över till Mac (om jag överhuvudtaget gör det).

  • Medlem
  • 2005-03-09 14:58
Ursprungligen av Acar:

Men snälla!? Alla behöver ju inte lacka bara för att han har synpunkter på ipod Visst jag älskar också min ipod, men den har, liksom alla produkter har, brister. Och förresten, vad är det för fel på inte så rika studenter som bygger sin egen pc och därigenom får otroligt bättre prestanda än en mac för samma pengar?

Jaså student. Man tackar, man tackar, fast det var kanske inte menat så.
Trevligt med fler kompetenta inlägg med adekvat? språkbruk.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 10:28

iPoden den snyggaste spelaren på marknaden, men det e personlig fråga.

Prestandafrågan Acar, du kan inte jämföra 1,5 ghz men 1,5 ghz...

Varför vill så många ha en radio i ipoden? Jag bor i sthlm och det funkar liksom inte och att lyssna på radio, Och du har faktiskt dig egen Dj med låtar som Du gillar. Eller är det nåt jag missat i frågan och jobbiga Reklam-Radio?

  • Medlem
  • 2005-03-09 13:46

Med tanke på det fina priset jag betalade för min ipod photo 40 gb så är jag helt nöjd med dom funktioner som finns , tycker bara att tillbehören är lite dyra, men men

1
Bevaka tråden