Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FM Pro och Palm OS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja synka några register gjorda i Filemaker Pro 3 till min handdator (kör Palm OS). Har någon erfarenhet av hur man gör det?

  • Medlem
  • 2002-08-30 17:22

Du behöver Filemaker Mobile på Palmen. Läs mer här. Det verkar dock inte som att det fungerar ihop med filemaker 3 utan kräver visst version 5.

[ 30 Augusti 2002, 17:25: Meddelandet ändrat av: apu ]

Tack för tipset, men det blir nog lite dyrt att uppdatera FM skulle jag tro.

  • Medlem
  • 2002-08-30 21:00

Hej. ett litet tips, uppgradera din Filemaker före datumet nedan, mindre dyrt än att köpa ny version. Ny kostarca 3800kr uppgrad.1800kr+moms.(Filemaker 3.0 är den äldsta version det går att uppgradera från.)
FMP Moble ca 700kr+moms, uppgradering gratis.

"Detta erbjudande gäller fram t o m att den svenska versionen av FileMaker Pro 6 levereras.
Ny uppgraderingspolicy
FileMaker Inc. kommer i samband med lanseringen av den nya versionen att ändra sin uppgraderingspolicy. I framtiden kommer man endast att kunna uppgradera från den senaste versionen.
Detta betyder att det endast är 5.0 och 5.5 användare som kan uppgradera till FileMaker Pro 6 till ett reducerat pris.
Under en övergångsperiod kommer dock du som innehar äldre versioner av FileMaker också att få chansen att uppgradera.
Följande datum gäller som sista uppgraderingsdatum för äldre versioner:
2002-12-31 Engelska versioner
2003-03-31 Svenska versioner
Efter ovannämnda datum måste användare av äldre versioner köpa fulla paket istället för uppgraderingar."

"Notera även att systemkraven för FileMaker Mobile 2.0 är FileMaker Pro 5.5 (inte Pro 5.0 eller Developer 5.5) v2 eller Sv2. "

1
Bevaka tråden