Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radio?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-02 22:21

Hej

Finns det nått man kan köpa till Ipod mini så man får en radio?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-02 23:33
Ursprungligen av Wacko:

Hej

Finns det nått man kan köpa till Ipod mini så man får en radio?

finns små tillsatser för hörlurar har jag hört. dock blir de ju inte sammankopplade med minin då, men väl radio.

Ursprungligen av Wacko:

Hej

Finns det nått man kan köpa till Ipod mini så man får en radio?

Yes, here's one and here's another...

  • Medlem
  • 2005-03-03 20:28
Ursprungligen av didier:

Tack:D

  • Medlem
  • 2005-03-03 20:29
Ursprungligen av Wacko:

Tack:D

är inte dom bara till dör att sända radio?

jo, precis.

That's actually true, I read your question a little hastily, sorry.

"Allowing iPod users to play audio wirelessly from their iPod through any FM radio, AirPlay is perfect for use in automobiles, especially those without a cassette player or auxiliary input jack."

  • Medlem
  • 2005-03-07 13:28
Ursprungligen av didier:

That's actually true, I read your question a little hastily, sorry.

"Allowing iPod users to play audio wirelessly from their iPod through any FM radio, AirPlay is perfect for use in automobiles, especially those without a cassette player or auxiliary input jack."

okej tack iaf, tycker de elite synd att apple inte lägge rin en radio på Ipodsens kan inte kosta så mycket mer

  • Medlem
  • 2005-03-07 13:30
Ursprungligen av Wacko:

okej tack iaf, tycker de elite synd att apple inte lägge rin en radio på Ipodsens kan inte kosta så mycket mer

Dom har kanske sina skäl...

  • Medlem
  • 2005-03-07 15:07
Ursprungligen av MsB:

Dom har kanske sina skäl...

a de borde dom ha..

  • Medlem
  • 2005-03-07 20:37

som vad då?

håller helt med..

Ursprungligen av Wacko:

okej tack iaf, tycker de elite synd att apple inte lägge rin en radio på Ipodsens kan inte kosta så mycket mer

Jag vill också att det ska finnas radio, det vore ett stort +

  • Medlem
  • 2005-03-07 23:20
Ursprungligen av Kabeldon:

Jag vill också att det ska finnas radio, det vore ett stort +

a hållerme, dom borde ha sina själv men som sagt va då?:S

Ursprungligen av Kabeldon:

Jag vill också att det ska finnas radio, det vore ett stort +

Varför vill du ha radio? Jag ser inte att jag skulle ha någon nytta av det. Lyssnar jag på radio så är det ju för musikens skull, och det har man ju redan tillräckligt inlagt på disken. Är det nyhetssändningarna du vill åt? *nyfiken*

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 07:52
Ursprungligen av thepressureofdays:

Varför vill du ha radio? Jag ser inte att jag skulle ha någon nytta av det. Lyssnar jag på radio så är det ju för musikens skull, och det har man ju redan tillräckligt inlagt på disken. Är det nyhetssändningarna du vill åt? *nyfiken*

Varför skulle man inte vilja ha radio? Det finns väl fler anledningar att lyssna på radio än att lyssna på nyheter. Framförallt så är radio är ett utmärkt sätt att hitta ny musik som man sen kan skaffa till sin Ipod. Det går lätt inavel i musiksmaken om man bara lyssnar på sånt man redan har.

Ursprungligen av cato:

Varför skulle man inte vilja ha radio? Det finns väl fler anledningar att lyssna på radio än att lyssna på nyheter. Framförallt så är radio är ett utmärkt sätt att hitta ny musik som man sen kan skaffa till sin Ipod. Det går lätt inavel i musiksmaken om man bara lyssnar på sånt man redan har.

Ja jag nämnde ju musiken ovan och det var först det enda jag kom att tänka på. Jag upptäcker ny musik på annat sätt. Tack för ditt svar.

Ursprungligen av thepressureofdays:

Varför vill du ha radio? Jag ser inte att jag skulle ha någon nytta av det. Lyssnar jag på radio så är det ju för musikens skull, och det har man ju redan tillräckligt inlagt på disken. Är det nyhetssändningarna du vill åt? *nyfiken*

För att jag älskar att lyssna på Christer i P3, det missar jag ju om jag inte är hemma när det sänds.. lite tråkigt!
Dessutom är P3 kanon i övrigt också, så radio.. ja tack!

  • Medlem
  • 2005-07-05 07:45

BTI The iPod Tunestir FM Radio Receiver/Transmitter/Remote

Citat:

For years, a radio receiver has been on the iPod’s ten most-wanted features list, but Apple has declined to include either FM or AM radio as a standard feature in any of today’s iPods. That hasn’t stopped third-party developers from dreaming. Griffin Technology announced and later cancelled an FM radio attachment called iFM, while other companies have been considering similar peripherals.

Enter BTI’s The iPod Tunestir ($69.95, street price $50 and up), the first FM radio receiver to actually ship for the iPod.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-04 13:36

Jag vill gärna ha radiofunktion i iPoden. Det vore grymt skönt av flera anledningar; det blir lättare att lyssna på min studentradios program, man kan höra nyheter från Ekot, få musiken presenterad (för min del angående P2, och ibland P3) m.m.

1
Bevaka tråden