Vad bör man gravera in?

Tråden skapades och har fått 296 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska äntligen beställa min kära Ipod Mini (grön), och skulle vara kul att göra den personlig med nån rolig text, men det enda jag har kommit på är mitt namn? Har inget speciellt citat som jag använder. Kom gärna med tips på vad ni skrivit in m.m.

Man vill ju inte förstöra den med helt fel text liksom..

Funderar på att skriva Green Edition, eller något liknande. Eller typ:

Ipod Mini
Green Edition

• Medlem
  • 2005-03-01 16:23
Ursprungligen av wunderbaren:

Ska äntligen beställa min kära Ipod Mini (grön), och skulle vara kul att göra den personlig med nån rolig text, men det enda jag har kommit på är mitt namn? Har inget speciellt citat som jag använder. Kom gärna med tips på vad ni skrivit in m.m.

Man vill ju inte förstöra den med helt fel text liksom..

Funderar på att skriva Green Edition, eller något liknande. Eller typ:

Ipod Mini
Green Edition

Vad man ska skriva är ju helt fritt, men man kanske borde tänka lite på framtiden. Om du kanske ska sälja den i framtiden så är nog inte eventuella köpare speciellt glada över att ha en Ipod med ditt namn på.
Så det är ju bra att hitta en så allmän text som möjligt som du ändå är nöjd med. Om du söker här på forumet så finns det en lång tråd med massor av bra förslag till vad du ska skriva. Vi brukar nämligen göra så att vi undviker att skapa flera trådar med samma ämnen. Så använd sök-funktionen uppe i menyn så får du många bra tips. En sak till, undvik åäö, det blir sällan rätt eftersom de inte graveras i Sverige..

Om du köper den på Apple Store kan du få en förhandstitt av hur det kommer att se ut.
Gå in på den här sidan och välj modell. Sen kan du få en förhandstitt på graveringen.

Ursprungligen av stiko:

Vad man ska skriva är ju helt fritt, men man kanske borde tänka lite på framtiden. Om du kanske ska sälja den i framtiden så är nog inte eventuella köpare speciellt glada över att ha en Ipod med ditt namn på.
Så det är ju bra att hitta en så allmän text som möjligt som du ändå är nöjd med. Om du söker här på forumet så finns det en lång tråd med massor av bra förslag till vad du ska skriva. Vi brukar nämligen göra så att vi undviker att skapa flera trådar med samma ämnen. Så använd sök-funktionen uppe i menyn så får du många bra tips. En sak till, undvik åäö, det blir sällan rätt eftersom de inte graveras i Sverige..

Speak to me!

Jag gjorde som så när jag skulle beställa gravyr att jag gick in på www.imdb.com och slog upp en film eller tv-serie jag gillade, sen klickar man på "memorable quotes" och får upp en MASSA bra saker att gravera : )

(själv valde jag ett fräsigt citat från CSI!)

Kommer skriva:

iPod mini
Green Edition

Varför inte

Min i Pod mini
Green Edition

Skriv:
"If found please return to...
who am i kidding?"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 10:37

"i'll probably regret this"

Det är ju nästan ett måste med:

"Se men inte röra"

Ursprungligen av taikonaut:

Det är ju nästan ett måste med:

"Se men inte röra"

Varför inte, Höra Men Inte Röra

• Oregistrerad
  • 2005-06-09 17:08

Bite my shiny, metal ass.

eller varför inte:

Do or do not
there is no try

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 14:58
Ursprungligen av Stabil:

Skriv:
who am i kidding?"

Lätt bästa förslaget, borde typ skriva det på min nano jag ska beställa snart.

Ursprungligen av Stabil:

Skriv:
who am i kidding?"

hah, hade jag sett det för en vecka sedan så skulle jag ha det nu istället för mitt namn!

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 09:50

Tillhör
Statsverket

På min nya gröna mini som är på väg från Shanhai står det: "Rock'n'roll ain't noise pollution".

• Medlem
  • 2005-03-03 12:27

På min som e iväg har ja graverat in en grej ja ågrat nu:P men ja bryr mig inte ås mycket ska iaf inet se på de:P

Ursprungligen av axpax:

Tillhör
Statsverket

HAHAHAHHA

Ursprungligen av axpax:

Tillhör
Statsverket

Tack för inspirationen.

Tillhör
Televerket

är ju given nu

.."rUne
rEodfoOt"

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 12:49

"Limited Edition" kanske ?=)

Raptor

Fast mini är väl inte Limited Edition? Eller?

Har som sagt bestämt mig:

iPod mini
Green Edition

• Medlem
  • 2005-04-11 19:07

...förvånar mig att ingen förslagit min gravering...kan knappast vara ensam om det!

Se Men Inte Röra är en kul

eller

Objects in mirror are
closer than they appear

Ursprungligen av patzy:

...förvånar mig att ingen förslagit min gravering...kan knappast vara ensam om det!

vad hade du tänkt på då?

Ladudetur Iesus Christus
In aeternaum. Amen!

coolt och helt rätt i tiden!

Själv har jag en beggad Ipod som bär den förtjusande texten "With love from Jamie". :rolleyes:

Det kanske är en åldersfråga (jag är en gammal tant som är årsbarn med Carola Häggqvist och Lena PH) men jag tycker att Ipod-graveringar känns lite som tatueringar.

Och jag tänker inte gå så långt som den mediepersonlighet som nyligen utsåg tatueringar och piercings till "underklassens nya kännetecken", men det känns helt enkelt - ganska onödigt. Lite som att göra sitt kylskåp mer personligt med glada magneter.....

// Fnulan

• Medlem
  • 2006-01-30 11:54
Ursprungligen av Fnulan:

... jag tycker att Ipod-graveringar känns lite som tatueringar.

Och jag tänker inte gå så långt som den mediepersonlighet som nyligen utsåg tatueringar och piercings till "underklassens nya kännetecken", men det känns helt enkelt - ganska onödigt. Lite som att göra sitt kylskåp mer personligt med glada magneter.....

// Fnulan

word.

Ursprungligen av Fnulan:

Själv har jag en beggad Ipod som bär den förtjusande texten "With love from Jamie". :rolleyes:

Det kanske är en åldersfråga (jag är en gammal tant som är årsbarn med Carola Häggqvist och Lena PH) men jag tycker att Ipod-graveringar känns lite som tatueringar.

// Fnulan

Word.

Bevaka tråden