Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här på forumet som äger en Sonyericsson r600?

Den verkar inte vara helt fel, den uppfyller mina krav. Någon som har den/testat den IRA (In real action

)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 21:48

Jag har testat den en snabbis då jag oxå var intresserad av den. Gillade den inte alls. Knapparna var tröga och menyerna sega. Och den ska tydligen inte ha någon T9 ordbok heller.

Får bli en t66 för mig istället...

hmm, lät inte alls så kul längre...Ingen T9, men menyerna är sega på alla SonyEricsson telefoner, min r520 är inte heller så snabb.....

t66 kostar så mycket mer, men jag gillar den då jag lekt med den 15 min eller så....jag är ju fattig student

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 22:21

Vem är inte fattig student?

t66an kostar en femhundring mer än r600an om man köper den ren.

Tyckte inte t66ans menyer var speciellt tröga. Gillar storleken (nästan hälften så stor som min 3210) och sen behöver jag inte GPRS och sånt lullull...

[ 06 Augusti 2002, 22:23: Meddelandet ändrat av: coach ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: coach:
Vem är inte fattig student?

t66an kostar en femhundring mer än r600an om man köper den ren.

Tyckte inte t66ans menyer var speciellt tröga. Gillar storleken (nästan hälften så stor som min 3210) och sen behöver jag inte GPRS och sånt lullull...

Hmm, bara 500....Sen kom jag precis på en sak, trist att man bör ha en telefon som stödjer BlueTooth....med iSync och allt sen

Några andra telfon modeller som ni vill "pusha" för, villa märken som helt går nu bra

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: coach:
Jag har testat den en snabbis då jag oxå var intresserad av den. Gillade den inte alls. Knapparna var tröga och menyerna sega. Och den ska tydligen inte ha någon T9 ordbok heller.

Får bli en t66 för mig istället...

En sak bara den har inte T9, men den har Ezitext som tydligen skall fungera på samma sätt. Men man kan inte lägga till egena ord i ordlistan, samt att den verkar sakna vissa ord som t.ex. ordet "har" som den föreslår "haver" istället

Men jag är ännu sugen på r600, men ändå inte, några andra förslag, eller skall jag fortsätta snacka med mig själv i det här forumet?

Har också testat R600:an.
Som "coach" skrev, knapparna är riktigt tröga. I alla fall på de 2 telefoner jag testat. Värst var knappen/joypaden man navigerar i menyer med. Man fick trycka hårt med nageln mot knappen för att den skulle reagera.

Hmm, inga kul recensioner alls här.....Blir nog så att jag lägger till några kronor och skaffar mig en iPod istället som jag har mer nytta av

10 gigaren är väl det bästa köpet, bra pris till vad du får, har garanterat inte 20 gb musik iaf...Var så säker på att jag skapar en ny tråd om iPod timmarna innan jag beställer den

Måste ju få alla tips innan man köper en sån dyr pryl

Asch, T69´an är en grymt bra telefon. Som det dessutom kommer att vara roligt att ha när iSync/iCal kommer. Jag tycker personligen mycket om den: snygg, liten, praktiskt, otroligt mycket finesser, m.m.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2002-08-07 09:11

Jag tror inte du kommer bli särskilt nöjd med T66an heller. Otroligt dålig passning och ännu sämre taltid. Svårt att fokusera ljudet. Dålig täckning. Dålig display och helt enkelt för liten och osmidiga knappar när man använt den ett tag. Ericsson har fått extremt mycket skit för denna telefon och kommer troligtvis inte att behålla den särskilt länge till i sortimentet. R600 är en riktig budgettelefon ala´ Nokia 3330 och är inte riktigt i samma segment trots att den har mer funktioner typ GPRS. Verkar bra iaf. Ericsson T65 har däremot efter motig start blivit en trevlig billig telefon med bra batteri och display. Kolla även på Nokia 6510 som är både liten, snygg och billig samt är fullproppad med grejer.

Mitt tips är iaf: Akta dig för T66!!! :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:
Asch, T69´an är en grymt bra telefon. Som det dessutom kommer att vara roligt att ha när iSync/iCal kommer. Jag tycker personligen mycket om den: snygg, liten, praktiskt, otroligt mycket finesser, m.m.

Ciryon

Du menar t68:an va?

Annars har jag sovit medan de lanserade den telefonmodellen

Kankse inte skall satsa på ny telefon nu, då jag redan har tillgång till BlueTooth teknik i min nuvarnade Ericssin telefon

Kommer ny modeller nu i tredje kvartalet, T200, T300 och T600, och en till......En av dem skall ersätta T65:an, en skall vara ne mellan modell mellan t68 och t65, och en kan tänkas ersätta t68:an.

Ang. t65, det om nån är ju en budgetmodell, den är en typisk nokia telefon, plastig och inte alls köna knappar. Det är iofs bara min reflektion av den, ni andra kankse inte tycker så

  • Oregistrerad
  • 2002-08-07 11:45

Hur går det med garantin om Ericsson gör en WorldCom/Enron? När andra teknikmärken lagts ner så har ju man ofta fått ta smällen själv... :rolleyes:

Kör en R600 nu och vissty kan jag hålla med om att den är lite trög iknapparna, men jag vande mig förhållandevis fort vid det och upplever det inte som ett problem längre. Har precis skaffat GPRS abonnemang så vi får väl se hur det fungerar. Menyerna däremot upplever jag inte som så sega. Går ganska hyfsat.

Framförallt är den liten och lätt vilket är ett plus.

Tilläggas skall att jag skickar nästan inga sms så jag skriver inte så vansinnigt mycket på den.

För 600 spänn inkl abonnemang helt okej. Visst finns det bättre om man betalar.

Ericsson skulle försvinna byter jag till en Neonode.

1
Bevaka tråden