Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick hem min iTrip i går, sweet!!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 19:14

Måste bara säga att jag är så lycklig eftersom jag fick hem min iTrip till min Mini i går. Prylen är ju fantastisk. Som vanligt när det gäller Apple va det bara att koppla in och köra, sweet!!!

Ursprungligen av andreasd:

Måste bara säga att jag är så lycklig eftersom jag fick hem min iTrip till min Mini i går. Prylen är ju fantastisk. Som vanligt när det gäller Apple va det bara att koppla in och köra, sweet!!!

hmm, Griffin Technology är iof fabrikatet på iTripen.... Men visst är den grym!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 19:43

Du har så rätt;)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 09:14

Jag köpte mig en iTrip när jag var i staterna och tycker den har väldigt dålig räckvidd, har någon ett bra förslag???

Jag har sett nån guide om hur man får den att sända längre. Har för mig att dom bara gjorde ett litet hål i skalet och drog ut antennsladden där, men jag är inte säker.

Vart köper man iTrip?

Nu har jag letat själv ett bra tag efter någonstans där man kan beställa iTrip, och jag är dessutom ny på forumet så jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som redan besvarats tidigare: Kan någon tala om för mig om det finns något annat sätt att få fatt i en iTrip än att åka och köpa en i USA?

Ursprungligen av knosslin:

Nu har jag letat själv ett bra tag efter någonstans där man kan beställa iTrip, och jag är dessutom ny på forumet så jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som redan besvarats tidigare: Kan någon tala om för mig om det finns något annat sätt att få fatt i en iTrip än att åka och köpa en i USA?

theistore.com säljer dem, och skickar till Sverige. Betänk dock att du inte får använda den, då det är olagligt.

Ursprungligen av DrRotmos:

Betänk dock att du inte får använda den, då det är olagligt.

Det är förbjudet att gå mot röd gubbe också...

Tack för det! Jag lovar att inte använda den i Sverige...

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Det är förbjudet att gå mot röd gubbe också...

Nej det är det faktiskt inte.

Men att inte använda iTrip för att det råder förbud mot att använda radiosändare är ju skrämmande paragrafryttar fasoner. Den kan ju knappast störa omgivningens radiolyssnande, alldeles för låg räckvidd.

skulle vara kul å se om byråkraterna på PTS kunde göra ett undatag för radiosändare med begränsad uteffekt som anväder sig utav FM-bandet.... ska nog inte ha allt för höga förväntningar på de gubbarna

Fattar fortfarande inte hur man kan köpa en iPod och sedan förstöra ljudet med en FM-sändare.

Då kan man ju lika gärna köra med kassetband.

Förstöra?
Förstår du inte hur bra o skönt det är att ha iPoden i bilen? Slippa alla cd-skivor o band.
Och ljudet förstörs inte så jättemkt, .. det beror ju även på stereon.

Ursprungligen av andem038:

Förstöra?
Förstår du inte hur bra o skönt det är att ha iPoden i bilen? Slippa alla cd-skivor o band.
Och ljudet förstörs inte så jättemkt, .. det beror ju även på stereon.

Jag har iPoden i bilen..

Hade iTrip som komplement men gav upp pga sugigt ljud när man ville spela högt.
Jag körde iTripen på diverse bilstereos...samma skit i alla.
Vill man ha iPoden i bilen så kör man icelink.
Då kan man poppa.

1
Bevaka tråden