Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio Technica hörlurar i Sverige?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är lite sugen på några av Audio Technicas lurar, t.ex. ATH-EM9r, ATH-EM7 och ATH-EC7
Finns det nåt företag i detta avlånga land (helst 08-området) som har dessa lurar för provlyssning.
Visst har de fått mycket goda recensioner men det är ju ändå mina öron som ska lyssna på dom, känns inte direkt lockande att lägga ut 1200:- på lurar som man inte vet vad de går för.

Annars får det väl bli ett par Sony MDR-EX81SL som man ändå kan gissa sig till ljudet genom att läsa recensioner och jämföra med 71:orna. Sen blir det väl en överraskning ifall bygeln passar örat eller ej, där har ju Audio Technica fler inställningsmöjligheter.

Nu är ju prisskillnaden rätt stor mellan dessa lurar men det är ändå dessa lurar jag fastnat för, det skulle vara trevligt att lyssna på dom också så man vet ifall prisskillnaden är berättigat eller ej.

Hittade en liten flashsida på Audio Technicas japanska hemsida, så grymt snygga, de ska ju självfallet låta bra också men man blir ju inte direkt mindre sugen nu.
http://www.audio-technica.co.jp/atj/sc/ath-ec7/index.html

Har nu även efter att ha suttit och läst recensioner hela dagen blivit mer sugen på Etymotic ER6/i och Shure E2.
Frågan är ju fortfarande: hur låter alla dessa lurar i just mina öron och hur sitter dom i just mina öron.
Känns som frågan kommer att bli obesvarad tills jag köpt någon av de ovanstående lurarna då det verkar helt omöjligt att provlyssna någonstans.

Ursprungligen av dahlborg:

Hittade en liten flashsida på Audio Technicas japanska hemsida, så grymt snygga, de ska ju självfallet låta bra också men man blir ju inte direkt mindre sugen nu.
http://www.audio-technica.co.jp/atj/sc/ath-ec7/index.html

Har nu även efter att ha suttit och läst recensioner hela dagen blivit mer sugen på Etymotic ER6/i och Shure E2.
Frågan är ju fortfarande: hur låter alla dessa lurar i just mina öron och hur sitter dom i just mina öron.
Känns som frågan kommer att bli obesvarad tills jag köpt någon av de ovanstående lurarna då det verkar helt omöjligt att provlyssna någonstans.

Jepp, du får nog invänta svaret tills du sitter med egna lurar på huvudet för att därefter kunna konstatera om köpet var bra eller ej. Jag själv valde två lite billigare lurar för att kunna täcka in olika användningsområden. Ett par Sony 81:or för "aktivt fritidsliv" med mössa och ett par MDR-D66 (Eggo) för "finlyssning" hemmavid. Ca 1100 spänn inkl frakt och nu har jag så att jag klarar mig ett tag.
Du har förmodligen, som jag, läst igenom det mesta i recensionsväg och det är nog tyvärr det man är hänvisad till i brist på provlyssningslurar. Köper du ett par Audio-Technica får du gärna delge oss andra ditt omdöme.

mvh

Jo det är just det där att vara "först", det är ju lite spännande att ha nåt som i princip ingen annan har men det är ju även att köpa grisen i säcken.
Skulle inte direkt vilja kalla mig för audiofil men vill ändå ha bra kvalité på mina prylar, sparar hellre till nåt jag verkligen vill ha än att köpa nåt halvdant och sen vara missnöjd.

Har nu kommit ner till ATH-EC7, ER6i och MDR-EX81.
EC7an är ju inte en kanallur på gott och ont, sämre ljud i bullriga miljöer men mindre risk att bli olustigt överraskad på stan eller i löpspåret.
Sitter EX81an som de ska tror jag att de fyller sin funktion rätt bra för mig, hyffsat lågt pris är ju också ett plus.
ER6i har ju defenitivt bäst ljud av de tre men jag är lite rädd att de inte passar mina öron och åker ut i tid och otid då man tränar.

Känner jag mig själv så blir det ett par veckors recensionsläsande till innan man bestämmer sig, men andras åsikter är ju också trevliga.

Om herr Svansbo får för sig att göra en recension på EX81 och speciellt EC7 så åker jag gärna ner till Norrköping för att bistå lite

Antar att det är för att jag inte ställer några direkta frågor att jag inte få några svar på mina funderingar.
Skönt att Sixten gästspelade lite så jag slipper känna mig schizofren och bara prata med mig själv :rolleyes:

Här kommer tre frågor:

  • Vilken av Ety ER6i och ATH-EC7 tror ni är bäst när man tränar? (gymmar, löper)

  • Ni som har Ety ER6i, hur sitter dom om ni rör er mer än man gör på en promenad? (dvs springer)

  • Även om man kör ER6i med kablarna bakom nacken så lär man ju inte bli av med kabelskrapet om man springer, vad säger ni om det?

Ursprungligen av dahlborg:

Antar att det är för att jag inte ställer några direkta frågor att jag inte få några svar på mina funderingar.
Skönt att Sixten gästspelade lite så jag slipper känna mig schizofren och bara prata med mig själv :rolleyes:

Här kommer tre frågor:

  • Vilken av Ety ER6i och ATH-EC7 tror ni är bäst när man tränar? (gymmar, löper)

  • Ni som har Ety ER6i, hur sitter dom om ni rör er mer än man gör på en promenad? (dvs springer)

  • Även om man kör ER6i med kablarna bakom nacken så lär man ju inte bli av med kabelskrapet om man springer, vad säger ni om det?

Din stackare, får du ingen hjälp?

För att du inte skall spamma dig själv så kanske jag kan underlätta ditt hörlursval :

* Har de inga högtalare på gymmet? Du springer väl tidigt på morgonen så du kan njuta av fågelsången! Har aldrig haft med ipoden på gymmet men enkel matematik påvisar ju den uppenbara risken för att fastna i sladdhelvetet. Rent teoretiskt skulle jag kunna fästa min ipod på överarmen och nyttja den korta sladden till 81:an, men hur fjolligt blir inte det? Kanske i kombination med rosa tights...

* Blir svårt att svara på denna... Men jag säger; ok!

* Hypotetiskt så bör det ju vara mjuka kläder när du springer och då minskar ju risken för skrapljud..?

Så, med ovanstående i bagaget så blir det lättare att välja ett par hörlurar.

Skämt åsido.

Vad tror du om den här tankegången; en ipod klarar ändå inte av att leverera ett ljud av hög kvalité så varför lägga ned tusentals kronor på att hitta perfekta hörlurar som ändå inte kan utnyttjas till fullo.

Tack, jag börjar känna mig lite utfryst.

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Rent teoretiskt skulle jag kunna fästa min ipod på överarmen och nyttja den korta sladden till 81:an, men hur fjolligt blir inte det? Kanske i kombination med rosa tights...

Ungefär så men jag tänkte köra mintgröna tights

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Vad tror du om den här tankegången; en ipod klarar ändå inte av att leverera ett ljud av hög kvalité så varför lägga ned tusentals kronor på att hitta perfekta hörlurar som ändå inte kan utnyttjas till fullo.

Så sant så sant, men är man prylbög så är man, sen är ju AT-lurarna så satans snygga att det är värt de extra kronorna.
Sen handlar det ju lite om att hitta de bästa lurarna som passar för iPodens förutsättningar.
Börjar luta lite åt AT lurarna nu, blir det dessa får jag väl skicka en recension i ett PM till dig eftersom ingen annan verkar intresserad av mina inlägg :rolleyes:

Hehe, mintgrönt! Trodde den färgen var var helt off men jag kanske skall tvätta upp mina tights som ligger längst in i garderoben... :rolleyes:

Du verkar vara en förvirrad själ och för att förstärka detta ytterligare tänkte jag föreslå fler alternativ. Sharp HP-MD33S för endast $39! Inget för prylbögen kanske men om man läser reviews på Audiocubes verkar dessa vara ett mkt prisvärt val. Vill du impa på bodypump-instruktörskan så skall du satsa på ett par B&O A8, grymt snygga och gedigna. Sitter riktigt bra eftersom de går att ställa in på alla möjliga sätt. Ljudet är väl inte det bästa men helt ok. Detta vägs upp av designen som får vilken prylbög somhelst att bli avundsjuk .

ER6i? Näe, osäker på "cord noise".
ATH-EC7? Näe, osäker på passform samt att de ser lite fippliga ut.

Alvedon?

mvh

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Alvedon?

Jatack!

Nja de andra lurarna har jag tittat på men de har fallit ur ramen för lite olika orsaker.
MD33 ska ju vara riktigt bra med tanke på priset, men det var ju det där med design

Tror snart att de kommer från långvården och hämtar mig, hoppas bara de sätter mig i ett madrasserat rum så man kan lyssna på musik ostört

1
Bevaka tråden