• Oregistrerad
  • 2005-01-25 01:38

Jag har varit aktiv ett tag här på forumet...men jag hade inte upptäckt att det fanns ett forum för presentationer också.

Jag kan börja med att berätta att iPod är det bästa som hänt mig på länge, och att det är en pryl som "förlänger" livet.

Vem är jag
Jag heter alltså Jakob och bor i den norrländska staden Piteå, flyttade hit för ca 5år sedan.
Tidigare hade jag bott i en liten by som heter Vittangi som ligger i Kiruna kommun.
Jag går 9an i grunskolan och ska troligtvis gå Natur- eller Teknikprogrammet på gymnasiet.
Har ett starkt intresse för datorer och elektronik av alla dess slag. Går "Jiu jitsu" som är en slags självförsvar och är aktiv på fritiden.

Varför jag skaffade iPod
Det började hösten 2004 med att en kompis hade köpt en grön iPod mini som jag tyckte var en grymmt cool grej.
Den var så simpel, men samtidigt väldigt funktionel. Det var med en enorm lätthet jag sökte upp "U2" med "Beautiful Day" och märkte hur enkelt och bra allt var.

Efter det så bestämde jag mig för att börja spara ihop pengar till en iPod.
Jag bestämde med mina föräldrar att de skulle betala lite så att jag fick den som en julklapp.
Så den 27 november så gick jag och min pappa in på Applestore och beställde en
iPod G4 20GB. 6 dagar senare hämtade jag ut mitt paket på posten och var helnöjd "Jag hade äntligen drömprylen, iPod". Jag packade upp den hemma och började ladda den. Sedan lade jag in mina låtar och använde den ca 1 dag. Sedan packade jag ner den igen (vilket kändes ganska löjligt, men en julklapp är en julklapp) och fick tillbaka den på Julafton.

Nu 2 månader efter så känner jag mig fortfarande lika nöjd som när jag köpte den, tycker den fungerar perfekt med min iMac och den är inget krångel. Itunes fungerar perfekt på macen (dock ej lika bra på PC) och är den bästa jukeboxen som någonsin funnits till mac.

Att tillägga till min historia är att jag hängt med apple sedan jag föddes, genom att min pappa sysslade med mac så har Macintosh alltid varit valet för mig.

Hur jag hittade hit
Jag hittade till iPod.se genom en länk på 99mac.se, efter jag skapat mig en användare så började jag kika runt på sidan och förstod hur stort iPod egentligen var.

//Jakob