Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasst Ljud i Ipod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått min Ipod U2 Edt, men jag är inte alls nöjd med ljudet.
Tidigare hade jag en 128MB Sony mp3 spelare med riktigt bra ljud.
Jag vet inte vilken modell jag har på mina Sony lurar, men de låter riktigt dåligt när jag använder dem i min ipod.
Jag har pillat med EQ'n i ett par timmar men är inte nöjd. Min fråga är då...
Är det mina lurar det är fel på?
Jag är sugen på ett par ER-6, men är de värda stålarna? Har läst en hel del om just denna modell här på ipod.se men det verkar som att de inte är så speciella...
Någon som har lite tips på ett par lurar som är värda pengarna?
Sony har ju en modell (kommer inte ihåg namnet) som verkar helt okej och framför allt inte så dyra.
Jag lyssnar mest på Metal/Hårdrock. Ge mig gärna tips på EQ inställningar och/eller ett par passande lurar.

"My EQ settings for a perfect listening experience" - Låter lite skrytmåns tycker jag, men det ger bra rymd för det jag lyssnar på.

Alla värden är positiva.

Förförstärkare = 0
Reglar fr. vänster = 3-6-9-7,5-6-6-7,5-9-12-7,5

  • Medlem
  • 2005-01-13 13:59

Bra ljud!

Lösningen är: Stäng av EQ:n, använd bra filer och skaffa bra hörlurar! Jag använder ingen EQ. Jag använder bara mp3-filer med minst 192 kbps, gärna 256. Jag använder också MP3Gain för att ställa volymen korrekt i filerna. Över 90 innebär att du får ett visst skorrande missljud. Till slut, bra lurar är mycket viktigt. Jag använder Sennheiser px-100 och de låter mycket bra! De kostar 380 kronor inklusive frakt på Pcaction.se. Det är bara att inhandla direkt.

Om du följer dessa råd får du garanterat bra ljud.

1
Bevaka tråden