Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple lanserar en flash-baserad mp3spelare liksom ryktena sa. iPod shuffle som den nya iPoden har dubbats rymmer 512MB eller 1GB musik och spelar upp innehållet, som namnet antyder, i slumpmässig ordning. iPod shuffle fungerar endsat med USB, så de som har äldre macar som bara stödjer USB 1.1 får nöja sig med 12MBit i överföringshastighet. En trevlig nyhet är att iPod shuffle fungerar även som usb-hårddisk.

Läs mer på Apple.com

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 19:57

512 mb=100 dollar
1 gb=150 dollar och den skeppas idag!

kolla på www.apple.com

Fett liten o billig! dock ingen displey

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:00

ingen mer som är spänd på att följa keynoten??? macnytt.se

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:08

finns på svenska sidan, men sidorna är tröga... överbelastade!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:11

de står att den kostar från 139 kr på svenska sidan!!!

mmm, nåt crazy med grafiken....... antagligen från 1390 kr

  • Medlem
  • 2005-01-11 20:13

kan ni inte lägga upp nån bild, jag vet inte varför man jag kunde inte komma inte på apples hemsida:(....... jag vill se den!!!!

Ett smakprov!

kolla

  • Medlem
  • 2005-01-11 20:17

lol på apple,,,,, att deras sida blir överbelastad:D
kom in nu..... den va ju skit snygg!!!!!!!

Ursprungligen av alal:

lol på apple,,,,, att deras sida blir överbelastad:D
kom in nu..... den va ju skit snygg!!!!!!!

tja, det e la ngra stycken som hänger på sidan :rolleyes:
Mmm, visst e den snygg, men ingen display! shysst som komplement till de lite större syskonen!

kan samtidigt rekommendera den norska sidan ist www.apple.no, mkt snabbare ( eller iaf inte lika slö enligt mig )

  • Medlem
  • 2005-01-11 20:30

jag kom in på .com.....
men den behöver inte en display.... då hade den fått vara mycket större.... hellre en extremt liten ipod, som den här

den var lugnt över förväntningarna

den är ju lika stor som ett tuggumipaket

  • Medlem
  • 2005-01-11 20:39

Funderar riktigt seriöst på den där. Kul som komplement till den vanliga iPoden, när man är ute och löper kan det ju vara trevligt. Fast skulle nog börja använda den mer än min mini då... Vilka problem man stöter på i dagens värld, vilken mp3-spelare ska jag välja idag?:P

iPod Shuffle
är ett grymt komplement till min Mini, den va inte direkt mvg utan skärm, men vafan..
varför så dyr? 1 gb i usa blir bara 1000 kr med dagens valuta..
Ska nog köpa mig en när jag är där i Mars.

GRYMMMT snygg fy fan å billig me, fast en skärm skulle jag sakna över allt annat på den, det är lite synd faktiskt för annars skulle den äga sönder jos å alla de andra flashspelarna...

  • Medlem
  • 2005-01-12 09:13
Ursprungligen av minipod:

iPod Shuffle
är ett grymt komplement till min Mini, den va inte direkt mvg utan skärm, men vafan..
varför så dyr? 1 gb i usa blir bara 1000 kr med dagens valuta..
Ska nog köpa mig en när jag är där i Mars.

Tänk då på att det tillkommer tullavgifter...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 12:40
Ursprungligen av Dalle:

Tänk då på att det tillkommer tullavgifter...

Om man åker till usa är man väl inte så otroligt dum att man visar upp den i tullen när man åker hem? Såna avgifter är ju i realiteten bara verkliga när man beställer grejer, det är ju bara att säga att man hade med sig den dit när man åkte...

Det högre priset lär vara beroende på den trevliga svenska momsen på 25% som läggs på priset. Men med en snäll arbetsgivare kanske man kan få en Ipod shuffle som USB-minne...?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:01

Verkar som ett bra alternativ om man håller sig i krokarna (spårvagn, tåg, cykel osv) framförallt. Ska nog skaffa en 512:a, tror jag... Äntligen iPod för Henke? Hade ju ändå tänkt köpa ett USB-minne.

Ursprungligen av hgus:

Verkar som ett bra alternativ om man håller sig i krokarna (spårvagn, tåg, cykel osv) framförallt. Ska nog skaffa en 512:a, tror jag... Äntligen iPod för Henke? Hade ju ändå tänkt köpa ett USB-minne.

har du ingen?

Aja, men 512an verkar grym.
köp i 1 gb

Grymt snygg! Vill nästan ha. Men, suck, jag behöver den egentligen inte. Jag får se.

  • Medlem
  • 2005-01-11 21:05

nää.. här hamnar apple efter enligt mej... ingen skärm, då kan man ju lika gärna ha kasettfreetyle

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:10
Ursprungligen av LMX:

nää.. här hamnar apple efter enligt mej... ingen skärm, då kan man ju lika gärna ha kasettfreetyle

Det är väl det som är grejen, favoritlåtarna ditlagda, plus ett nytt blandband efter varje synkning.

Jag gillar det mer ju mer jag tänker på det...

Shit.

Funderar på att beställa en NU, bara för att ha en i handen=).
Sen om man inte trivs med en pod utan display så finns det säkert många sugna köpare där ute.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:42

Lågt. En JOS-kopia utan display.

Mycket dåligt Apple!

//C

Tycker den verkar skön! Dom har tänkt till...

Den verkar verkligen äga.

Så frän, jag längtar bara mer och mer tills jag ska till USA..
Ska skörda Apple prylar..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:20

895 kronor för 512MB.

Och JoS-kopia? Kom igen nu, JoS är bara vanliga Taiwanspelare med ny logga.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:23

ja exakt. allt snack om att den skulle vara lik jos är skitsnack.
apple har i alla fall ett sinne för smak:D

Bevaka tråden