Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grado

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 00:38

Funderar på att lägga en beställning på ett par hörlurar och har fått upp ögonen på Grado's lurar SR60 och SR80. Fast jag läste på en sida att de var väldigt dåligt passform, eftersom jag ska ha den till iPoden så blir det ju att man ska gå omkring och man vill ju inte att de ska ramla av och slå sig. Så frågan är, hur bra sitter de på skallen och vad finns det för nackdelar? Har också hört att de passar bra till rock, men funkar de lika bra till ex. pop?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-02 01:08
Ursprungligen av Ego:

Funderar på att lägga en beställning på ett par hörlurar och har fått upp ögonen på Grado's lurar SR60 och SR80. Fast jag läste på en sida att de var väldigt dåligt passform, eftersom jag ska ha den till iPoden så blir det ju att man ska gå omkring och man vill ju inte att de ska ramla av och slå sig. Så frågan är, hur bra sitter de på skallen och vad finns det för nackdelar? Har också hört att de passar bra till rock, men funkar de lika bra till ex. pop?

de ramlar av om du lyssnar på pop.

This thread should help.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 12:03
Ursprungligen av didier:

This thread should help.

Ah, tack. Fast läcker de så mycket ljud som de säger?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 14:01
Ursprungligen av Ego:

Ah, tack. Fast läcker de så mycket ljud som de säger?

Dom läcker faktiskt ganska mycket men dom låter oerhört bra. Har själv ett par.

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 14:41
Ursprungligen av Raptor:

Dom läcker faktiskt ganska mycket men dom låter oerhört bra. Har själv ett par.

Hälsningar
Raptor

Men är det så det stör andra väldigt mycket om man är tex ute och går och lyssnar med dem? Hur tycker du att dem sitter på skallen?

Jag älskar Grado SR60, funkar jättebra. Visst läcker de en del, jag använder de inte på lektioner, då andra anser dat vara störande. Men när man åker buss låter jag de vara på med gott samvete, låter en hel del runt mig, men det andra hör är toner jämfört med vad man hör från rave nissar som spelar sin musik på högsta volym med sina sönersprängda lågkvalites hörsnäckor, det är störande och de hörs över hela bussen.
Det är en njutning att sitta hemma och lyssna med de, för att få samma ljud i sin stereoanläggnings högtalare får man lägga många många tusen på utrustningen.

Sladden är tjock och go, inget trassel men den väger en del och tar en del plats i fickan.
Man får även vara försiktig med hörlurar som har stora kontakter så att man inte förstör kontakten i ipoden.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 18:27
Ursprungligen av jonas c:

Jag älskar Grado SR60, funkar jättebra. Visst läcker de en del, jag använder de inte på lektioner, då andra anser dat vara störande. Men när man åker buss låter jag de vara på med gott samvete, låter en hel del runt mig, men det andra hör är toner jämfört med vad man hör från rave nissar som spelar sin musik på högsta volym med sina sönersprängda lågkvalites hörsnäckor, det är störande och de hörs över hela bussen.
Det är en njutning att sitta hemma och lyssna med de, för att få samma ljud i sin stereoanläggnings högtalare får man lägga många många tusen på utrustningen.

Sladden är tjock och go, inget trassel men den väger en del och tar en del plats i fickan.
Man får även vara försiktig med hörlurar som har stora kontakter så att man inte förstör kontakten i ipoden.

låter väldigt bra det. nu är det bara en fråga om det är värt att lägga 500kr så man får storebror SR80.

Personligen tycker jag att det är helt onödigt. Det beror på att de är väldigt lika ljudmässigt men kuddarna är olika. Kuddarna på de dyrare lurarna är inte sköna tycker jag. Antingen passar de dina öron eller inte alls, det är bara att testa. Men ett snäpp upp ytterligare är det skillnad i ljudet och även utseendemässigt.

Grado SR 60 är riktigt bra enligt många tester, bäst i test i bla tidningarna MP3 och Råd & Rön.

Lycka till med testandet.

Har också numera funderat på att köpa ett par Grado Sr 60, men en fråga återstår, Har dom en tung och slående bas?

1
Bevaka tråden