Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"låsa upp" låtar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

går det att "låsa upp" låtar som inte går att modifiera info på? jag använder itunes.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-19 02:40
Ursprungligen av salikon:

går det att "låsa upp" låtar som inte går att modifiera info på? jag använder itunes.

Prova att ta bort skrivskyddet på låtarna innan du importerar dom till iTunes... eller så får du göra detta på hela din iTunes musikkatalog.... borde också fungera.

hur tar man bort skrivskyddet :o?

för, när jag högerklickar-properties så är inte skrivskydd ikryssat.

Kryssa i rutan, verkställ och avmarkara, verkställ igen tror jag vore fungara ?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-12-10 00:05

Det funkar om låten inte är märkt skyddad AAC-ljudfil. Jag har auktoriserat min dator för alla låtar. Vill sedan använda låtar i mina egna familjefilmer. Hur gör jag då? Någon som vet?

enklasteM bränne en musikCD, importera sedan från den.
Vips, mp3, ingen DRM

Ursprungligen av Goflorp:

enklasteM bränne en musikCD, importera sedan från den.
Vips, mp3, ingen DRM

Detta är inte önskvärt då filen blir dubbelt komprimerad.

Ursprungligen av EricBradley:

Detta är inte önskvärt då filen blir dubbelt komprimerad.

Har man den i hög bitrate eler flac, bränner den till AIFF och sedan importerar den igen är försämring försumbar om man inte är audiobög av rang.

Det är en enkel lösning, som fungerar. Vad som är önskvärt eller inte är upp till trådskaparen, inte du.

Vidare kan du ju komma med eget förslag istf att bara enkelt såga mitt.

god Jul för helvete.

Ursprungligen av Goflorp:

Har man den i hög bitrate eler flac, bränner den till AIFF och sedan importerar den igen är försämring försumbar om man inte är audiobög av rang.

Det är en enkel lösning, som fungerar. Vad som är önskvärt eller inte är upp till trådskaparen, inte du.

Vidare kan du ju komma med eget förslag istf att bara enkelt såga mitt.

god Jul för helvete.

Nu var det ju inte meningen att såga ditt förslag utan att medvetliggöra att det blir sämre ljud.
En flac fil har ju inget DRM så där är det bara att komprimera direkt.

Ledsen om jag trampade på en öm tå.

Billigare och mer ekologiskt: bränn till skivavbild så slipper man den fysiska plastbiten!

Brasklapp: kanske inte går direkt från iTunes - har inte provat. Funkar dock i Toast.)

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-07 14:45

Hur gör man detta på lagligt sätt i itunes nu när DRM skyddet är borta? Jag har två album som jag skulle vilja ha DRM fria.

Man går in på iTunes store och väljer där att uppgradera ens iTunes bibliotek till iTunes Plus. ITunes kommer då söka igenom ens bibliotek och visa vilka låtar och album som finns tillgängliga i iTunes Plus. Sen kan man uppgradera dem där. Jag gjorde det idag för över 60 låtar, fungerade smidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 23:55
Ursprungligen av Raphael:

Man går in på iTunes store och väljer där att uppgradera ens iTunes bibliotek till iTunes Plus. ITunes kommer då söka igenom ens bibliotek och visa vilka låtar och album som finns tillgängliga i iTunes Plus. Sen kan man uppgradera dem där. Jag gjorde det idag för över 60 låtar, fungerade smidigt.

En liten rättelse, iTunes söker inte igenom ditt bibliotek. Den listar de låtar du köpt som finns tillgängliga utan DRM.

Jag uppgraderade 440 låtar sammanlagt i dag och igår.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-07 19:09

Hittar ingen länk. Men om jag går in på Amerikanska iTunes så finns där en länk till iTunes + men tyvärr är mitt konto kopplat till svenska itunes..

Ursprungligen av what:

Hittar ingen länk. Men om jag går in på Amerikanska iTunes så finns där en länk till iTunes + men tyvärr är mitt konto kopplat till svenska itunes..

Jag hittade det till höger under QuickLinks igår och jag har svenskt konto.

1
Bevaka tråden