Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösningen på Etymotic 6i "skrap-problem"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 03:42

Lösningen på skrap-problemet som säkert de allra flesta som äger ett par Etymotic 6i, eller kanske inear-lurar överhuvudtaget, är ganska enkel. Faktum är att en tillverkare redan löst det, nämligen Shure. Det är bara att göra likadant med Etymoticsen, om än i något omvänd ordning.

1. Ta ena luren och sätt den i örat fast låt sladden ligga så den går bakom nacken.
2. Gör likadant med andra luren fast i andra örat
3. Lägg sladden från luren "över örat", framifrån och bak så den fortsätter bakom nacken, gör likadant på båda öronen.
4. Ta klämman och fäst i nacken på tröjan

Har inte hört ett enda skrap sen jag gjorde så här. Tidigare har jag haft lurarna "framåt" som vilka andra vanliga lurar som helst, detta är en klart mycket bättre lösning, förutsatt att man då ska röra på sig.

Det kommer då se ut något som liknar detta:

Läs Shures anvisningar om hur man tar på sig deras hörlurar här: http://www.shure.com/earphones/popup.asp#insert

  • Medlem
  • 2004-12-04 10:50

Provade göra så med mina ännnu exklusivare Koss The Plug(=P), fungerade inte alls bra. Men till de här funkar det tydligen, synd att man inte har några;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-04 17:28
Ursprungligen av 8fps:

Provade göra så med mina ännnu exklusivare Koss The Plug(=P), fungerade inte alls bra. Men till de här funkar det tydligen, synd att man inte har några;)

Jag testade med mina Apple in ear, det fungerade inte alls. Tyvär

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 18:32
Ursprungligen av Nipp0:

Jag testade med mina Apple in ear, det fungerade inte alls. Tyvär

:(, jag vandrar iaf glad med mina 6i nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-04 19:03
Ursprungligen av raZmus:

:(, jag vandrar iaf glad med mina 6i nu

Skitlurar...

Det funkar bra att göra så med etysarna, men sladdarna är så tunna att dom skär in i öronen. Men visst är det bättre än det vanliga. Det funkar inte lika bra på er-4 för dom har en annan form.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-04 15:42

Märkte inget av att det "skär in i öronen", kanske eftersom jag har så pass långt hår som vadderar där vid

1
Bevaka tråden