Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Sony MDR-EX71

Tråden skapades och har fått 148 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tog mig i akt o köpte mig ett par utav dessa idag, mkt nöjd!

perfekt längd på kabeln om man använder fjärren, sitter mjukt o bekvämt, distinkt bas, snyggt matchande ipodens vita färg!

Jag är en nöjd konsument!

  • Medlem
  • 2005-02-08 16:29
Ursprungligen av nasdaq:

Tog mig i akt o köpte mig ett par utav dessa idag, mkt nöjd!

perfekt längd på kabeln om man använder fjärren, sitter mjukt o bekvämt, distinkt bas, snyggt matchande ipodens vita färg!

Jag är en nöjd konsument!

Beställde du dem eller köpte dem direkt i butik?

  • Medlem
  • 2005-02-08 18:27

Jag beställde ett par vita igår från technikdirekt.de eller vad sidan heter. Hoppas att dom lever upp till förväntningarna. Får väl skaffa en fjärr sen med. ingen som säljer en till mini ?

Ursprungligen av sebbe:

Beställde du dem eller köpte dem direkt i butik?

köpte dem på elektronikavdelningen på NK i Göteborg, till och med 50 pix billigare än vad expert tog för samma produkt!

  • Medlem
  • 2005-02-10 23:21

Ångest

Beställde mina lurar i måndags. Fick ett mail igår från technikdirekt där det stod att dom blivit skickade och deliverytime ca 10 dagar. Åker till österrike nästa lördag så jag får verkligen hoppas att dom kommit till dess men vad ska jag göra om dom inte kommit när jag åker. Kommer hörlurarna att skickas tillbaka då eller ?

  • Medlem
  • 2005-02-16 15:47

Fick hem mina lurar igår, efter att ha beställt från Cyberphoto.. Gick på 490kr inkl. frakt..

Inte alls nöjd.. Första gången jag testar inEar lurar. Verkar inte passa mina öron någe verst bra. Bekvämt känns det då inte.

Skulle gärna byta dom, men det verkar som att det inte går, eftersom jag har brytit förpackningen, så därför så säljer jag dom.

250kr eller högst bjudande.. Finns i Stockholm för avhämtning.

//Erik

Ursprungligen av erkan:

Fick hem mina lurar igår, efter att ha beställt från Cyberphoto.. Gick på 490kr inkl. frakt..

Inte alls nöjd.. Första gången jag testar inEar lurar. Verkar inte passa mina öron någe verst bra. Bekvämt känns det då inte.

Skulle gärna byta dom, men det verkar som att det inte går, eftersom jag har brytit förpackningen, så därför så säljer jag dom.

250kr eller högst bjudande.. Finns i Stockholm för avhämtning.

//Erik

Kollade precis efter dom på Netonnet där dom tar 400 bagis, men om man kan få det billigare så är inte jag främmande för det.

PMa om du vill sälja.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-17 10:41

Du har mail

Ursprungligen av erkan:

Fick hem mina lurar igår, efter att ha beställt från Cyberphoto.. Gick på 490kr inkl. frakt..

Inte alls nöjd.. Första gången jag testar inEar lurar. Verkar inte passa mina öron någe verst bra. Bekvämt känns det då inte.

Skulle gärna byta dom, men det verkar som att det inte går, eftersom jag har brytit förpackningen, så därför så säljer jag dom.

250kr eller högst bjudande.. Finns i Stockholm för avhämtning.

//Erik

tjenare... funderar på att inhandle ett par sådana här lurar o hade några frågor.
orkar inte att beställa från nätet så jag var ute lite o spanade lite i stan. jag fann de svarta på expert för typ 449:- o sen hittade jag dom vita på NK för 549:-.
frågorna lyder så här: finns dessa lurar billigare någon annanstans i göteborg, förrutom på factory outlett? O om inte e det värk en hundrlapp extra för ett par vita... va tycker ni? :rolleyes:

Jag tycker definitivt det är värt 100+ för ett par vita. Annars tappar du ju mycket av iPodkänslan. Själv beställde jag från asien bara för att få vita. Gav 440 kr inkl frakt men det var några månader sen.

  • Medlem
  • 2005-04-21 13:57

Fick mina lurar idag...vilket härligt ljud!

Bra bas som fan, det är ju himmel och jord mellan dessa och originallurarna och billiga var dom oxå.

395 spänn och gratis frakt på dustin.

Nöjd konsument!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-22 20:13

Fick mina idag....

Är nöjd med ljudet...
men inte riktigt nöjd med skarven...

Är någon sugen på att köpa dem så säljer jag dem för 250 spänn..

  • Medlem
  • 2005-05-14 03:18
Ursprungligen av thoad:

Fick mina idag....

Är nöjd med ljudet...
men inte riktigt nöjd med skarven...

Är någon sugen på att köpa dem så säljer jag dem för 250 spänn..

Kolla dina meddelanden eller mail thoad......

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 21:01

Jag köpte ett par EX-51 men nu vill man ju ha ett par vita

  • Medlem
  • 2005-01-28 16:17

hej passar E3c och E5c pluggar/proppar på´Sony Ex-71 ?

Beställde mina från NetOnNet i måndags och fick dom idag. De är bekväma och har ett suveränt ljud. Bra mycket bättre ljud än mina sketna datorhögtalare iaf. Väntar dock fortfarande på min iPod Shuffle så jag har inte testat dom "på riktigt" än. Ska bli kul att höra hur de låter ute på stan...

Hur som helst så är jag riktigt nöjd än så länge. Ett bra köp!

Har köpt mig ett par men undrar bara vart man kan köpa extra gummi. Känns som dom kommer att bli sungkiga efter ett tag

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 11:35

Har löst det totala bortfallet av mellanregister genom att gå in i EQ på min Ipod o välja "small speakers" .
Det gör att det funkar ljudmässigt.. annars blir diskanten åt helvete för starkt tycker jag..

Kan meddela att mina EX71 har gett upp nu, efter typ ett halvår. Högra luren är knäpptyst. Har dessutom förlagt kvittot så det är väl bara att slänga.

är riktigt besviken, köpte dem på Audio video på 20 % rabatt igår, ljudet e skramligt o onyanserat, fan att jag tycker att originallurarna till min ipod mini låter bättre.
FAN va jag ångrar att jag inte köpte shure e2c.
FAAN

Ursprungligen av ItalieN:

är riktigt besviken, köpte dem på Audio video på 20 % rabatt igår, ljudet e skramligt o onyanserat, fan att jag tycker att originallurarna till min ipod mini låter bättre.
FAN va jag ångrar att jag inte köpte shure e2c.
FAAN

Låter det SÅ illa så vågar jag anta att du inte har fått in dom rätt, hur man nu kan misslyckas med det.

Ursprungligen av ItalieN:

är riktigt besviken, köpte dem på Audio video på 20 % rabatt igår, ljudet e skramligt o onyanserat, fan att jag tycker att originallurarna till min ipod mini låter bättre.
FAN va jag ångrar att jag inte köpte shure e2c.
FAAN

håller med. lämnade tillbaka mina och köpte Etymotics E6 istället, mycket, extremt mycket bättre

  • Medlem
  • 2005-08-01 17:10

Okej jag frågar åter igen...

Nån som vet vilka proppar som passar till ex-51:orna.. orginal propparna e för dyra.. nån som vet om nån av ec2, ec3 och ec5 propparna passar till sony ex-51?!?! för de finns proppar på jensofsweden.se som passar till dom 3 modellerna och då får man 5 par för 115 dock är dom genomskinliga men de struntar ja i..

Hur är det egentligen tänkt att man ska ha hörlurarna eftersom ena sladden är längre än andra? Väldigt jobbigt, har man den bakom nacken så är ju sladden endå för lång. dåligt utformat, fick dom idag och de satt bra förutom att den vänstra åker ut lätt eftersom om d blir något "ryck" i sladden så dras all kraft på vänster sida. Finns det ingen klämma att köpa eller så, så man kan sätta fast den i skojrtan eller liknande.

Det har jag, men jag har olika storlek på örongångarna, den högra luren sitter bättre, tar jag left-luren i höger öra och right-luren i vänster så funkar det 100%igt. men hmm, ja får väl göra så, spelar väl ingen dirket roll antar jag?

Någon som vet VAR man kan få tag på de vita? Hittar bara svarta...

Ursprungligen av Gtgoon:

Någon som vet VAR man kan få tag på de vita? Hittar bara svarta...

Jag köpte mina hos
www.voxon.se

Mycket nöjd!

Även jag äger numera ett par ex71. Mycket bra lurar utöver det har jag två saker att anmärka på, först och främst så gick plasten runt mina lurar sönder efter ett tag men det lyckades jag fixa med lite lim. Men det andra problemet är att gummiplopparna runt själva hörluren ramlar av gång på gång och innan jag hann limma fast dom så tappa jag den ena. Så nu är de oanvändbara om jag inte vill byta storlek. Så om någon skulle vilja göra mig en supertjänst och kanske byta storlek med mig. De ni kan få tillbaka är att jag kan skicka över mina större storlekar så kan ni ha som reserv?

  • Medlem
  • 2005-10-25 11:38

Byte kuddar

Ursprungligen av hamberg:

Även jag äger numera ett par ex71. Mycket bra lurar utöver det har jag två saker att anmärka på, först och främst så gick plasten runt mina lurar sönder efter ett tag men det lyckades jag fixa med lite lim. Men det andra problemet är att gummiplopparna runt själva hörluren ramlar av gång på gång och innan jag hann limma fast dom så tappa jag den ena. Så nu är de oanvändbara om jag inte vill byta storlek. Så om någon skulle vilja göra mig en supertjänst och kanske byta storlek med mig. De ni kan få tillbaka är att jag kan skicka över mina större storlekar så kan ni ha som reserv?

Jag har drabbats av samma problem (tappat en gummiplopp). Jag behöver en i mellanstorleken. Har m a o två små och två stora att byta med.

Peter

Bevaka tråden