Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jens ställer upp i Melodifestivalen

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sveriges MP3-kung Jens Nylander ställer upp i Melodifestivalen

Jens Nylander är mannen bakom varumärket Jens of Sweden som under en tid var landets populäraste MP3-spelare. Sedan lanseringen av iPod Mini i somras gissar vi att populariteten minskat något och med rykten om en iPod Micro är det inte konstigt att dom känner sig hotade.

Jens kontrar med att släppa en egen låt kallad "Dress up" och lovar att ställa upp i 2006 års Melodifestival. SvD frågade om den nya låten var ett marknadsföringsknep: "Nej, inte alls utan elektronik och teknikprylar är litet nördiga och vi vill inte bara synas utan höras också. Musik ska vara billigt och vi vill inte ladda ned U2 i varje apparat och pröjsa 50 kronor för det till det som vissa andra gör." svarade Jens.

Ursprungligen av Björnström:

Jens kontrar med att släppa en egen låt kallad "Dress up" och lovar att ställa upp i 2006 års Melodifestival.
"Musik ska vara billigt" svarade Jens.

Ja nog lär väl den låten låta billig i alla fall?!

så jhan ska skriva en låt nu som han ska ställa upp på melodifestivalen 2006... aaaah jag orkar inte mer.,..

föresten så tror jag att en av anledningarna till att jens of sweden inte säljer är oxå att de har snott produkten från nån annan tilvverkare det är inte hans design... dock vet jag inte vilken tillverkare det var...

och sen en fråga till varaför ska man ha 500 mb när man kan ha 4gb till 60gb som det är nu... fattar lixom inte.... blää....

usch...gillar inte den killen..tur att man köpte en ipod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 12:44

Skulle aldrig köpa en JOS, skulle heller aldrig ge folk det rådet. Faktum är att jag (föga förvånande kanske) bara råder folk att köpa iPods.

  • Medlem
  • 2004-11-16 16:50

Låten var ju... Hmm... Nåja, inte min smak kan man säga. Men tycker faktiskt att deras nya MP400 är riktigt läcker, vet att jag sviker min iPod nu... Men på flash-sidan röjer JOS, iRiver-spelarna i samma liga är för plastiga.

Ursprungligen av 8fps:

Låten var ju... Hmm... Nåja, inte min smak kan man säga. Men tycker faktiskt att deras nya MP400 är riktigt läcker, vet att jag sviker min iPod nu... Men på flash-sidan röjer JOS, iRiver-spelarna i samma liga är för plastiga.

iRiver plastiga? Du har uppenbarligen inte sätt N10 serien. Den har endast lanserat i svart än så länge men kommer även att släppas i ipod vit så småningom. Läs om den här: http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=N10

Det är den enda spelaren på flashmarknaden som jag skulle kunna tänka mig är lika cool som den kommande (!?) iPod flash spelaren. Fast självklart så köper jag iPod för iRiver då jag vet hur härligt grymma iPod'arna är!

  • Medlem
  • 2004-11-18 12:25
Ursprungligen av HC Andersson:

iRiver plastiga? Du har uppenbarligen inte sätt N10 serien. Den har endast lanserat i svart än så länge men kommer även att släppas i ipod vit så småningom. Läs om den här: http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=N10

Det är den enda spelaren på flashmarknaden som jag skulle kunna tänka mig är lika cool som den kommande (!?) iPod flash spelaren. Fast självklart så köper jag iPod för iRiver då jag vet hur härligt grymma iPod'arna är!

Oj, förlåt för att jag inte specificerade mig:P
Menade IFP-serien, de ser solida ut på bild, men de är både klumpiga och plastiga. De har även samma funktioner som JOS MP400 och iAudio U2, men är större och dyrare...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 21:44

Det är en riktigt schlager. Men ingen bra låt.

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-11-17 15:12

Har han gjort en låt nu - som ska vara med i Melodifestivalen 2006? Och det är inte ens första april?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 15:26

Tycker det är fult med "reklam" för JOS på startsidan.

ta bort det!!

//C

Precis, här på iPod.se borde det bara vara reklam för iPod och andra Apple produkter.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 21:29

Från DI.se:

"Vi kanske inte har råd att lägga U2 på spelarna än, men jag sjunger bättre än Steve Jobs", säger Jens Nylander.

gammal nyhet men iaf borde skapar lite diskussion

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Från DI.se:

"Vi kanske inte har råd att lägga U2 på spelarna än, men jag sjunger bättre än Steve Jobs", säger Jens Nylander.

gammal nyhet men iaf borde skapar lite diskussion

//C

Jens Nylander är en äcklig noob.
Låt honom brinna i de dåliga musikspelarnas helvete..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 03:50
Ursprungligen av minipod:

Jens Nylander är en äcklig noob.
Låt honom brinna i de dåliga musikspelarnas helvete..

Amen brother

//C

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-07 19:06

JOS blev stämda här om veckan..

"2004-12-28 Konstnärsorganisationen Copyswede stämmer mp3-spelarimportören Jens of Sweden AB. Skälet är att företaget har motsatt sig att betala privatkopieringsersättning till konstnärer och producenter. Copyswede uppskattar att Jens of Sweden AB är skyldig rättighetshavarna hundratusentals kronor."

http://www.copyswede.se/default.asp?P=871

1
Bevaka tråden