Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pioneer HDJ-1000?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet om min ipod mini klarar driva dom här lurarna?? Dom e ju så snygga Är det nån som har dom här lurarna och kan ge en recension om dom? Tack på förhand.

//macke

  • Medlem
  • 2004-11-07 19:23

Ett tips vore att gå till någon affär och titta på de innan du köper, för visst ser de extremt snygga ut på bild fast i verkligheten är de inte alls lika snygga.

Jag tänkte nämligen köpa de av samma anledning som du, fast jag blev väldigt tveksam när jag såg de i verkligheten.

Jag menar inget illa om luren annars för visst är den snygg, fast besviken blev jag när jag såg den IRL.

  • Medlem
  • 2004-11-07 20:06

Måste säga att det är riktigt bra ljud i dem! KAn hålla med om att dom ser lite "plastiga" ut i verkligheten men det är grymt ljud!!

Tyvärr vet jag inte om en iPod kan driva dem... Jag har bara testat dem med en laptop

ok tack för svaren. Tyvärr finns det inga affärer inärheten som har dom så jag har inte chansen att se dom i verkligheten. Vilka lurar rekommenderar ni? I samma prisklass, ljudet är inte det viktigaste utan dom ska se någorlunda bra ut. Men dom ska ju inte heller låta skit. Är Sony MDR V-700 bra? För jag har hört att Ipoden ska kunna driva dom utan problem.

Msb: du har inte möjligheten att ta en bild på dom?

//macke

Macke: Kolla på impedanstalet. Om det är under 100 ohm bör dom funka med en iPod.

har en fråga till. Det står att man får med en utbytbar sladd. Får man det och är det lätt att byta själv? Undrar också om kontakten e en vanlig 3.5 mm

//macke

eftersom det är dj lurar så är dem fett tunga och fett stadiga. angående sladden så är det alltid en 3,5 mm med en adapter till en 6,5 mm. så det är inget problem. den utbytbara sladden är bara att ploppa in. men du kommer aldrig behöva göra det endå.
däremot tycker jag att du ska överväga noga om du verkligen vill ha så stora och tunga lurar. dem komer även "dunka" när du går och lyssnar på musik... eftersom dem är väldigt isoloerade.

1
Bevaka tråden