Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med koppling

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[B][B]Jag har precis tjackat en IPOD 40gig, min fråga är antagligen riktigt grön, men man måste ju fråga för att lära sig:

Jag har en rätt vanlig kompact sterio, hur kopplar (om det e möjligt) jag min ipod till den, hur blir kvaliten, vad behöver jag.......?

tack för hjälpen

Du kan koppla din ipod till din stereo på lite olika sätt enklast är nog via hörlursutgången på iPoden och in i AUX ingenången på din stereo. Kan bli lite svagt ljud men det finns ju ett ljudhack som är omtalat här på forumet. sök efter det..

Om man har en docka kan man kopla podden till stereon genom en line out utgång som sitter på baksidan av dockan och koppla detta vidare till AUX ingånen Bättre volym med detta sätt.

Jag kör genom dockan för att då slipper man alla problem med att volymen

Ursprungligen av addeusa:

[B][B]Jag har precis tjackat en IPOD 40gig, min fråga är antagligen riktigt grön, men man måste ju fråga för att lära sig:

Jag har en rätt vanlig kompact sterio, hur kopplar (om det e möjligt) jag min ipod till den, hur blir kvaliten, vad behöver jag.......?

tack för hjälpen

förmodligen har din stereo en RCA ingång på baksidan (två ingångar, en röd och en vit).
har du detta så skaffar du en RCA -> 3.5mm tele kabel.
Kvaliten blir helt okej. (blir dock ännu bättre om du har en docka till din ipod, då kopplar du kabeln mellan stereon och dockan istället för mellan stereon och ipoden).
Nått i denna stilen ser kabeln ut:

Alltså, jag har ju en docka (när min ipod levereras) så jag kopplar den till sterion sen funkar det som om man kopplat en diskman då eller, hmmm nån tekniker blir jag nog aldrig! Tack för hjälpen boys!

1
Bevaka tråden