Apple store sämst service 2004

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2004-10-18 10:48

Nu när jag summerat mitt beställningsår så måste jag tyvärr meddela att det är Apple store som plockar hem första/sista platsen.

Jag kan beskriva bakgrunden till min situation, jag är lite av en prylnörd som älskar att beställa saker på internet men även handla massor i butik.

Sedan år 2000 har jag bokfört mina beställningar och kvitton mm allt för att kunna skapa översikt på mitt intresseområde.
Men jag har fått en förföljelse som inte går att bota. Varje gång jag genomför ett köp antingen via internet eller i butik så är det ALLTID något som strular eller går snett. Jag kan inte minnas en enda gång detta året då det har flytit på smärtfritt under en beställning. Min flickvän kan ibland inte tro sina ögon.

Men historien om alla mina beställningar vill jag bespara er på i detta forum och istället berätta om min ej så lyckade kontakt med apple.
Den 20:e september ringde jag upp kundtjänst/försäljare på apple och vi hade det hur trevligt som helst, jag gjorde en beställning på en massa saker och valde att få lån på en del av summan eftersom jag tyckte det passade bäst.
Jag räknade med att det skulle ta längre tid än vanligt och hade dessutom lagt på en veckas extra tid till min förföljelse otur. Det dröjde ett par veckor och jag valde då att kontakta apple eftersom jag inte erhållit en orderbekräftelse. Detta skulle dom ordna upp och jag blev lugn och glad igen.
Men den 15:e oktober så har det skett "cancelled" på vissa beställda varor när jag söker med webid på apple sidan och det står fortfarande open och jag har inte fått en orderbekräftelse.
Ringer upp dom igen och då säger (den engelsktalade tjejen som var mycket trevlig) att hon skulle skicka ett brev eller meddelande till någon och se vad som vart fel.

Idag tänker jag ringa och avbeställa min order.

Kan det vara så att någon där uppe i det blå har bestämt sig för att jag inte skall få det enkelt med mitt intresse eller är det "bara" ren otur?

teorin om han i de blåa låter mest trovärdig!
lider med dig, konstigt nog går det alltid bra för mig, jag hade min iPod efter 3 arbetsdagar.

• Medlem
  • City
  • 2004-10-18 16:09
Ursprungligen av dempan:

teorin om han i de blåa låter mest trovärdig!
lider med dig, konstigt nog går det alltid bra för mig, jag hade min iPod efter 3 arbetsdagar.

Haha du är "oposite george" och jag är Elaine med motsatt effekt.

Dom fick lite ångest när jag ringde in idag likaså jag, dels fanns inte alla varor och dom hade heller ingen motsvarande vara, (gött när man beställer på deras webplats och dom inte ens har produkten i sortimentet längre). Hur som helst, fick reda på att min order var på gång konstigt nog, fast snubben hade 2 st olika order med samma prylar i och därav förseningen.
Dessutom när vi äntligen rett ut allting så visar det sig att dom vid två olika tillfällen då jag säkerhetskollat min epost mot kundtjänst skrivit fel, och att det är ipod remote som sackar ner hela j***a ordern så dom skulle inte börja skicka mina prylar förrens den 1/11 och han ville inte skicka alla andra delar som dom redan hade på lager för det motsvarade inte deras policy...

Men här sitter jag nu och fluktar efter min lilla vän och det är med delad mening jag måste säga att min order inte avbeställdes idag!

be om kompromiss

• Medlem
  • City
  • 2004-11-01 11:58
Ursprungligen av RORO__87:

be om kompromiss

Ringde apple igen idag.

Dom skulle skicka den idag men det har den inte gjorts och jag ringer för att se över beställningen.
Sist sa killen i kundtjänst att det var fjärrkontrollen som segade ner allt, men idag Lyssna noga nu.... det är ipoden som är sen den har inte ens skickats ifrån asisen, trots att killen förra gången sade att alla mina grejor fanns i lagret och dom väntade bara på fjärren.

Fick som svar idag att det är stor efterfrågan på deras produkter och dom kommer att skicka mina varor så snart dom kan men hon skulle maila och verkligen se på fabriken eller vart det nu var så att beställningen inte står still. Det hjälper knappast mig... frågade om jag kunde avboka beställningen och det kunde jag.

Tycker ni att jag skall avboka? Sämre företag på leverans sidan får man leta efter (ok, inte så långt, bara att kolla över axeln på bostrem men men)

Jag som läst en massa lovord om Mac och Apple, det här gör att jag tvärvänder direkt, jävla skitföretag är mitt första intryck.

1
Bevaka tråden