Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e2c eller apple in ear?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tänkte köpa nya hörlurar nu efter att ha haft de som följer med ett tag...
har läst en massa om de olika som går att köpa och jag funderar på shure e2c eller apple in ear... tyvärr har jag inte sett dem jämföras här än så jag undrar om nån kan hjälpa mig att besluta mig för vilka jag ska köpa... (kan hända att de jämförts även fast jag missat det och då uppskattar jag en länk istället för kommentaren sök)
Apple In Ear: 329:- på www.macoteket.se
Shure E2c: på www.webhallen.se

tack på förhand

Shure E2c är ganska mycket bättre såvitt jag vet, sen så skall du veta att priserna på Macoteket är ex. moms.

En kompis till mig har köpt apple in-ear och han är jättebesviken och ska köpa shure e2c istället...

Han får inte in-ear att passa, och det har jag hört från flera att man måste trycka in dom för att få riktigt bra ljud.

tack så mycket
eftersom appple in ear kostar 411 med moms så e det ju itne lika bra... 300:- extra för ett par mycket bättre lurar känns ok...
köper ett par e2c så fort jag har pengar... gjorde av med dom igår på en 200GB hårddisk

Apples In-Ear är superbra när man får till dem rätt. Första gången jag använde dem satte jag bara in lurarna i öronen och hade ingen bas och så knastrade det. Jag har lärt mig att man får trycka in dem i örat och sedan försöka vrida dem lite. Sedan känns det knappt att man har lurar på, ljudet blir superbra med en otrolig bas och så slipper man ljudet utifrån. Perfekt när man sitter på tåget till Göteborg, man slipper snacket som är runtomkring. Men som sagt, lurarna är värdelösa så länge du inte får in dem rätt, när du väl får till det så går det inte att beskriva hur bra ljudet är.

ok
men kan det inte va så att hörlurarna ibland e för bra för ljudkvaliten på filen? märker man nån skillnad på apple in ear och shure e2c i tex 128 mp3 kodning?

Visst hör du kvaliteten på 128 kbps mp3:or, det kommer du att göra i både in ear och e2c. Det som e2c gör så bra är att de separerar alla ljud, du hör varje instrument för sig på ett häftigt sätt. Och den har en väldigt fin passform. Och en grym bas.

Jag tycker att det här med ljudkvaliteten är grymt överdrivet, inte ens med e5c kunde jag höra skillnaden mellan 128 kbps AAC och cd. 128 kbps MP3 dock låter inte bra tycker jag. Diskanten blir störd.

hmm... hur ska jag nu kunna bestämma mig
apple in ear ser ju dessutom snyggare ut tillsammans med ipoden

1
Bevaka tråden