Tar det fortfarande massa tid från apple store?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en 4G 20GB för ett par veckor sen från Apple Store och märkte strax efter att jag öppnade den att jag hade 4G audio-defect där man ibland hör i hörlurarna ett litet "whine" när hårddisken jobbar. Sen tycker jag ljudet är lite mer burkigt än min förra 3G, det kanske hänger ihop? Eller så inbillar jag mig.

Anyhoo.. Tar det fortfarande uppåt 2 veckor att få en ny 4G? Kan ni som nyligen beställt från Apple Store skriva här hur lång tid det tog att få den. En 4G 20GB alltså. Kanske nån som skickat in till och med? Skriv här då!

Den är graverad dessutom..

En sak till, ni som nyligen köpt från apple store, kolla om ni har Audio-defecten eller bara vill vbeta mer läs mer här

för mig tog det samanlagt 3 arbetsdagar (söndag til onsdag) från det att beställningen gjordes tills att jag hade den i handen!
har förstått att jag haft en enorm tur
vissa har ju fått vänta i månader vilket inte jag fått

Ps. det var en 4g 20 gig utan gravyr

Ok, bra då vet jag en som det gått normalsnabbt med. Skulle vara bra om fler berätta om sina erfarenheter så man får lite bättre översikt.. Man kan ju inte vara utan sin lilla vita för länge;-)

Nån med gravyr vore intressant! Använder de samma bakplatta om man skickar in och får en ny?

• Oregistrerad
  • 2004-09-29 10:48

Jag beställde en 20GB utan gravyr i söndags och dom har inte skickat den, dom beräknar att den skickas den 7/10 eller tidigare.

Om du skickar in den för rep. får du inte behålla gravyren, tyvärr. Dom byter nämligen bara ut den mot en som fungerar.

Va är du säker på det med gravyren? Jag har för mig att det bara tare längre tid, läste det på nått forum tror jag..?`Har du egen erfarenhet kanske?

Ursprungligen av psychozz:

Jag beställde en 20GB utan gravyr i söndags och dom har inte skickat den, dom beräknar att den skickas den 7/10 eller tidigare.

Om du skickar in den för rep. får du inte behålla gravyren, tyvärr. Dom byter nämligen bara ut den mot en som fungerar.

Ifall du skickar in en med gravyr graveras samma sak in i den nya du får.

• Oregistrerad
  • 2004-09-30 21:08
Ursprungligen av Erik P:

Ifall du skickar in en med gravyr graveras samma sak in i den nya du får.

Ok, jag har hört nånstans att det inte är så, men som sagt, det är bara vad jag har hört

Ursprungligen av psychozz:

Ok, jag har hört nånstans att det inte är så, men som sagt, det är bara vad jag har hört

Det är så.. jag skickade in min för lagning och den kom tillbaka (en ny) med samma gravering.

• Medlem
  • Borås
  • 2004-09-29 15:15

Från beställning av 20 GB med gravyr tog det 11 dagar.

Ok, jag slog till och ringde apple. Så nu är en box påväg, och snart min ipod också

För mig tog det en månad från att jag skickade in den till Apple tills att jag tillbaka en ny iPod.

Den var graverad men ändå tycker jag det är fruktansvärt lång tid.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-09-29 18:18

Beställde en 40GB med gravyr sent tisdag kväll förra veckan. Fick mail igår att den hade skickats från fabrik. Får väl se hur lång tid det tar med leverans nu...

• Oregistrerad
  • 2004-09-29 21:02
Ursprungligen av akaidiot:

Jag köpte en 4G 20GB för ett par veckor sen från Apple Store och märkte strax efter att jag öppnade den att jag hade 4G audio-defect där man ibland hör i hörlurarna ett litet "whine" när hårddisken jobbar. Sen tycker jag ljudet är lite mer burkigt än min förra 3G, det kanske hänger ihop? Eller så inbillar jag mig.

Anyhoo.. Tar det fortfarande uppåt 2 veckor att få en ny 4G? Kan ni som nyligen beställt från Apple Store skriva här hur lång tid det tog att få den. En 4G 20GB alltså. Kanske nån som skickat in till och med? Skriv här då!

Den är graverad dessutom..

En sak till, ni som nyligen köpt från apple store, kolla om ni har Audio-defecten eller bara vill vbeta mer läs mer här

ghaa. Jag beställde min 20GB med gravyr den 13:e september och den 21:a fick jag meddelande att den är levererad. Den har dock ej dykt upp och på tracking-sidan (http://www.apecode.com/appletrack) står det "on hold, aircraft/truck failure". Så har det stått sen 23:e sept... Hur irriterande är inte det?? //Jakob

Testa med att använda andra hörlurar
Jag har jobbat med hifi i 7 år nu och kan bokstavligen säga att dom hörlurarna som följer med
låter sk.. Köp nya lurar så öppnar du nya register som du inte hört forut. Dom som följer med saknar bas register och mellan och skrikig diskant.

1
Bevaka tråden