Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BMW + iPod?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet om det går att installera BMWs iPod-adapter även i Sverige? Kostnad?

Undrar om den isåfall passar i nya 1-serien också?

den ska passa alla nyare BMW's... och ja dom lär kunna installa den i sverige också.. men dom kanske inte har sakerna hemma i butik precis.

http://www.ipodyourbmw.com/

ska du skaffa dig en Klass Etta?
dom är grymma!

Jag tänkte det. En 120d. Går som attan! Men det är mycket pengar. Med lite lagom extra lull-lull hamnar listpriset på över 300000:-. På en bil i Golf-klassen! Men en BMW är alltid en BMW...

stämmer bra det.

du kan pressa priset lite och ta en 120i istället för d, vet inte om det blir billigare, men enligt Auto, Motor och Sport blir de runt 260 pix med lite extrautrustning

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Är det nån som vet om det går att installera BMWs iPod-adapter även i Sverige? Kostnad?

Undrar om den isåfall passar i nya 1-serien också?

Jag (okej jag och min pappa) provkörde i förra veckan en BMW 120d, en sådan du pratar om längre ned. Jag upptäckte till min glädje att stereon har både AUX ingång och ciggtändar uttag lämpligt placerade för iPod. Visserligen får du ingen möjlighet att byta låtar från bilstereon eller knapparn i ratten, men det kan man kanske klara sig utan. Dessutom tror jag inte det ska kosta någonting extra.

Ursprungligen av tobberosa:

Jag (okej jag och min pappa) provkörde i förra veckan en BMW 120d, en sådan du pratar om längre ned. Jag upptäckte till min glädje att stereon har både AUX ingång och ciggtändar uttag lämpligt placerade för iPod. Visserligen får du ingen möjlighet att byta låtar från bilstereon eller knapparn i ratten, men det kan man kanske klara sig utan. Dessutom tror jag inte det ska kosta någonting extra.

varför bry sig om sånt när du kan få ipodintegration inbygt ? :rolleyes:

och ska man ändå köpa en ny bil så är lite extra pengar för en sån sak en droppe i havet

  • Medlem
  • 2004-09-18 13:35
Ursprungligen av skummis:

varför bry sig om sånt när du kan få ipodintegration inbygt ? :rolleyes:

och ska man ändå köpa en ny bil så är lite extra pengar för en sån sak en droppe i havet

BMW=pizzaracer....

Ursprungligen av Arkie:

BMW=pizzaracer....

kom tillbaka till diskussionen när du kan få ipodintegration i din målade V70

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 15:33
Ursprungligen av skummis:

kom tillbaka till diskussionen när du kan få ipodintegration i din målade V70

HAHAHA!

Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 15:35

Jag och brorsan har en BMW 3-serien -03. Väntar tills dom släpper denna adapter i Sverige så vi kan slå till!:)
Föresten, det finns redan en liknande adapter som passar typ alla Audi, Volkswagen med fler. Kopplas till CD växlar ingång bla bla, så den blir precis som BMW adaptern.

Raptor

  • Medlem
  • 2004-09-18 16:18

Öhm Arkie..
20år gamla BMW's är pizzaracers.. men såklart. De flesta gillar väl BMW och mercedes?

Det där är ett typexempel på a pizzaracer!

-> http://www2.blocket.se/view/3162419.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

  • Medlem
  • 2004-09-19 12:52
Ursprungligen av scar:

Öhm Arkie..
20år gamla BMW's är pizzaracers.. men såklart. De flesta gillar väl BMW och mercedes?

Det där är ett typexempel på a pizzaracer!

-> http://www2.blocket.se/view/3162419.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Så var det för några år sedan. Men nu för tiden har alla i förorten en BMW av senaste modell.

Jag lovar att återkomma med bilder av min ipodmini i den målade V70 volvon. Måste bara invänta ett godkännande från PTS

Ursprungligen av Arkie:

Så var det för några år sedan. Men nu för tiden har alla i förorten en BMW av senaste modell.

Jag lovar att återkomma med bilder av min ipodmini i den målade V70 volvon. Måste bara invänta ett godkännande från PTS

om den ska vara integrerad behöver du inget tillstånd

  • Medlem
  • 2004-09-19 17:56
Ursprungligen av skummis:

om den ska vara integrerad behöver du inget tillstånd

Blir nog svårt att få den integrerad...skall få plats med så mycket annan skit....polisradio och grejor. Det får bli itrip när den blir laglig.....blir gött att ha på natt passen. Bängen trålar med national teatern på högsta volym när man glider förbi krogarna.

Ursprungligen av Arkie:

Blir nog svårt att få den integrerad...skall få plats med så mycket annan skit....polisradio och grejor. Det får bli itrip när den blir laglig.....blir gött att ha på natt passen. Bängen trålar med national teatern på högsta volym när man glider förbi krogarna.

även om de inte blir integrerat så ser ja gärna bilder på ipoden i din målade bil...
det kommer bli en klassisk bild på hela nätet... de vill jag lova

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 02:28

Sedan för den som undrar, fråga inte vilka bilar den passar i. Kolla upp det på siten. Men den fungerar varken på 1-serien eller 5-serien inte heller 6-serien om jag minns rätt.

Och BMW är kanske pizzaracer. Men en 7-serie ses mera som lyxbil, och 5-serien som herrgårdsvagn (touring), och 1-serien är för de som egentligen inte har råd med en BMW, men ändå vill ha en för märket, och tar en sådan med all lull lull för att tro att bilen blir grymmare, det blir den inte. 1-serien är racerbilen för den dära unga snubben som behöver en penisförlängare och väljer en bil som inte är så bra som han tror, och 3-serien förblir pizzaracer, eftersom det är en 5-serie som blivit misshandlad så den både blivit mindre och sämre. Och sedan har större delen av yngre befolkningen i Rinkeby, Tensta, Akalla och Kista en sådan bil.

Men men, nog om det. Ser fram emot när detta fungerar till 5-serien och i Sverige

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Sedan för den som undrar, fråga inte vilka bilar den passar i. Kolla upp det på siten. Men den fungerar varken på 1-serien eller 5-serien inte heller 6-serien om jag minns rätt.

Och BMW är kanske pizzaracer. Men en 7-serie ses mera som lyxbil, och 5-serien som herrgårdsvagn (touring), och 1-serien är för de som egentligen inte har råd med en BMW, men ändå vill ha en för märket, och tar en sådan med all lull lull för att tro att bilen blir grymmare, det blir den inte. 1-serien är racerbilen för den dära unga snubben som behöver en penisförlängare och väljer en bil som inte är så bra som han tror, och 3-serien förblir pizzaracer, eftersom det är en 5-serie som blivit misshandlad så den både blivit mindre och sämre. Och sedan har större delen av yngre befolkningen i Rinkeby, Tensta, Akalla och Kista en sådan bil.

Men men, nog om det. Ser fram emot när detta fungerar till 5-serien och i Sverige

//C

kostar inte en "etta" nästan lika mkt som en "trea"???

Bmw 530 -99

Har någon koll på om det går att integrera en Ipod i denna bilmodell?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 13:47
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Är det nån som vet om det går att installera BMWs iPod-adapter även i Sverige? Kostnad?

Undrar om den isåfall passar i nya 1-serien också?

Den har inte kommit till Europe ännu, jag har pratat med BMW ett par ggr och de kan inte tala om när den blir tillgänglig i Sverige.

Jag tröttnade och köpte en aux adapter från BMW och kopplar in min IPOD via den istället.

/Anders

Hur

Ursprungligen av Andersbj:

Den har inte kommit till Europe ännu, jag har pratat med BMW ett par ggr och de kan inte tala om när den blir tillgänglig i Sverige.

Jag tröttnade och köpte en aux adapter från BMW och kopplar in min IPOD via den istället.

/Anders

Hur kopplade du in aux adaptern ??? i cdväxlarstyrningen eller ??

/ Peter

Annars kan man ju koppla in en ice>link till sin BMW.
http://www.densionsweden.se/

Det blev ingen 1-serie för mig, jag gick upp på nya Audi A4 istället. Den är beställd nu, kommer i februari.

Men för att återknyta till ämnet har Audi nu i sitt svenska tillbehörssortiment, en adapter som kopplas in i originalstereo, t.ex. Symphony eller Concert. Ut får du en 3.5mm-plugg som passar i ipoden. Det är förstås ingen sammankoppling med kontroller till stereon, men du får iaf en schysst ljudlinje direkt in i din Audianläggning.

Adaptern kostar enligt uppgift bara några hundralappar. Tror den bara funkar på bilar från 2003 och nyare.

BMW = Skit..

Konstruktiv kritik från en som dessutom är 15 år...?

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Konstruktiv kritik från en som dessutom är 15 år...?

Jo, men en nära släkting hade enorma problem med sin 745i innan han lämnade tillbaka den. Dessutom är mercedes AMG-serie hyfsat mycket glassigare.

Det vill jag kalla grymt.

Han vet tom vad han snackar om.

Dessutom tror alla äldre att man behöver ha kört bilen för att uppleva den till 100, men så är det icke, i passagerar stolen är alla härligheter händer, det är där man bara cruisar och tar det lugnt.

Visst känns det anorlunda att köra en bil, men så värst mycket skillnad är det inte.

Mjae, jag kan inte hålla med minipod.. Det är körglädjen som är det viktigaste

  • Medlem
  • 2005-01-15 21:43

Håller med linusD...

jag har en 3 serie (03)... o den är.... my prrrecioussssss

1
Bevaka tråden