Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip - förbjuden?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-09-13 10:28

man besstemer frekvensken själv. detta sejer dom på deras sida 1: leta på din radio efter en kannal det är bara stöningar på sen stäl in den på din pod... det va inte iksakt så dom sa men typ.. om du går in på deras sida och går in på support så har dom en howto video snut som visar dej hur du stäler in den :)...

borde man inte kuna gå för mi den inbygda atenen och löda dit en betre grej så man kan sende längre? men då fins ju risken att att batteriet blir snabara urladad va?

Det ska tydligen vara olagligt att inneha en sändare också

Ursprungligen av Nånstans, vet inte, ta inte som säker källa:

Det är enligt lag förbjudet att i sverige inneha en sändare som sänder på FM-bandet om den inte alltid används i en sluten låda som inte släpper ut någon radio-strålning.

Vad jag kan se i Lagen om elektronisk kommunikation så är det dock inte olagligt.

Fast enligt Förordning om elektronisk kommunikation så är det det.

Summa summarum. Innehav av radiosändare utan tillstånd är olagligt.

Passar Itrip den nya Ipoden (4:e generationen?) med knapparna i hjulet? Eller måste man vänta på en ny?

  • Medlem
  • 2004-09-14 11:07
Ursprungligen av Alphonze:

Passar Itrip den nya Ipoden (4:e generationen?) med knapparna i hjulet? Eller måste man vänta på en ny?

Den iTrip 2 som finns idag passar till nya iPods.

Hur mycket ström drar den? D.v.s. hur mycket upplever ni, som vet, att batteritiden försämras?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-14 16:57
Ursprungligen av Alphonze:

Hur mycket ström drar den? D.v.s. hur mycket upplever ni, som vet, att batteritiden försämras?

Du får nästan räkna med en halvering... När jag kör med min iTrip på en 3G så tar det slut på 3-4 timmar.

Skit i och tänk på det där - kör på bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-14 17:31

När jag kör iTrip i min 1G (?) så tar den så gott som ingen ström alls. Batteritiden oförändrad, jag har inte mätt så en halvtimma hit eller dit må vara detsamma. Men min 5GB rullar på gott, vare sig iTripen är i och sänder eller ej.

Så jag och spyder har motsatta erfarenheter.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-15 08:27
Ursprungligen av Linus:

När jag kör iTrip i min 1G (?) så tar den så gott som ingen ström alls. Batteritiden oförändrad, jag har inte mätt så en halvtimma hit eller dit må vara detsamma. Men min 5GB rullar på gott, vare sig iTripen är i och sänder eller ej.

Så jag och spyder har motsatta erfarenheter.

Nu blir jag lite avis här... Min flickvän har en 2G och den drar också batteri, dock inte så mycket som min tror jag...

Några frågor som jag ställde i en annan tråd om Itrip mini:

Citat:
Ursprungligen skriven av Marca
Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. [...]
Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

Allvarligt, är det sant? Gäller det även Itrip för den vanliga Ipoden, tro? (Jag som just var på väg att beställa en...)

Men jag fattar inte, hur kan frekvenserna ligga som spår? När man spelar skickar väl Ipoden spåren TILL Itripen...

Hur funkar det?

  • Medlem
  • 2004-09-14 20:45

gå till dena sida http://www.griffintechnology.com/support/ och tryck på Watch Now! och välj stolek den filmen borde förklara lite åt dej

Ursprungligen av Alphonze:

Några frågor som jag ställde i en annan tråd om Itrip mini:

Citat:
Ursprungligen skriven av Marca
Jag fick hem ,min itrip-mini idag, men tyvärr blev jag ganska besviken. [...]
Det blir inte bättre av att alla förbannade frekvenser läggs in som spår på idoden, så man aldrig mer kan köra random på "spår"... Nej, det här var sämre än jag väntat mig och jag förstår inte hur alla kan snacka så gott om den hela tiden...

Allvarligt, är det sant? Gäller det även Itrip för den vanliga Ipoden, tro? (Jag som just var på väg att beställa en...)

Men jag fattar inte, hur kan frekvenserna ligga som spår? När man spelar skickar väl Ipoden spåren TILL Itripen...

Hur funkar det?

går det att lyssna på musik med hörlurar samridigt som man har itrip på?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 21:00
Ursprungligen av Massimilliano:

går det att lyssna på musik med hörlurar samridigt som man har itrip på?

Nej det går det inte. Om du inte har en bärbar FM-radio.

Tack för länken Golab, men jag fick inte riktigt klart för mig om man faktiskt kan köra "random" på alla låtar i hela biblioteket, som jag tolkar att Marca inte kan göra...

Ursprungligen av Alphonze:

Tack för länken Golab, men jag fick inte riktigt klart för mig om man faktiskt kan köra "random" på alla låtar i hela biblioteket, som jag tolkar att Marca inte kan göra...

Jo det kan man, men du riskerar ju att en "frekvens" spelas upp i stället för en låt. Du kan ju minimera chanserna för att en "frekvens" spelas upp genom att du bara har 3-4 frekvenser sparade. Men det som rekommenderas annars är att du skapar en smart playlist som inte innehåller låtar med artisten "Griffin Technology". Så kör jag och många med mig antar jag och det funkar hur smidigt som helst.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 23:06
Ursprungligen av Kinky_link:

Jo det kan man, men du riskerar ju att en "frekvens" spelas upp i stället för en låt. Du kan ju minimera chanserna för att en "frekvens" spelas upp genom att du bara har 3-4 frekvenser sparade. Men det som rekommenderas annars är att du skapar en smart playlist som inte innehåller låtar med artisten "Griffin Technology". Så kör jag och många med mig antar jag och det funkar hur smidigt som helst.

trubbelt då är att om du har korta listor så blir de ofta dax att byta efter en timme eller så

//C

Hur låter det när man spelar upp en sån där "frekvens"?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-15 08:25
Ursprungligen av Alphonze:

Hur låter det när man spelar upp en sån där "frekvens"?

Det "blippar" till, två gånger. En gång när den byter frekvens och en gång till när den byter tillbaka (jag tror det är så den funkar i alla fall):

Och när det gäller problemet med att man får upp frekvenserna vid random uppspelning så tycker jag nog det enklaste är att rensa iTrip-"låtarna" på de frekvenser som ändå inte används.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 13:33
Ursprungligen av Spyder:

Det "blippar" till, två gånger. En gång när den byter frekvens och en gång till när den byter tillbaka (jag tror det är så den funkar i alla fall):

Och när det gäller problemet med att man får upp frekvenserna vid random uppspelning så tycker jag nog det enklaste är att rensa iTrip-"låtarna" på de frekvenser som ändå inte används.

men ibland tappar den kontakten och måste skaffa en ny frekvens...:S

sedan så kan ju den ibland lägga av och inte alls vilja fungera när man ska ställa in den, och för mig har lampan lagt av, eller den ahr ställt om, när den är av lyser lampan och viceversa.

//C

Men jag fattar inte varför frekvensen ska ligga i låtlistan och störa uppspelningen?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-15 14:31
Ursprungligen av Alphonze:

Men jag fattar inte varför frekvensen ska ligga i låtlistan och störa uppspelningen?

Det är så tillverkarna valt att göra för att du ska kunna byta frekvenser. Man startar "låten" med den frekvensen man vill ha, sedan pausar man (detta tror jag är för att den annars går tillbaka till föregående frekvens).
Jag misstänker att det var det enklaste sättet att kunna styra iTripen på, skulle de göra på något annat sätt skulle de nog bli tvungna att hacka mjukvaran i iPoden.

Men, pausa? Hur går den vidare till nästa riktiga låt?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 15:20
Ursprungligen av Alphonze:

Men, pausa? Hur går den vidare till nästa riktiga låt?

du backar bar ut och väljer den, dess pip som du hör är signaler som säger till iTripen vilken kanal. och sedan när du byter låt så är ju inte ljuden och då är iTripen inställd

//C

  • Medlem
  • 2004-09-15 23:21
Ursprungligen av Archduk3:

du backar bar ut och väljer den, dess pip som du hör är signaler som säger till iTripen vilken kanal. och sedan när du byter låt så är ju inte ljuden och då är iTripen inställd

//C

Itrip frekvensen behöver inte ligga i en spellista med andra låtar. Lägg den i en egen spellista och spela upp och pausa den där. Gå sedan ur den listan och spela en lått från en spellista som ej har itripfrekvenserna. Det är ju bar att göra en "jätte spellista" med alla låtar utom frekvenser..

Fungerar lööövely på min lilla söta ipodmini blue...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 17:43
Ursprungligen av Arkie:

Itrip frekvensen behöver inte ligga i en spellista med andra låtar. Lägg den i en egen spellista och spela upp och pausa den där. Gå sedan ur den listan och spela en lått från en spellista som ej har itripfrekvenserna. Det är ju bar att göra en "jätte spellista" med alla låtar utom frekvenser..

Fungerar lööövely på min lilla söta ipodmini blue...

Ja jag vet, men jag sa inte att den låg i den vanliga,

men det gick inte gram

//C

Ville bara säga att jag tycker iTripen är magiskt bra. Batteritiden sög redan innan.

vad e itrip?

Ursprungligen av Ramones:

vad e itrip?

En mojäng som man sätter på sin Ipod så att man kan sända ut musiken via radio. Förbjudet i Sverige, men sändstyrkan är väl ca 10m. Så vem bryr sig?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 17:45
Ursprungligen av Alphonze:

En mojäng som man sätter på sin Ipod så att man kan sända ut musiken via radio. Förbjudet i Sverige, men sändstyrkan är väl ca 10m. Så vem bryr sig?

Razmus brukar vara den så rätta sådant här, den räcker ungefär 30m och kansek 50 m när det är helt fritt

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Razmus brukar vara den så rätta sådant här, den räcker ungefär 30m och kansek 50 m när det är helt fritt

//C

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
VA?? så långt
hade först räknat med högst 5m

Bevaka tråden