Bästa stället att köpa ifrån?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Jag ska köpa en Ipod Mini och jag undrar vilket ställe det är bäst och köpa ifrån? Då tänker jag på vilka har snabbaste leveranser, för priserna verkar ju iaf inte skilja så mkt.
Någonstans i Sverige ska det vara. Helst i någon Uppsala lr Stockholms butik men det går bra med internetbeställning också.
Ni som har köpt kanske kan tipsa om något bra ställe?
Vart köpte ni ifrån, hur lång tid tog det innan ni fick den och hur mkt kosta den? Och vad är TNT för butik som alla snackar om? haha har nån hemsidan till TNT?
Många frågor, men jag måste veeta.. vill ha min så snabbt som möjligt

jobbigt vet inte äns vilken färg jag vill ha, alla säger att dom ser annorlunda ut i verkligeten

• Medlem
  • 2004-09-03 09:31

TNT är ett fraktbolag som bland annat Apple Store använder sig av.

• Medlem
  • 2004-09-03 10:51
Ursprungligen av Taimaz:

Hej!
Jag ska köpa en Ipod Mini och jag undrar vilket ställe det är bäst och köpa ifrån? Då tänker jag på vilka har snabbaste leveranser, för priserna verkar ju iaf inte skilja så mkt.
Någonstans i Sverige ska det vara. Helst i någon Uppsala lr Stockholms butik men det går bra med internetbeställning också.
Ni som har köpt kanske kan tipsa om något bra ställe?
Vart köpte ni ifrån, hur lång tid tog det innan ni fick den och hur mkt kosta den? Och vad är TNT för butik som alla snackar om? haha har nån hemsidan till TNT?
Många frågor, men jag måste veeta.. vill ha min så snabbt som möjligt

jobbigt vet inte äns vilken färg jag vill ha, alla säger att dom ser annorlunda ut i verkligeten

kolla här: www.teamdigital.net. En Ipod mini inklusive frakt till Sverige landar på 2270:- Billigare än så blir det inte!

Ursprungligen av Q-man:

kolla här: www.teamdigital.net. En Ipod mini inklusive frakt till Sverige landar på 2270:- Billigare än så blir det inte!

tack
Hur lång tid är leveranstiden? har du själv beställt därifrån lr?
men 2270:- det är ju skitbra hehe... är tull och allting inkluderat i det priset?

• Medlem
  • 2004-09-04 17:09
Ursprungligen av Taimaz:

tack
Hur lång tid är leveranstiden? har du själv beställt därifrån lr?
men 2270:- det är ju skitbra hehe... är tull och allting inkluderat i det priset?

Jag har betällt en mini därifrån idagarna. Tyvärr hade alla Ipod precis tagit slut, men de väntar en ny leverans från Apple den nionde september. De skrev till mig och berättade att den lasten i stort sett var förbeställd och att man måste beställa direkt om man ville vara säker på at få en. Vad gäller tull så verkar inte det vara ett problem. Svenskar som jag hört ifrån har i alla fall inte betalt något tull.

• Medlem
  • 2004-09-04 17:11

Just det, leveranstiden. Jag har tagit den långsamma frakten. Då handlar det om 7-14 dagar. Men jag har hört flera som fått den på typ fyre till fem dagar. Är du villig att slanta upp 70 kronor extra får du den på typ två dar!

Ursprungligen av Q-man:

Just det, leveranstiden. Jag har tagit den långsamma frakten. Då handlar det om 7-14 dagar. Men jag har hört flera som fått den på typ fyre till fem dagar. Är du villig att slanta upp 70 kronor extra får du den på typ två dar!

Härligt ju! Det låter för bra för och vara sant. Dom flesta som skriver här får ju vänta typ 3-4 veckor verkar det som. Men dom där 70 kronorna är jag villig att slänga upp faktiskt. Men vad är skillnaden på "svenska" ipod och "utländska"?
Men i alla fall, om jag beställer min ipod mini därifrån och betalar 70 kronor extra inom dagarna så kan ja ha den hemma ungefär vid måndag den 13e?

Många frågor men jag måste ju veta

• Medlem
  • 2004-09-04 20:30
Ursprungligen av Taimaz:

Härligt ju! Det låter för bra för och vara sant. Dom flesta som skriver här får ju vänta typ 3-4 veckor verkar det som. Men dom där 70 kronorna är jag villig att slänga upp faktiskt. Men vad är skillnaden på "svenska" ipod och "utländska"?
Men i alla fall, om jag beställer min ipod mini därifrån och betalar 70 kronor extra inom dagarna så kan ja ha den hemma ungefär vid måndag den 13e?

Många frågor men jag måste ju veta

Jag vågar naturligtvis inte lova dig något vad gäller frakttid, men Team Digital är kända för sin service och extremt snabba frakt. Det är ingen skillnad på deras Ipod och den "svenska". Du får med nätkabel som passar våra uttag och annars är det ju usb 2 och firewire som är standard över hela världen.

Lycka till!

Ursprungligen av Q-man:

Jag vågar naturligtvis inte lova dig något vad gäller frakttid, men Team Digital är kända för sin service och extremt snabba frakt. Det är ingen skillnad på deras Ipod och den "svenska". Du får med nätkabel som passar våra uttag och annars är det ju usb 2 och firewire som är standard över hela världen.

Lycka till!

jahaaa okeej tack så mkt

nu är det bara färgvalet som är kvar

ha det bra

• Medlem
  • 2004-09-05 08:26
Ursprungligen av Taimaz:

jahaaa okeej tack så mkt

nu är det bara färgvalet som är kvar

ha det bra

Bra! Låt oss veta hur det går!

Ursprungligen av Q-man:

Bra! Låt oss veta hur det går!

japp d ska ja... så snart som möjligt förhoppningsvis

• Medlem
  • 2004-12-08 00:36

Köp annars via http://www.macoteket.se/
De säljer IPOD mini för 2096:- Har butik i stockholm samt snart i uppsala!

• Oregistrerad
  • 2004-12-08 07:04
Ursprungligen av nist:

Köp annars via http://www.macoteket.se/
De säljer IPOD mini för 2096:- Har butik i stockholm samt snart i uppsala!

2096kr utan moms är 2620kr med moms

• Medlem
  • 2004-12-08 10:00

Missade det, sorry! Varför ska företag som säljer till slutkonsument ha pris ex moms, löjligt...
Skulle ta det på företaget o dra av momsen istället

Ska köpa min iPod Mini i singapore om tre veckor - pris : 1800 ! Så jäkla mkt bättre än de höga priserna i kalla Sverige....

Ursprungligen av stalenhag:

Ska köpa min iPod Mini i singapore om tre veckor - pris : 1800 ! Så jäkla mkt bättre än de höga priserna i kalla Sverige....

mjo för en biljett dit är juh mycket billigare

Ursprungligen av stalenhag:

Hehe glöm bara inte att gömma den eller ta ut den och ha den i fickan så att du slipper tulla den...

• Medlem
  • 2004-12-13 22:17

Jag skulle nog välja att köpa den på t.ex teknikmagasinet, där du har lättare att lämna tillbaka den ifall nått är del på ipoden. Det är värt de extra hundralapparna.

Ursprungligen av Kult:

Jag skulle nog välja att köpa den på t.ex teknikmagasinet, där du har lättare att lämna tillbaka den ifall nått är del på ipoden. Det är värt de extra hundralapparna.

apple (budfirma) kommer o hämtar den gratis hemma hos dig om du anmäler att det är fel på den... orka gå o lämna in den liksom

Köpte min idag på Go On för 1995:-

Ursprungligen av ellington:

Köpte min idag på Go On för 1995:-

Då skulle iallafall jag vara väldigt intresserad av att höra vart detta Go On nu ligger?

Ursprungligen av karlhenrik:

Då skulle iallafall jag vara väldigt intresserad av att höra vart detta Go On nu ligger?

I Luleå. Dock så gällde det endast för de 5 första kunderna.

• Oregistrerad
  • 2005-06-01 19:41

jag har beställt från apple.com och det har gått 3 dagar, har inte fått nånting än

PC CITY. 1690 kronor för en 4gis Ipod..Standars pris

Ursprungligen av Eastflower:

var hittar man detta PC city ?

Ursprungligen av Eastflower:

I deras aktuella kampanj (klicka på bilden) kostar den 1890...

Ursprungligen av akerberg:

I deras aktuella kampanj (klicka på bilden) kostar den 1890...

Och att det får plats 100 låtar på en 4gb Mini

www.priskrig.com

jag fick den på en dag, men då mailade jag dom att jag vore evigt tacksam och bla. bla. bla... för att jag ska ut och resa så jag måste ha den... hehe.. lågt? Ja! Men jag fick den då faan snabbt.

Min iPod mini, 6GB, labbade iväg på 2208 pengar, inkl. frakt...

Antar att det är: http://www.pccity.se/

jag brukar kolla produkter på www.pricerunner.se för att hitta bästa pris på en ipod shuffle 512 mb är det ongeför samma pris överallt

DÄR STÅR DET OCKSÅ VILKET FÖRETAG SOM HAR DE BÄSTA LEVERANSERNA :eek: :eek: :eek: :eek:

Bevaka tråden