Hur ser leverans tiden ut på ipod mini?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-02 10:04

Nu har de gått ett tag sedan Ipod Mini kom till sverige. Jag tänkt ta och beställa en + BT tagnetbord från Apple Store. Hur är leverans tiden??? Någon som nyss beställt??

• Medlem
  • 2004-09-02 10:47

Jag beställde den 11 augusti och leveransdatumet sattes till 8 september så ungefär en månad tills den skickas + hur lång tid det tar för den att komma hit.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42092

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-02 13:31

Shit, tycker jag är lite väl lång tid..

• Oregistrerad
  • 2004-09-02 15:41

Vänta med att beställa en då så blir det nog kortare senare! *fniss*

• Medlem
  • 2004-09-03 00:01

Beställde från Apple Store 1/8, fick den 1/9.

Webhallen i Stockholm har just nu blå mini inne.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=25786

Jag beställde min Ipod mini den 17 Agusti.. och fick ett bekfräftnings mail där det stog:

Din order borde skickas den 14.09.2004 eller tidigare
3-7 dagar för leverans efter leveransmeddelandet, som också skickas med ett enskilt brev

13 dagar senare... (30 Agusti) fick jag ett nytt mail:

Bästa Apple Store-kund!,

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att 
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det 
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer 
att skicka din beställning den 24:e September 2004.

Tänk på att produkttillgängligheten snabbt kan förändras och att det kan hända 
att din beställning kan skickas iväg mycket tidigare än förväntat.

Ditt företag är mycket viktigt för oss, och vi ber om ursäkt för de eventuella besvär 
denna försening leder till. 

När beställningen har skickats, får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta. 
Meddelandet hjälper dig att följa upp beställningen.

Många frågor om köpta produkter besvaras på Apple Stores webbplats för kundservice 
på adressen: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore

Vänliga hälsningar,
Apple Store

Plus det kommer till 3-7 dagars leverans inom sverige..
D.v.s det kommer ta minst 1 månad 13 dagar för min Ipod mini har fortfarande inte fått den så det kan ta ännu längre.. vem vet..

Beställde ett tangent bord, hörlurar, dock och en fjärrkontrol till min ipod.. här har du leverans tiden på dom.. kom ihåg att lägga till 3-7 dagar för leverans inom sverige

Rad 	Delnummer 	Beskrivning 	                       Antal    Levereras inom
000010 	M9160ZV/A 	IPOD MINI 4GB SILVER-BSY 	       1.000    4 WEEKS	
000020 	M9128G/A 	IPOD REMOTE AND EARPHONES-GEN 	       1.000 	6 - 8 DAYS	
000030 	M9394G/A 	IN-EAR HEADPHONES-GEN 	               1.000 	6 - 8 DAYS
000040 	M9467G/A 	IPOD MINI DOCK-GEN 	               1.000    4 WEEKS
000050 	M9034S/A 	APPLE KEYBOARD-SWE 	               1.000 	1 - 2 DAYS
  • Medlem
  • 2004-09-03 21:25
Ursprungligen av skatan:

Nu har de gått ett tag sedan Ipod Mini kom till sverige. Jag tänkt ta och beställa en + BT tagnetbord från Apple Store. Hur är leverans tiden??? Någon som nyss beställt??

Bara ett litet ord om särskrivningar: Det heter leveranstider, inte leverans tider. Regeln är enkel: Låter det ihop, skriv ihop. Snälla, det är så lätt!

• Oregistrerad
  • 2004-09-03 21:56
Ursprungligen av Q-man:

Bara ett litet ord om särskrivningar: Det heter leveranstider, inte leverans tider. Regeln är enkel: Låter det ihop, skriv ihop. Snälla, det är så lätt!

hjälp han istället för att leka språkpolis!

//C

Ursprungligen av Archduk3:

hjälp han istället för att leka språkpolis!

//C

Det heter honom.
Hehe ..

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-04 09:58
Ursprungligen av Q-man:

Tönt.

De e ju inte många som tvingar dig att läsa denna tråden.

Ursprungligen av skatan:

Tönt.

De e ju inte många som tvingar dig att läsa denna tråden.

Det där är personangrepp. Sluta med sånt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 01:58

Jag gick in till återförsäljaren Trifolium, Göteborg, för cirka två veckor sedan och beställde en iPod mini. Igår ringde de och meddelade att en grön skönhet fanns att hämta. Eglerio!

Jag är grymt imponerad av dess kvalitet så här långt, från minsta lilla detalj i förpackningen till ytfinishen på spelaren. Måtte den ljuda lika vackert som den är skön att skåda!

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 10:02

jag har beställt en ipod mini här i Sverige till min syster men så ångrade hon sej på vilken färg hon ville ha så kan man på något sätt ändra beställningen även om den e skickad och så?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-04 10:04
Ursprungligen av stoffen:

jag har beställt en ipod mini här i Sverige till min syster men så ångrade hon sej på vilken färg hon ville ha så kan man på något sätt ändra beställningen även om den e skickad och så?

Ifall den är skickad blir det nog svårt. Går väl att skicka tillbaka den men då får hon kanske betala lite + lika lång väntetid. Ett alternativ är ju att sälja den på typ blocket "Helt ny ipod mini, leveranstid = idag!" Kan nog vara någon som vill slippa leveranstiden.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 10:09
Ursprungligen av skatan:

Ifall den är skickad blir det nog svårt. Går väl att skicka tillbaka den men då får hon kanske betala lite + lika lång väntetid. Ett alternativ är ju att sälja den på typ blocket "Helt ny ipod mini, leveranstid = idag!" Kan nog vara någon som vill slippa leveranstiden.

minin e inte skickad men beställningen

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-09-04 10:12

minin e inte skickad men beställningen

Oops, jag har inte bara skrivsvårigheter.

Om beställningen inte behandlats ska de ju inte vara några problem.
Ring Apple Stores kundservice: 020-120 99 71

• Medlem
  • 2005-01-20 16:50

Jag beställde min Ipod mini från apple förra veckan (den 10 januari), enligt leveransbeskedet är den i Örebro nu men har inte levererats hem till mig ännu (20:e idag) men den bör dyka upp inom de närmaste dagarna... Så jag tycker nog inte att det är sååå fasligt lång tid.. Men nog tar det på nerverna i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 10:14

oki men nu e det så här att jag beställde den från inwarehouse...

oki men nu e det så här att jag beställde den från inwarehouse...

då ringer du dom istället

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 16:39
Ursprungligen av skummis:

då ringer du dom istället

ok tack

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-04 12:53

Jag gick in på en affär i stan och köpte den, det tog 30 sekunder att få min.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 16:38
Ursprungligen av Sawert:

Jag gick in på en affär i stan och köpte den, det tog 30 sekunder att få min.

Vilken butik?

/stefan

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 11:54

Beställde min 28/8 fick den idag den 6/9 från Kullander i Malmö.

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 13:30

Jag beställde för några veckor sedan. I lördags så ändrades orderstatus till "shipped" men om man trycker på ordernumret så står det ingenting under activity.
Om jag tar trackingnumret och slår in det på TNTs hemsida så står det "Not found". Huh?
Tar det några dagar innan det dyker upp på TNTs hemsida eller vad? Tycker att det borde dyka upp direkt.

Hej!

Angående trackingen på Apples sida (dvs. där du klickar på ordernumret och "det inte står nåt under activity") så kan jag meddela att det ALDRIG stod nånting där för mig, inte ens när minin var levererad till mig.

Angående trackingen på TNT:s sida så kommer inte den att visa något förrän TNT tar över leveransen av din mini från fraktföretaget Kuehne & Nagel, vilket sker när minin transporterats från Apples fabrik i Shanghai till Holland (eller Luxemburg?). Räkna med att det tar några dagar innan det sker. När väl TNT tagit över leveransen bör du hålla dig hemma för att inte missa när dom helt oanmält dyker upp

/Fredrik

Men EhaEH, beställde från appel.com -> liksom nästan 3 veckor med bud , de va liksom inte vad man tänkt sej. typ 7 ,9 dagar, men ikke ... med den som väntar på nått gott

TNT levererade, bra support ändå , man ringde ju och undra va fan dom höll på med

köpte min på teknikmagasinet i sommras

Väntar fortfarande på min. Den är tydligen försvunnen någonstans i Holland

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-28 19:44

förstår inte folk som beställer från apple, när man kan beställa någonstans från sverige med några dagars lev, men nån hundralapp dyrare.
betalar lätt lite lite extra för att få hem en produkt snabbt - eller till och med bära hem den från affären direkt. köpte min 4g 20gb på teknikmagasinet för samma pris som på applestore.

Bevaka tråden