Apple store leveranstid?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-22 14:32

Nån som vet hur bra leveranstiden som anges på Apple store stämmer med verkligheten?

Jag beställde en iPod Mini 11/8 och som leveransdatum står det On or before 8/9.
Det jag tänkte på är On or before 8/9. Är det vanligt att saker skickas tidigare än angett datum eller är det det datumet man ska sikta på?

Börjar redan bli desperat, vill ha den nu

Flera på det här forumet verkar ha fått sina minis före angivet datum. Min skeppades dock tre dagar efter angivet datum.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2004-08-22 16:19

Går det att avbeställa en vara som ännu ej skickats? Ska ner på stan imorgon och jaga rätt på en istället, om det är möjligt, men bara om det går att avbeställa från Applestore utan reprimander.

Ursprungligen av Leftrustle:

Går det att avbeställa en vara som ännu ej skickats? Ska ner på stan imorgon och jaga rätt på en istället, om det är möjligt, men bara om det går att avbeställa från Applestore utan reprimander.

Om de inte skickat iväg prylen måste du absolut kunna avbeställa. Finns dessutom en distansavtalslag som gör att du autoamtiskt har "öppet köp" på allt du köper på nätet. Du kan ångra dig i 14 dagar, har jag för mig.

• Oregistrerad
  • 2004-08-22 18:28

Tack! då så, då ska jag ner och finkamma stan imorgon. Skiljer bara 300 mellan Education Store och stadens butiker... Det kan jag leva med.

Ursprungligen av Ion:

Nån som vet hur bra leveranstiden som anges på Apple store stämmer med verkligheten?

Jag beställde en iPod Mini 11/8 och som leveransdatum står det On or before 8/9.
Det jag tänkte på är On or before 8/9. Är det vanligt att saker skickas tidigare än angett datum eller är det det datumet man ska sikta på?

Börjar redan bli desperat, vill ha den nu

Jag har haft grym otur. Beställde 15/7. Skulle ha levererats den 12/8 altså efter ca en månad. De har precis nu dragit pengarna, och jag antar att det nu inte dröjer alltför länge innan den skeppas, men det betyder NÄSTAN 2 MÅNADERS VÄNTAN!!!!!!!

Det enda som är bra är att jag har blivit lovad kompensation från apple store. Vet dock ej ännu hur mycket.

Hade jag varit dig hade jag köpt direkt över disk eller valt nån annan än minin som inte är lika het just nu...

Ursprungligen av Stenke:

Jag har haft grym otur. Beställde 15/7. Skulle ha levererats den 12/8 altså efter ca en månad. De har precis nu dragit pengarna, och jag antar att det nu inte dröjer alltför länge innan den skeppas, men det betyder NÄSTAN 2 MÅNADERS VÄNTAN!!!!!!!

Det enda som är bra är att jag har blivit lovad kompensation från apple store. Vet dock ej ännu hur mycket.

Hade jag varit dig hade jag köpt direkt över disk eller valt nån annan än minin som inte är lika het just nu...

har också väntat på min i nästan två månader.
antar att du har fått din nu? fick du någon kompensation? hur mycket?

• Medlem
  • 2004-09-01 07:26

Beställde min 11/7, skulle kommit On or before 9/8. Kom till mig den 16 tror jag. Men men, lika glad för det är jag...

• Medlem
  • 2004-09-08 20:27

Fick mail idag.

"Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer
att skicka din beställning den 15:e September 2004."

Precis fått min

Jag beställde min 20 GB den 23:e augusti. Pengarna drogs den 25:e och den kom den 3:e. Enligt hemsidan har man rätt att avbeställa först efter 30 dagar. Apple ambition är dock att leverera produkten inom 21 dagar.

Håll ut!

• Medlem
  • 2004-09-11 14:38

Fick ett till mail idag

"Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras
ifrån fabrik."

Skickades 10-09-2004 från Irish Express Cargo, Cork,Irland.

jag beställde min i tisdags och igår (fredag) hade den skickats... det stog att den skulle kommer 17/9 eller tidigare... beställde med gravyr...
va inte en mini men det va ju inte frågan

Webhallen har åter minis i lager. Blå och rosa.

• Medlem
  • 2004-09-13 23:23

Nu står det:
Cleared Customs DUIVEN, GE, NL 13 Sep 2004 15:51
på "Shipment status"-sidan och
13 sep 2004 22:40 Eindhoven Shipped From Originating Depot
13 sep 2004 17:51 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
på TNTs hemsida så har jag tur får jag den imorgon, eller?

Såhär såg det ut hos mig:

Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 04 Aug 2004 20:43
Cleared Customs GRACE HOLLOGNE, LG, BE 04 Aug 2004 22:36
Arrive Terminal OREBRO, OR, SE 05 Aug 2004 05:01
Out For Delivery OREBRO, OR, SE 05 Aug 2004 05:33
Depart Terminal OREBRO, OR, SE 05 Aug 2004 07:30
Delivered OREBRO, OR, SE 05 Aug 2004 12:00

Så, ja, du får den nog imorrn.

Jag säger bara: BESTÄLL FRÅN PIXMANIA.COM ! dom e bäst helt enkelt.

Jag beställde min 12.30 på onsdags morgonen, fick den 10.30 på torsdags morgonen.

Det kallar ja service 22 timmar leveranstid

vet flera som fått sin leverans på 20-30 timmar därifrån

• Medlem
  • 2004-09-14 01:01
Ursprungligen av Taimaz:

Jag säger bara: BESTÄLL FRÅN PIXMANIA.COM ! dom e bäst helt enkelt.

Jag beställde min 12.30 på onsdags morgonen, fick den 10.30 på torsdags morgonen.

Det kallar ja service 22 timmar leveranstid

vet flera som fått sin leverans på 20-30 timmar därifrån

Jo men jag är en snål jävel och ser att jag tjänade ca 400 kr (beställde med Mecenatrabatten) på min beställning och dessutom, den som väntar på något gott...

Ursprungligen av Ion:

Jo men jag är en snål jävel och ser att jag tjänade ca 400 kr (beställde med Mecenatrabatten) på min beställning och dessutom, den som väntar på något gott...

sparade... inte tjänade

• Medlem
  • 2004-09-15 19:08

Jäkla TNT, jag skulle ha fått min iPod Mini idag men dom sa att dom fått fel adress fast när jag ringde och pratade med dom så hade dom ju rätt adress ändå. Jaja jag kan väl vänta en dag till när jag redan har väntat i en månad

• Medlem
  • 2004-09-16 15:25

Nu har jag fått den i alla fall dock sitter jag på jobbet i 1,5 timme till

• Medlem
  • 2006-01-10 16:13

Mamma betalade in pengarna igår tidigt på morgonen. Borde inte dom vara framme nu? Står fortfarande "granskas" på min leverans.. ://

Vad är det som ska vara framme?

• Medlem
  • 2006-01-16 19:21

Min Pappa lika smidig som vanligt råkade betala för lite första gången men skickade rästen nästa dag tror ni det försenar leveransen??

1
Bevaka tråden