Beställa en iPod med studentrabbat?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-17 17:49

Tjo!

Det är så att jag är extremt sugen på att beställa en iPod, och har läst att det blir 10% billigare med studentrabbat, men problemet är att jag inte räknas som student, än iallfall.
Är 16, man måste tydligen vara 18 och plugga på högskolan.

Går det ändå att beställa en iPod med 10% rabbat?
kontrollerar Apple om man är student, har någon testat?

/Rodan

• Medlem
  • 2004-08-17 17:55

Om du har CSN kort ska det nog gå vägen.

Ursprungligen av Rodan:

Tjo!

Det är så att jag är extremt sugen på att beställa en iPod, och har läst att det blir 10% billigare med studentrabbat, men problemet är att jag inte räknas som student, än iallfall.
Är 16, man måste tydligen vara 18 och plugga på högskolan.

Går det ändå att beställa en iPod med 10% rabbat?
kontrollerar Apple om man är student, har någon testat?

/Rodan

Jag har en kompis som beställde sin med CSN rabatten. Det enda som behövdes var nån länk han fick av en kompis till honom som är student. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men när man följer den länken till applestore så är det 10 % avdraget på priset på iPoden. Han beställde, betalad och fick den, alltså inga problem.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-17 17:59

Jag har hittat fram hit på apples sida, http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd
men det är där jag tvekar, ska jag fortsätta eller inte.

• Medlem
  • 2004-08-17 18:03

näää...du ska nog inte fortsätta.
10% rabatt gäller studenter med csn kortet.
Studerar du på Gymnasium ska du få ett sådant kort hemskickat till dig i höst.
Kolla närmare på www.csnkortet.se

Aha.... tja i och med att köpet har gått igenom så var det iallafall lugnt för min kompis. Men OM dom hade kollat så hade han ju åkt dit. Men om du har en kompis som är student på högskola kan du ju be honom beställa och ge honom pengar så är det ju ingen fara.

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 18:41

Beställde min Ipod idag via telefon, Fick 5% rabatt och då räckte det med att säga att jag går på Gymnasiet, CSN-kortet behövdes inte.

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 20:25

Ska det inte vara 10% studentrabatt? Det fick jag förra året vill jag bestämt minnas.

Ursprungligen av raZmus:

Ska det inte vara 10% studentrabatt? Det fick jag förra året vill jag bestämt minnas.

Alltså, det är skillnad på studentrabatt och mecenatrabatt...det har jag lärt mig efter ett tag. Studentrabatten finns på vanliga apple store (bara klicka på apple store education), medan mecenatrabatten finns på mecenat.se (med en länk till mecenats apple store). Det brukar skilja ngra procent...mecenat har iaf 10% på hårdvara.

Sen så är det som ni säger, det genomförs ingen koll på om man är student eller inte, men apple förbehåller sig rätter att kontrollera om man är student eller inte. Och då antar jag att om man har en bra ursäkt (typ..."jag trodde jag var student") så lär man förmodligen bara få punga ut med mellanskillnaden.

Ursprungligen av mackanmartinez:

Alltså, det är skillnad på studentrabatt och mecenatrabatt...det har jag lärt mig efter ett tag. Studentrabatten finns på vanliga apple store (bara klicka på apple store education), medan mecenatrabatten finns på mecenat.se (med en länk till mecenats apple store). Det brukar skilja ngra procent...mecenat har iaf 10% på hårdvara.

Sen så är det som ni säger, det genomförs ingen koll på om man är student eller inte, men apple förbehåller sig rätter att kontrollera om man är student eller inte. Och då antar jag att om man har en bra ursäkt (typ..."jag trodde jag var student") så lär man förmodligen bara få punga ut med mellanskillnaden.

Det räcker med att du pluggar på högskola. Dvs. studentrabatt. Du behöver inte ha gå in via mecenats sida. Du får ändå 10%

• Medlem
  • 2004-08-19 10:05
Ursprungligen av Will2k:

Det räcker med att du pluggar på högskola. Dvs. studentrabatt. Du behöver inte ha gå in via mecenats sida. Du får ändå 10%

Det verkar inte så enkelt att man får 10% när man är student.

Jag kollade priserna på dom olika stätten att beställa.

Ipod 20g
vanligt pris 3195kr
education store 2940kr = 8% rabbatt
mecenat store 2875kr = 10% rabbatt

Ipod mini
Vanligt pris 2595kr
education store 2387,5kr = 8%
mecenat store 2387,5kr = 8%

Så rabbaten skiljer lite från produkt till produkt och vilken sida man går till för att få studentrabbatten.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-17 21:59

Nu har jag beställt, 2940 kr kostade den.
Hoppas den kommer fram också
Hur lång tid brukar det ta?
Nappade också på lasergravyr erbjudandet .

Så snart är man en stolt iPod ägare

lasergravyr = en vecka mer. :S

• Medlem
  • 2004-08-18 00:09

Jag betalade 2387:- för min mini och genom "vanliga" apple education är samma pris för Mecenat.

Ursprungligen av elche:

Jag betalade 2387:- för min mini och genom "vanliga" apple education är samma pris för Mecenat.

Jo, vissa grejer kostar lia mycket, men 40gigare kostar exempelvis 3860 på vanliga studentshoppen och 3775 på mecenat. Så liite sparar man. (60 kr i princip eftersom man måste aktivera mecenatkortet för typ 25 spänn)

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-18 13:21

Kikade nyss på orderstatus sidan, och på leverans datumet står det: On or before
09/09/2004

Menar dom att den kommer nästa månad?!

Ursprungligen av Rodan:

Kikade nyss på orderstatus sidan, och på leverans datumet står det: On or before
09/09/2004

Menar dom att den kommer nästa månad?!

Nope. Det är då den förväntas SKICKAS från fabriken, sen tar det några dagar till (för mig ca en vecka) innan den kommer fram.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-18 14:47

allstå kommer det ta nästan en hel månad innan jag får den?
Det kallar jag lång leverans tid.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-08-18 20:17

I mailet jag fick från apple står det:
Kontonummer: 5599-4206

Betalningsmottagare: BIBIT INTERNET PAYMENTS
Referensnumret 11098403058 måste anges vid betalningen.

Observera att detta är endast ett bankgirokonto - dvs inget postgirokonto.

Anm: Om inte referensnumret anges kommer din beställning att försenas.

När din betalning mottagits skickar vi dig en bekräftelse på din beställning via e-post. Om du inte fått ett sådant e-brev inom tio dagar från att du skickade din beställning, så kontaktar du oss via e-post ...

Stog det så på era också?
För jag tog postgiro som betalning, måste jag då betala innan dom skickar ipoden?

1
Bevaka tråden